نویدکیا: بازیکنی کرونا بگیرد 10 درصد از مبلغ قراردادش جریمه می گردد، پرسپولیس ثبات خوبی دارد، سبک بازی استقلال هم بد نیست

به گزارش راوه بلاگ، سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت اگر بازیکنی از این تیم کرونا بگیرد، یک ماه از میادین دور است و 10 درصد از مبلغ قراردادش کسر خواهد شد.

نویدکیا: بازیکنی کرونا بگیرد 10 درصد از مبلغ قراردادش جریمه می گردد، پرسپولیس ثبات خوبی دارد، سبک بازی استقلال هم بد نیست

به گزارش خبرنگاران، محرم نویدکیا درباره بازگشت خود به سپاهان به عنوان سرمربی این تیم گفت: بعد از خداحافظی از فوتبال، ارتباط خیلی نزدیکی با باشگاه سپاهان نداشتم، چون فکر می کردم باید برای آینده خود تصمیم بگیرم و باشگاه باید راه خودش را برود. یک روز محمدرضا ساکت با من تماس گرفت و گفت می خواهد مسئولیت باشگاه را بپذیرد.

وی ادامه داد: او 10 سال مدیرعامل من بود و نشستی با هم داشتیم. صحبت ها درباره اینکه مسئولیت تیم را به من بدهند نبود و بیشتر درباره مسائل باشگاه صحبت کردیم. کم کم به جایی رسیدیم که نظر ساکت این بود که می توانی خودت تیم را اداره کنی؟ سه یا چهار جلسه مفصل داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که با هم همکاری کنیم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این پرسش که آیا در سال های گذشته هم پیشنهاد فعالیت به عنوان مربی سپاهان را داشته است یا خیر، توضیح داد: بله. من زمان عبدالله ویسی از فوتبال خداحافظی کردم و نظر او بر این بود که مقابل تیمی خارجی یا یک تیم پایتخت نشین از فوتبال خداحافظی کنم تا جمعیت بیشتری بیایند. دوست داشتم این کار را در دربی اصفهان انجام دهم. کرانچار از من خواست همکاری کنیم که به دلیل سوءتفاهم میان من و باشگاه در سال آخر، ترجیح دادم کار نکنم. قلعه نویی هم در سه مقطع پیشنهاد کرد که متأسفانه یا خوشبختانه ترجیح دادم در خانه باشم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نویدکیا با بیان اینکه ساکت یکی از دلایل محکم بازگشت او به سپاهان بود، گفت: زمانی که پیشنهاد باشگاه سپاهان به من داده شد، با کسانی که در فوتبال آنها را قبول دارم و فکر می کنم سالم هستند، مشورت کردم و همه گفتند قاطعانه این مسئولیت را بپذیرم. محمدرضا رحیمی، حاج رضایی و مایلی کهن از جمله این افراد بودند و زمانی که دیدم این افراد به من اعتماد دارند، اعتمادبه نفس خودم هم افزایش یافت. خیالم راحت بود مسئله ای از بابت مدیریت برای من ایجاد نمی شود. بقیه مسائل به این بازمی شود که من و همکارانم بخواهیم تیم سپاهان را اداره کنیم.

وی که با برنامه فوتبال برتر گفت وگو می کرد، گفت: من شناخت کافی از باشگاه سپاهان داشتم و می دانستم چه جوی در این باشگاه وجود دارد. خیالم راحت بود که مسئله ای پشت قضیه ایجاد نمی شود و مسائل فنی به خودم برمی شود. یک شب با اعضای هیئت مدیره هم صحبت کردیم و قراردادی سه ساله بستیم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این پرسش که پس از خداحافظی از فوتبال مشغول چه فعالیتی بود، گفت: فقط استراحت می کردم. خدا دو سال پیش دختر کوچکی به من داد و با او سرگرم بودم. در کلاس های مربیگری B و C شرکت کردم و گفتند به دلیل اینکه جایی کار نمی کنم، نمی توانم به کلاس A بروم.

نویدکیا درباره محبوبیت فراوان خود در تیم سپاهان گفت: خیلی برای من سخت است و سختی کار به این خاطر است که 70 تا 80 درصد هواداران به من اعتقاد دارند. اعتماد زیاد هواداران باعث می شود بیشتر اذیت شوم و اگر اعتماد و انتقاد با هم بود، می توانستم بهتر مدیریت کنم. هر اتفاقی می افتاد و ما می باختیم، هیچکس چیزی نمی گفت. تا هفته پنجم متحمل دو شکست شدیم و باز هم کسی چیزی نمی گفت و باعث می شد بیشتر اذیت شوم.

وی با اشاره به کاهش وزن خود گفت: وزن من در دوران ورزشی کم و زیاد نمی شد، اما زمانی که مسئولیت تیم را گرفتم و شرایط تیم خوب نبود، نزدیک چهار پنج کیلو وزن کم کردم. بعضی شب ها نمی خوابیدم و فکر می کردم باید چه کنم تا شرایط تیم بهتر شود. همکارانم به من خیلی یاری می نمایند و بیشتر از من نگران سپاهان هستند. کم کم شرایط تیم بهتر شد و نتایج بهتری گرفتیم.

سرمربی سپاهان درباره رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: از روزی که آمدم، این بیماری برای من خیلی مهم است. بازیکنی که کرونا بگیرد، باید دو هفته به قرنطینه برود و دو هفته بعد به شرایط نرمال بازشود. این می شود یک ماه و یک دهم یک فصل فوتبالی 10 ماهه. پس اگر بازیکنی کرونا بگیرد و یک ماه نباشد، 10 درصد از قراردادش کسر می شود. از روزی که به سپاهان آمدم، تنها دو نفر از بازیکنان جوان به خاطر مسائلی که برای جابجایی تیم ایجاد شد و کنار چند نفر از سایر ورزشکاران بودند، کرونا گرفتند.

من عصبانی نمی شوم، اما قوانینی دارم که همه باید رعایت نمایند.، نویدکیا ضمن بیان این جمله توضیح داد: سال ها بازی کردم و از آن موقع در فکر این بودم که قوانینی برای خودم بگذارم. اول از همه به تمرین می آیم و آخر از همه از تمرین می روم. خودم باید همه چیز را رعایت کنم تا انتظار داشته باشم بازیکنم رعایت کند. مربیانی هستند که هنگام تمرین تیم، در رختکن فیلم بازی سایر تیم ها را می دیدند، دیر به تمرین می آمدند یا اینکه اصلاً نمی آمدند. همواره اینگونه بگوبخند نیستم و قوانینی دارم که همه باید آن را رعایت نمایند.

سرمربی سپاهان در خصوص تغییرات ظاهری خود گفت: ما از لحاظ ژنتیکی خیلی مو نداریم، اما ریزش موی من نسبت به پنج ماه گذشته طبیعی بود. استرس زیاد، فشار زیاد و کم خوابی داشتم و هشت روز پس از عقد قرارداد به لیگ قهرمانان آسیا رفتم. کار خاصی نمی شد انجام داد و فقط باید تیم را می شناختیم. خیلی روزهای سختی بود و من تجربه این کار را نداشتم. شاید اگر جای دیگر مربیگری می کردم، این فشارها را حس نمی کردم. همه چیز از روز اول جدید بود و تمام مسئولیت ها هم با من بود. نفر اول بابت هر اتفاقی باید جوابگو باشد. واقعاً روزهای سختی بود.

نویدکیا با بیان اینکه شب های سختی را در سپاهان گذراند، گفت: خدا را شکر پای اصول و نظرات فنی خود ایستادم و روزهای خوبی برای ما ایجاد شد. بچه ها کم کم به تیم خوبی تبدیل شدند و می دانم کارمان از این به بعد، سخت تر و سخت تر و سخت تر می شود. بچه ها به اعتمادبه نفس خوبی رسیدند تا خود را در ساختار تیمی قرار بدهند. فرقی میان بازیکن فیکس و ذخیره نیست و هر کسی اگر یک دقیقه هم بازی کند، با تمام وجود بازی می نماید. این موضوع لذت بخش است و امیدوارم شرایط بهتری فراهم کنیم. احتمال اینکه راحت تر بتوانم شرایط را کنترل و تحمل کنم، بیشتر است.

وی درباره سیستم بازی 3-3-4 طلایی پوشان گفت: به بازیکنان گفته بودم با سیستم سنگینی بازی می کنیم و فضاها خیلی مهم است. من بدون هافبک دفاعی بازی می کنم و اگر سه هافبک ما عقب تر هم بازی نمایند، هافبک دفاعی نیستند. خلعتبری یا یاسین سلمانیِ 18 ساله هم هافبک دفاعی نیستند و هافبک نفوذی هستند. من هافبک نفوذی بودم و اعتقاد زیادی به هافبک نفوذی دارم. اگر یک هافبک دفاعی داشتم، شاید اینقدر گل خورده نداشتیم. همین قدر که عملکرد هجومی خوبی داریم، گل های زیادی هم خوردیم و مسئولیتش با من است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سرمربی سپاهان با بیان اینکه باید ساختار دفاعی تیمش را درست کند، توضیح داد: ما نفرات خیلی خوبی در دفاع و دروازه داریم، اما در ساختار دفاعی مشکل داریم و روی آن کار می کنیم. بخشی از کار طبیعی است و ما بیشترین گل زده را داریم، اما هر سیستمی عیب هایی دارد و هیچ سیستم، بازیکن یا مربی کامل نیست. سیستم ما هم مسائل و حُسن های خود را دارد. من که سال ها در سپاهان بودم، می دانم هواداران و مردم اصفهان بیشتر دوست دارند بازی خوب ببینند و بعد نتایج خوب بگیرند. با گذشت زمان به بازی زیبا می رسیم و روز به روز بهتر می شویم.

نویدکیا در خصوص شرایط گئورگی ولسیانی گفت: او اوایل فصل از ناحیه همسترینگ مصدوم بود و یکی دو بازی دیگر را هم به خاطر مصدومیت از دست داد، اما مقابل شهر خودرو چهار اخطاره بود و اخراج شد. ولسیانی دو بازی را به دلیل محرومیت از دست داد. خدا را شکر خیلی مراقب بازیکنان هستیم و بدنساز ما خیلی از بازیکنان مراقبت می نماید.

وی با اشاره به مصدومیت های پُرتعداد خودش گفت: من شش جراحی زانو و در مجموع 9 جراحی داشتم و خیلی خوب این مسائل را درک می کنم. این چیزها را تحمل نموده ام. حاضر نیستم به یک بازیکن مصدوم بازی دهم که خودم امتیاز بیشتری بگیرم و به منافعی برسم. هرگز نمی خواهم چنین کاری کنم و هر کسی که مصدوم باشد، تا زمانی که کامل خوب نشود بازی نمی نماید.

سرمربی سپاهان راجع به اینکه کدام تیم های لیگ فزونی را باکیفیت می داند، گفت: از لحاظ منطقی پرسپولیس تیم خیلی خوبی است و ثبات خیلی خوبی دارد. خیلی ها شاید ایراد بگیرند که چرا پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر می برد، اما نوع دفاع کردن یک هنر است. حالا که می توانند گل بزنند و از آن گل دفاع نمایند، کار خوبی می نمایند. استقلال تیمی خیلی خوب با مهره های بسیار خوب است. خیلی از این تیم انتقاد می شود، اما سبک بازی استقلال بد نیست.

نویدکیا با تمجید از شاگردان اکبر پورموسوی گفت: بازی های خیلی خوبی از صنعت نفت دیدم. ما یک گروه داریم و تمامی بازی های لیگ را بررسی می کنیم؛ حتی نوع پاس دادن ها و سیستم بازی تیم ها را هم می بینیم. مس رفسنجان هم در ملاقات مقابل ما از دقیقه یک تا 90، نظم تاکتیکی خود را به هم نمی زد که نظم در بازی، حُسن عظیمی برای تیم های تازه وارد است. آلومینیوم هم نتایج ایده آلی می گیرد که قابل تحسین است.

وی درباره شرایط سجاد شهباززاده توضیح داد: همواره وقتی به سجاد می رسد، می گویم احتیاج به صحبت نیست. او کارش را خوب انجام می دهد، کوشش می نماید خودش را به خوبی در محوطه جریمه قرار دهد و عملکرد هجومی خوبی دارد. شهباززاده کار خود را به عنوان وینگر یا مهاجم به نحو احسن انجام می دهد و بسیار پُرکوشش و باکیفیت است. او با تمام وجود بازی می نماید. روز اول شنیدم سجاد با تراکتور صحبت می نماید، اما از ساکت خواهش کردم او را به هر شکلی در سپاهان نگه دارد. پیش از سرمربیگری هم سبک بازی سجاد را دوست داشتم و اصرار کردم در سپاهان بماند.

سرمربی سپاهان با اشاره به آمار شهباززاده در سال های گذشته گفت: سال گذشته از سوی هواداران در حق سجاد کم لطفی شده بود. او فصل پیش سه گل و فصل قبل از آن پنج گل زده بود. من به شهباززاده اعتقاد داشتم و دارم. معتقدم او می تواند به خوبی در چند پست بازی کند و کوشش کردم اعتمادبه نفس وی را بالا ببرم. به سجاد و بقیه بازیکنان از جمله محبی و حسینی هم اعتماد و ایمان دارم. خوشحالم چنین بازیکنانی دارم و با اعتقاد خودم به سراغ جذب جلال الدین علی محمدی یا خلعتبری رفتم. چند سال خلعتبری را به دلیل اینکه پیر شده است، کنار گذاشتیم.

نویدکیا با تمجید از بازیکن باتجربه تیمش گفت: خلعتبری صرفاً نه به عنوان یک فوتبالیست، بلکه به عنوان یک عظیمتر کوشش می نماید و روح جنگندگی در وجود خود دارد که در فوتبال امروز به درد می خورد. من بازوبند کاپیتانی را به ولسیانی و بعد به احتیاجمند می دهم و علی محمدی و خلعتبری به دنبال کاپیتانی نیستند. هر دوی آنها با تمام وجود به سپاهان یاری می نمایند. رفیعی هم با وجود اینکه یک سال است در سپاهان حضور دارد، با تمام وجود به تیم یاری می نماید.

وی در خصوص تفاوت نیمکت سپاهان نسبت به بعضی نیمکت های پُر سر و صدا گفت: اوایل خیلی به من انتقاد می شد که چرا چیزی نمی گویی. در نشست خبری بازی با مس رفسنجان گفتم از روزی که مسئولیتم را پذیرفتم، عهد کردم کاری با داوران نداشته باشم و این را به بازیکنان منتقل کردم. شاید آنها تحت فشار اعتراض نمایند و اخطار بگیرند، اما امیدوارم بتوانم خودم را تا انتها کنترل کنم و بر سر بحث های عامیانه با داور بحث نکنم.

سرمربی سپاهان در ادامه اضافه نمود: باید اینقدر قوی باشیم که اگر یک داور به صورت ناخودآگاه علیه سپاهان پنالتی گرفت و عقب افتادیم، دلیلی ندارد فکر کنیم باختیم یا مساوی نموده ایم. وقتی تیمی با این قدرت و کیفیت و این بازیکنان باکیفیت را داریم، اگر دقیقه 80 گل خوردیم باید تا دقیقه 90 مساوی کنیم یا ببریم. ما شرایط خوبی داریم و اگر داور یک کرنر یا اوت اشتباه گرفت، باید با جا گیری خود آن را دفع کنیم.

نویدکیا درباره تمجید داوران از او و ابراز امیدواری به الگوبرداری از سرمربی سپاهان توضیح داد: باید به سراغ مسائل تاکتیکی برویم و بازی را برگردانیم. از پیکان یک بر صفر جلو بودیم و روی کرنری که بعضی می گفتند درست نبوده، گل خوردیم. با این حال بازیکنان به بازی برگشتند. اینگونه نیست که کسی بخواهد از من الگوبرداری نمایند. ترجیح می دهم راهم را بروم و امیدوارم خودم را تا انتها کنترل کنم.

اگر بازیکنی با شخصیت محرم نویدکیا در سپاهان بود، چگونه با او ارتباط داشتید؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: نمی گویم منطقی هستم، اما کوشش می کردم منطقی باشم. سروش رفیعی شاید بهتر از من باشد، اما اگر بازیکنی مانند خودم در تیم بود، از یک لحاظ خیالم راحت تر بود. می دانم حرف من در دنیای حرفه ای شاید خیلی جذاب نباشد، اما واقعاً عاشق سپاهان بودم و تیم را با تمام وجود دوست داشتم. از بچگی در سپاهان بودم و قهرمانی تیم یکی از آرزوهای من بود. هیچ وقت این اتفاق نمی افتاد و اوج کار ما این بود که می گفتند بهترین تیم شهرستانی شویم.

سرمربی سپاهان با اشاره به قهرمانی های متوالی این تیم در لیگ برتر گفت: دورانی شد که پشت هم قهرمان شدیم و در یک برنامه گفتند تیم های تهرانی باید مبارزه نمایند تا بهترین تیم تهرانی شوند. من سپاهان را دوست داشتم و کُری های فوتبال جذاب است، اما نه وقتی که کار از شرایط نرمال خارج شود. هواداران باید کری بخوانند، اما نه اینکه به کسی توهین شود.

نویدکیا در این باره که در بچگی هوادار استقلال بوده یا پرسپولیس، گفت: از بچگی سپاهان را دوست داشتم، اما زمانی که خیلی کوچک بودم، اَلکی به خاطر عموی استقلالی خودم می گفتم پرسپولیسی هستم. از نوجوانی عاشق سپاهان بودم و استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد هم رقبای محترمی هستند. دوست داشتم با این تیم ها رقابت کنم و آنها را شکست دهم تا مقام های خوبی برای سپاهان بیاورم.

وی راجع به قول علیرضا مرزبان درباره پیاده روی میان اصفهان و تهران در صورت قهرمانی سپاهان گفت: مربیان ما از جمله محمود کریمی، فرهاد بهادرانی و رحمان احمدی هم شاید این کار را نمایند، اما من از این ریسک ها نمی کنم. پیاده روی تهران تا اصفهان 12 تا 14 روز طول می کشد و این کار من نیست. باید ابتدا به ثباتی برسیم تا شرایط سپاهان خوب باشد و بعد ببینیم چه نتایجی می گیریم. خیلی زود است درباره قهرمانی حرف بزنیم و در نیم فصل و کسب 28 امتیاز، نمی توان در این باره صحبت کرد.

سرمربی سپاهان درباره شرایط مهدی کیانی گفت: او بازیکنی عظیم و باکیفیت است، اما شاید بحث ها ناشی از اختلاف نظر تاکتیکی است. من لیست خروجی ندارم و فقط یک نفر را به تیم اضافه می کنیم، آن هم اگر کسی جدا شود. با این حال اگر کسی سپاهان یا من را دوست نداشته باشد، کسی را به زور در تیم نگه نمی دارم. با بازیکنان دو سطح پایین تر از بهترین بازیکنانی که سپاهان را دوست داشته باشند و به خاطر تیم مبارزه نمایند، در طولانی مدت نتایج بهتری می گیریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2071

به "نویدکیا: بازیکنی کرونا بگیرد 10 درصد از مبلغ قراردادش جریمه می گردد، پرسپولیس ثبات خوبی دارد، سبک بازی استقلال هم بد نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویدکیا: بازیکنی کرونا بگیرد 10 درصد از مبلغ قراردادش جریمه می گردد، پرسپولیس ثبات خوبی دارد، سبک بازی استقلال هم بد نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید