صعود مجتبی عابدینی و علی پاکدامن به جمع 32 نفر پایانی دنیا

به گزارش راوه بلاگ، علی پاکدامن و مجتبی عابدینی با پیروزی برابر نمایندگان کشورهای ایتالیا و اوکراین توانستند به جمع 32 نفر پایانی رقابت های شمشیربازی قهرمانی دنیا صعود نمایند.

صعود مجتبی عابدینی و علی پاکدامن به جمع 32 نفر پایانی دنیا

به گزارش خبرنگاران، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان 2017 از 28 تیرماه به میزبانی شهر لایپزیک در کشور آلمان شروع شد.

تیم ملی اسلحه سابر مردان ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی راهی رقابت های جهانی شده است. تیم ملی اسلحه اپه ایران نیز با ترکیب طاهر عاشوری، محمد اسماعیلی و محمد رضایی در رقابت های جهانی حضور پیدا نموده است.

امروز(آدینه) و در روز سوم رقابت ها و در اسلحه سابر مجتبی عابدینی که به دلیل داشتن رنک هشت جهان به صورت مستقیم به جدول 64 نفره اصلی راه یافته بود در نخستین بازی خود در مسابقات جهانی رودرروی بوگدان پلاتونوف، نفر 57 جهان از اوکراین نهاده شد.

مجتبی عابدینی در جدول 64 نفر انتهای با نتیجه 15 بر پنج مقابل بوگدان پلاتونوف از اوکراین به پیروزی دست یافت و به جمع 32 نفر انتهای راه یافت.

او در این مرحله رو در روی دیمیتری دانیلنکو از روسیه نفر 40 رنک جهانی قرار می گیرد و در صورت پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف برنده ملاقات کره جنوبی و رومانی خواهد رفت.

علی پاکدامن، سابریست خوش آتیه ایران و نفر 51 رنکینگ جهانی که از روز چهارشنبه رقابت خود را شروع نموده بود، پس از کسب چهار پیروزی برابر نمایندگان ترکیه، گرجستان، عربستان و تایلند و دو شکست مقابل نمایندگان رومانی و ژاپن توانست به جدول اصلی راه پیدا کند. پاکدامن در جدول 96 نفره نیز با پیروزی مقتدرانه 15 بر سه برابر شمشیرباز سنگاپوری پیروز شد به جدول 64 نفر انتهای راه یابد. او امروز (آدینه) برای صعود به جمع 32 نفر انتهای رو در روی برر انریکو، نفر 14 رنکینگ جهانی از ایتالیا نهاده شد و 15 بر 13 به پیروزی رسید. او در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف آلکسی یاکیمنکو، نفر 19 رنکینگ جهانی از روسیه می رود و در صورت پیروزی در مرحله یک هشتم انتهای رو در روی پیروز ملاقات آرژانتین و بلاروس قرار خواهد گرفت.

پیش از این محمد رهبری شمشیرباز اسلحه سابر ایران، روز چهارشنبه با پیروزی مقابل نمایندگان اوکراین، ویتنام، آرژانتین و کلمبیا و هم چنین باخت برابر شمشیرباز آلمان توانست به جدول 96 نفره راه یابد اما در این مرحله مقابل نماینده آرژانتین با نتیجه 14 بر 15 مغلوب شد و از صعود به جمع 64 نفر نهایی بازماند.

محمد فتوحی دیگر سابریست تیم ملی ایران با وجود مصدومیت، روز چهارشنبه پیروز شد با کسب دو پیروزی برابر نمایندگان هنگ کنگ و سنگاپور و سه شکست مقابل شمشیربازان کویت، روسیه و اوکراین به جدول اصلی راه یابد. فتوحی در حالی که از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی بود، در جدول 96 نفره برابر رنک 10 جهان از کشور روسیه 15 بر 12 بازی را واگذار کرد و نتوانست به جدول 64 نفر صعود کند.

در اسلحه اپه نیز محمد اسماعیلی روز چهارشنبه پس از کسب دو پیروزی برابر شمشیربازان مغولستان و لوکزامبورگ و نیز سه شکست مقابل نمایندگان آمریکا، پرتغال و استونی توانست به جدول 128 نفره راه یابد. اسماعیلی در این مرحله با وجود ارائه بازی نزدیک برابر نماینده قدرتمند مجارستان و نفر بیست و پنج جهان 13 و 11 مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

طاهر عاشوری دیگر نماینده اسلحه اپه ایران نیز روز چهارشنبه پس از کسب پنج پیروزی برابر نمایندگان اوکراین، تایلند، لیتوانی، نزوئلا و برزیل و نیز یک شکست مقابل شمشیرباز سنگاپوری توانست به جدول اصلی رقابت ها صعود کند. عاشوری در این مرحله در عین ناباوری برابر شمشیربازی از لوکزامبورگ با نتیجه 15 بر 9 نوع مغلوب شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

محمد رضایی شمشیرباز اسلحه اپه ایران با پیروزی مقابل شمشیربازان یونان و مصر و شکست برابر نمایندگان بلغارستان، لهستان و مجارستان به جمع 128 نفر انتهای راه یافت اما در این مرحله مقابله شمشیربازی قدرتمند ایتالیا و رنک 27 جهان 15 بر هفت نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان چهارم مرداد ماه به انتها می رسد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 71

به "صعود مجتبی عابدینی و علی پاکدامن به جمع 32 نفر پایانی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود مجتبی عابدینی و علی پاکدامن به جمع 32 نفر پایانی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید