قربانی: VAR بیاید، بسیاری از مربیان نمی توانند در ایران کار نمایند، بعضی داوران در بدیهیات هم مشکل دارند

به گزارش راوه بلاگ، سرمربی رایکای بابل معتقد است اگر سیستم یاری داور ویدئویی در ایران اجرا گردد، بسیاری از مربیان کشورمان نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

قربانی: VAR بیاید، بسیاری از مربیان نمی توانند در ایران کار نمایند، بعضی داوران در بدیهیات هم مشکل دارند

پیروز قربانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط تیم فوتبال رایکای بابل گفت: کارت بازی برخی بازیکنان تا هفته هفتم صادر نشده بود و هفته های ابتدایی را به شناخت تیم اختصاص دادیم. آنها از ملاقات مقابل قشقایی به تیم ما اضافه شدند و دست ما بازتر می گردد. رایکا 80 تا 90 درصد نسبت به فصل گذشته تغییر نموده است و عمده نفرات ما را بازیکنان زیر 23 سال تشکیل می دهند. تیم برای رسیدن به ثبات به زمان احتیاج دارد.

شرایط لازم برای صعود رایکا فراهم نیست

وی در پاسخ به این پرسش که آیا صعود به لیگ برتر، هدف شاگردانش در فصل 01-1400 محسوب می گردد یا خیر، توضیح داد: خیر. از ابتدا می خواستیم تیمی بسازیم که حرفی برای گفتن داشته باشیم. شرایط لازم برای صعود در تیم ما فراهم نیست و تشخیص دادیم تیمی بسازیم که آن را نفرات بومی و جوان بسازیم.

مالکان رایکا تا جای ممکن کم نگذاشته اند

سرمربی رایکای بابل در خصوص شرایط اقتصادی و امکاناتی این باشگاه اعلام نمود: رایکا باشگاهی خصوصی است و دوستان از جیب خود هزینه می نمایند. پرداخت مطالبات بازیکنان شاید دیر و زود داشته باشد، اما مالکان تا جای ممکن توانسته اند تعهدات خود را عملی نمایند و کم نگذاشته اند. تیمداری خصوصی بسیار سخت است و امیدوارم با کسب نتایج خوب، جوابگوی طرفداران رایکا باشیم.

داوران در برخی ملاقاتها در بدیهیات هم مشکل دارند

قربانی راجع نقدها نسبت به قضاوت داوران در لیگ دسته اول و نیز سر و صدای نیمکت تیم ها به خبرنگاران گفت: شخصیت داور و مدیریت او بر بازی بسیار تأثیرگذار است. زمانی که فغانی در ایران سوت می زنند، بازیکنان اعتراض چندانی به داور نمی نمایند و می دانند فغانی چگونه برخورد می نماید. امیدوارم سایر داوران ما نیز چنین روحیه ای داشته باشند. داوران در برخی بازی ها واقعاً ضعیف قضاوت می نمایند و برخی از آنها در بدیهیات هم مشکل دارند. سطح داوری ما باید خیلی بهتر باشد و اگر فرهنگ استفاده از سیستم یاری داور ویدیویی را بسازیم، VAR می تواند خیلی به ما یاری کند.

VAR به کشور بیاید، بسیاری از مربیان نمی توانند در ایران کار نمایند

وی در این باره که به نظر می رسد در صورت ورود یاری داور ویدئویی مربیان خواهان بازبینی هر صحنه ای می شوند، بیان نمود: با ورود VAR، تفاوت مربیان با یکدیگر معین می گردد و خیلی از آنها به راحتی نمی توانند در ایران کار نمایند. برخی مربیان در زمان شکست، به هیچ وجه ضعف خود را نمی پذیرند و در پی بهانه می گردند. یکی از این بهانه ها هم داور است. اگر VAR در فوتبال ایران اجرا گردد، با اعتراض مربیان باید 100 بار اجرا گردد و باید ابتدا فرهنگ استفاده از این سیستم را جا بیندازیم.

پرسپولیس روال خوب خود را پیدا نموده است

پیشکسوت استقلال در خصوص شرایط این تیم در دربی 97 بیان نمود: ملاقات استقلال مقابل نساجی را دیدم که چنگی به دل نمی زد. برابر صنعت نفت اما استقلال تغییر سیستم داد و در مالکیت توپ و ایجاد موقعیت عملکرد بسیار خوبی داشت. تیم در این مسابقه شایسته پیروزی بود که متأسفانه به آن نرسید. استقلال شرایط خوبی دارد و پرسپولیس هم روال خوب خود را پیدا نموده است. امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاید و استقلال پیروز گردد.

پیروزی در دربی، جایگاه مربی را مستحکم می نماید

قربانی در ادامه گفت: پیش از این، فرهنگی میان مربیان وجود داشت که در بازی قبل از دربی، به بازیکنان خود استراحت می دادند یا محتاط بازی می کردند. فدا کردن سه امتیاز برای دربی منطقی نیست و اگر این امتیازات این ملاقات را از دست بدهید، تا خاتمه سال حسرت آن را می خورید. اگر مربیان استقلال و پرسپولیس تیم خود را قهرمان ننمایند و دربی را ببرند، می توانند جایگاه خود را مستحکم نمایند. قهرمانی با شکست در دربی اما باعث می گردد برخورد همه با این مربیان متفاوت باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2726

به "قربانی: VAR بیاید، بسیاری از مربیان نمی توانند در ایران کار نمایند، بعضی داوران در بدیهیات هم مشکل دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی: VAR بیاید، بسیاری از مربیان نمی توانند در ایران کار نمایند، بعضی داوران در بدیهیات هم مشکل دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید