قلعه مون جویک؛از نمادهای طبیعی بارسلونا ، عکس

به گزارش راوه بلاگ، تپه مونت جوییک به زبان کاتالان (Castell de Montjuïc) نامیده می گردد و در طول تاریخ اسپانیا نقش مهمی ایفا نموده است. قلعه مونت جوییک را می توان تاریخ زنده شهر بارسلونا نامید. زیرا که این قلعه نظامی قدیمی در تاریخ اسپانیا چندین بار قهرمان حوادث و داستان ها بوده است. همچنین، قلعه مونت جوییک یکی از شیرین ترین و در عین حال تلخ ترین بناهای یادبود بارسلونا به حساب می آید. زیرا در هر دوره تاریخی هم در توسعه شهر و هم در سرکوب ساکنانش نقش اساسی داشته است. بازدید از قلعه مونت جوییک همواره جزو برنامه های گردشگرانی بوده است که بلیط هواپیما بارسلونا را خریداری کردند و نسبت به قدمت و داستان های تاریخی آن اشتیاق داشته اند.

قلعه مون جویک؛از نمادهای طبیعی بارسلونا ، عکس

چرا بازدید از قلعه مونت جوییک بارسلونا پیشنهاد می گردد؟

قلعه مونت جوییک یکی از جاذبه های گردشگری مهم در بارسلونا است و گردشگران علاقه مند به تاریخ کاتالونیا بلیط هواپیما بارسلونا را برای بازدید از این قلعه خریداری می نمایند. گردشگران در بازدید از قلعه مونت جوییک علاوه بر بازدید از نمایشگاه و مطالعه درباره معماری و تاریخ قلعه، از تراس و حیاط بزرگ قلعه نیز دیدن می نمایند. دیوارهای بزرگ الجثه، مزارها و دره ها از دیگر عناصر قلعه مونت جوییک هستند که در بازدید از قلعه می توان آن ها را از نزدیک لمس و تحسین کرد. همچنین، از ارتفاعات مونت جوییک مناظر خارق العاده بارسلونا قابل مشاهده است و از آن بالا با تماشای منظره 360 درجه پانورامیک شهر می توان به اهمیت موقعیت مکانی قلعه پی برد. بعد از این که درباره تاریخ و نقش قلعه مونت جوییک در طول دوران های مختلف آشنا شوید، درمی یابید که چرا در سفر به بارسلونا نباید بازدید از این قلعه را از دست داد.

تاریخچه قلعه مونت جوییک بارسلونا

کوه مونت جوییک از موقعیت مکانی ممتاز در بارسلونا برخوردار بود و از زمان پیدایش شهر به عنوان برج دیدبانی از آن استفاده می شد. اولین دژ در سال 1640 در جریان شورش علیه فلیپ چهارم (Felipe IV) ساخته شد و دارای 4 برج بود که امکان دیدبانی موقعیت دشمن را هم به صورت زمینی و هم به صورت دریایی میسر می نمود. این دژ در سال 1751 توسط مهندس نظامی به نام خوآن مارتین سرمینیو (Juan Martín Cermeño) تخریب شد تا به شکل یک قلعه مورد بازسازی قرار گیرد. این قلعه در طول تاریخ طبق فرماندهی ها و ارتش های مختلف به اشکال گوناگون با کاربری ها متفاوت درآمده است.

آخرین اصلاحاتی که به روی قلعه مونت جوییک انجام داده شد، بین سال های 1779 و 1799 بود که از آن پس قلعه دیگر تغییر نکرد و به همان شکلی که هم اکنون در بارسلونا می بینیم، باقی ماند. به طور کلی در طول تاریخ نقش قلعه مونت جوییک محاصره شهر و محافظت از آن در برابر تهاجم ارتش های مختلف بود. موقعیت مرتفع قلعه مونت جوییک به ارتش های متجاوز این امکان را می داد تا شهر را از بالا بمباران نمایند، یا سعی نمایند بر شهر مسلط شوند و یا شورش های مختلفی را راه بیندازند. در دیگر دوران تاریخی نیز قلعه مونت جوییک به عنوان مرکزی برای بازداشت، محاکمه و اعدام مورد استفاده قرار می گرفت.

قلعه مونت جوییک بارسلونا در قرن بیستم

قلعه مونت جوییک در جنگ داخلی اسپانیا نقش مهمی ایفا نموده است. این قلعه مکانی بود که زندانیان در یک هفته غم انگیز بارسلونا زندانی شدند. پس از صورت دریافت قیام ها، بارسلونا تحت محاصره دولت جمهوری خواه درآمد. در این مدت قلعه مونت جوییک به زندان و محل اعدام زندانیان تبدیل شده بود. اما بعد از پیروز شدن ملت، این بار قلعه به زندان و محل اعدام جمهوری خواستار تبدیل شد.

در طول دوران ها، بسیاری از افراد مهم تاریخ اسپانیا از دیوارهای این قلعه به دار اعدام آویخته شده اند. همچنین، فرمانده پیاده نظام و بسیاری از مسئولان قیام نظامی بارسلونا در قلعه مونت جوییک تیرباران شدند.

از سال 2007 ، توافق نامه همکاری میان شورای شهر، ژنرال، وزارت دفاع و انجمن قلعه مونت جوییک امضا شد و مسئولیت مدیریت قلعه به آن ها واگذار گشت. پیش بینی می گردد در آینده قلعه مونت جوییک به عنوان یک مرکز صلح و موزه ای فعالیت خواهد نمود و تاریخچه قلعه را برای جلوگیری از تکرار اشتباهات طول تاریخ به همگان شرح خواهد داد.

درحال حاضر نیز، نمایشگاه های دائمی و موقت و کارگاه های آموزشی و سایر فعالیت های فرهنگی در قلعه مونت جوییک برای علاقه مندان برگزار می شوند.

چگونه می توان به قلعه مونت جوییک بارسلونا دسترسی داشت؟

دسترسی به قلعه مونت جوییک به وسیله تمام وسایل نقلیه نظیر ماشین شخصی، اتوبوس، تاکسی، دوچرخه و پیاده امکان پذیر است. چنان چه با خودروی شخصی خود به قلعه مونت جوییک بارسلونا بروید، کنار قلعه پارکینگ وجود دارد که می توانید خودروتان را در آن پارک کنید. برای استفاده از اتوبوس از میدان اسپانیا سوار شوید و به سمت ارتفاعات مونت جوییک حرکت کنید. یکی از جذاب ترین راه های دسترسی به قلعه استفاده از ماشین های کابلی است. برای این کار باید به ایستگاه ماشین کابلی که در ایستگاه متروی پارالل (Paral.lel) خط L3 سبز واقع شده است، بروید. در ای ایستگاه سوار ماشین کابلی شده و به بالای کوه مونت جوییک می روید. در صورت پیاده روی نیز در طول راستا باغ های ژوآن بروسا (Joan Brossa) و یا ماسِن سینتو وِرداگوئر (Mossèn Cinto Verdaguer) را خواهید دید.

بازدید از قلعه مونت جوییک بارسلونا در چه زمانی پیشنهاد می گردد؟

قلعه مونت جوییک در هر فصل برنامه های خاصی دارد. از اول نوامبر تا 28 فوریه تا ساعت 6 بعداز ظهر باز است و از ماه مارس تا اکتبر تا ساعت 8 شب فعالیت می نماید. در یکم ژانویه و 25 دسامبر تعطیل است. در 18 فوریه، 18 ماه مه و 24 دسامبر هم باز است و هم پذیرش بازدید نمایندگان به صورت رایگان انجام می گردد. با این وجود، ممکن است برنامه ها باتوجه به شرایط مختلف تغییر نمایند و بهتر است قبل از سفر در این باره پرس و جو کنید.

معمولا گردشگرانی که در فصل تابستان از قلعه مونت جوییک بارسلونا بازدید می نمایند، از فرصت شرکت در نمایش ها و تماشای فیلم در سینمای فضای باز آلا فرسکا (Cinema a la fresca) بهره مند می شوند. بنابراین، در تابستان می توانید در بازدید از قلعه مونت جوییک هم فیلم تماشا کنید و هم از کنسرت زنده لذت ببرید.

در نزدیک قلعه مونت جوییک بارسلونا از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟

میدان اسپانیا: 4 کیلومتر

کلیسای سانتا ماریا دل مار: 4.3 کیلومتر

کلیسای جامع بارسلونا: 4.5 کیلومتر

پارک سیتادل: 4.5 کیلومتر

موزه پیکاسو: 4.6 کیلومتر

آکواریوم بارسلونا: 5 کیلومتر

میدان کاتالونیا: 5.3 کیلومتر

در نزدیکی قلعه مونت جوییک بارسلونا چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟

هتل Hotel Miramar Barcelona: فاصله 1 کیلومتر

هتل Crowne Plaza Barcelona - Fira Center: فاصله 2.2 کیلومتر

هتل Hotel Barcelona Universal: فاصله 2.8 کیلومتر

هتل Hotel Eurostars Grand Marina: فاصله 3.6 کیلومتر

هتل Hotel Eurostars Lex: فاصله 4 کیلومتر

هتل W Barcelona: فاصله 6 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک قلعه مونت جوییک بارسلونا هستند؟

رستوران La Gastronomica: فاصله 2.5 کیلومتر

رستوران Xiloka BCN Bar Restaurant: فاصله 2.5 کیلومتر

رستوران Restaurant Paradas: فاصله 2.5 کیلومتر

رستوران Tickets: فاصله 3 کیلومتر

رستوران Casa Julio: فاصله 3.9 کیلومتر

رستوران a restaurant: فاصله 4.6 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1394

به "قلعه مون جویک؛از نمادهای طبیعی بارسلونا ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه مون جویک؛از نمادهای طبیعی بارسلونا ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید