فهرستی از بازی های شب یلدا با رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش راوه بلاگ، این هفته و به مناسبت امشب یعنی شب یلدا یک تغییر کوچک در بازی کده داریم. بله، می دانیم احتمالا منتظر آنالیز بازی Cyberpunk 2077 بودید، ولی خود ما هم هنوز پیروز به آنالیز نسخه باکیفیت آن نشده ایم.

فهرستی از بازی های شب یلدا با رعایت پروتکل های بهداشتی

اول تصمیم داشتیم به مناسبت طولانی ترین شب سال، تعدادی بازی رومیزی و دورهمی به شما معرفی کنیم، اما دیدیم این مدل بازی ها ممکن است موجب تجمع خانوادگی و افزایش خطر ابتلا به کرونا باشد البته گیمرها احتیاجی به نگرانی ندارند! شما هنوز هم می توانید علاوه بر خوردن انار، هندوانه و سایر خوردنی های شب یلدا، از راه دور فامیل یا در خانه خانواده خود را به دور هم جمع نموده و از تجربه این بازی ها لذت ببرید.

در تهیه این فهرست بیشتر از جدید بودن و تاریخ انتشار، سرگرم نمایندگی، جذابیت و توانایی بازی ها در ایجاد زمانی خوش برای همه مدنظر بوده است.

فوتبال با چاشنی مشت و لگد

سری بازی های Rayman را باید یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین بازی های کارتونی و فانتزی دانست که بازی کردن شان با دوستان فوق العاده خنده دار و سرگرم نماینده است.

سبک اصلی بازی پلتفرمر دوبعدی است که گرافیک هنری و زیبای آن در وهله اول چشم هر بیننده ای را به خود محو نموده و آنها را مجاب می نماید همراه شما مراحل بازی را به صورت همکاری حداکثر چهار بازیکن همزمان پشت سر بگذارید البته عنوان Rayman Origins دارای یک بخش مجزای دیگر بود که در آن تا شش بازیکن می توانستند در یک صفحه ثابت با استفاده از همان مکانیک های بازی، فوتبال بازی نمایند البته فوتبال که چه عرض کنم: دو دروازه در دو طرف زمین وجود دارد و تیمی که قبل از اتمام زمان گل بیشتری زده باشد، پیروز است.

برای گل زدن شما می توانید دست به هرکاری بزنید، با مشت و لگد و پرش توپ را به سمت دروازه حریف راهنمایی کنید یا این که بازیکنان حریف و حتی خودی را در آن شلوغی بازی به باد مشت و لگد بگیرید.

اگر Rayman Legends را هم داشته باشید جای نگرانی نیست، چرا که مراحل Rayman Origins و همین بخش فوتبال هم در آن گنجانده شده است. خلاصه که می توانید لحظات بسیار شاد و مفرحی با استفاده از این بخش بازی برای خودتان و خانواده رقم بزنید.

ماشین های فوتبالیست

برای آن که در این شب یلدایی بتوانید هم رضایت فوتبال دوستان خانه را جلب کنید و هم ماشین بازها، فکر می کنیم گزینه ای بهتر از Rocket League نداشته باشید.

این بازی را که اتفاقا اخیرا هم کامل رایگان شده به راحتی می توانید از استیم دانلود کنید. راکت لیگ یک زمین مسابقه عظیم است که در آن بازیکنان حداکثر در تیم های چهار نفره رودرروی یکدیگر قرار می گیرند. مثل هر بازی فوتبالی، هدف زدن گل بیشتر در مدت زمان مشخص است.

هر بازیکن راهنمایی یک ماشین را در اختیار دارد که علاوه بر ترمز و گاز، می تواند توربو زده یا پرشی کوتاه هم داشته باشد.

البته می توان این مکانیک ها را هم با یکدیگر ترکیب نموده و حرکات خارق العاده و جذابی را رقم زد. راکت لیگ فوق العاده درگیرنماینده و جذاب است، هم بخش آنلاین دارد و هم بخش آفلاین و آشنا شدن با قوانین اصلی آن خیلی زمان احتیاج ندارد، ولی متخصص شدن در بازی وقت بسیار زیادی از شما خواهد گرفت.

هیچ مسابقه ای مشابه قبلی نخواهد بود و تنوع و پیش بینی ناپذیری زیادی در این بازی وجود دارد. مواظب باشید اگر راکت لیگ را به عنوان اولین بازی امشب تان آغاز کنید، ممکن است اصلا وقت به سایر بازی ها نرسد!

آشپز که دو تا شد، ....

غذا نه شور می شه و نه بی نمک! بلکه غذا پختن شیرین و خنده دار و لذتبخش میشه! چه نسخه اول را تجربه کنید و چه دوم، Overcooked حسابی شما و همراهان تان را سر ذوق می آورد.

بازی را می توانید دو نفره تا چهار نفره به صورت آفلاین بازی کنید و سبک بازی اصطلاحا Couch Co-Op است و هر بازیکن راهنمایی یک آشپز را به عهده خواهد گرفت.

شما باید با همکاری هم سفارش های غذایی را که به آشپزخانه تحویل داده می گردد مرحله به مرحله آماده نموده و تحویل دهید تا در انتهای هر مرحله بسته به عملکردتان امتیازی دریافت کنید.

یک نفر باید مواد اولیه را بیاورد، یکی آنها را خرد کند، یکی به شکل درست بپزد و در بشقاب بگذارد و البته یکی دیگر پس از سرو ظرف ها را بشورد. البته باید مراقب آتش سوزی یا سوختن غذاها نیز باشید.

حالا هرچه تعداد بازیکنان کمتر باشد، کارهایی که هر بازیکن باید انجام دهد بیشتر می گردد، اما از آن طرف بازیکنان کمتر توی دست و پای هم خواهند بود.

برخی از مراحل به صورت کلی متحرک هستند و برخی دیگر اجزایی از محیط شان حرکت می نماید تا انجام آشپزی برای بازیکن سخت تر گردد.

سختی بازی هم تدریجی است و به مرور منوهای پیچیده تر چند غذای مختلف در یک مرحله از بازیکن خواسته می گردد.

تعامل بازیکنان با هم برای تقسیم کار، اشتباهاتی که انجام می دهند و برخوردهایی که شخصیت هایشان در بازی با یکدیگر می نمایند، کلی خنده و شادی برای شما به ارمغان خواهند آورد.

تخمه آخر شب

حالا که بحث فوتبال و ماشین شده بود بد نیست این را هم یادآوری کنیم که بازی های رانندگی کارتینگ کارتونی هم خوراک خوبی برای جمع های خانوادگی هستند.

از جمله بهترین این عناوین می توان به Crash Team Racing: Nitro Fueled اشاره نمود. در این بازی که شخصیت های اصلی سری بازی های Crash Bandicoot رانندگان آن هستند، بازیکنان باید کوشش نمایند تا با طی کردن راستا پیست به خط خاتمه برسند، البته در این بین هم کلی تله و ابزار شیطنت برای عقب انداختن رقبا وجود دارد.

از طرفی دیگر باید به عناوین محبوب ابدی FIFA و PES اشاره کنیم که خوراک فوتبال دوستان را تامین می نمایند. این بازی ها آن قدر محبوب و شناخته شده هستند که دیگر احتیاجی نیست توضیحات بیشتری در موردشان بدهیم.

امیدواریم این بازی ها لحظات خوشی را برایتان رقم بزنند، ولی لطفا فقط به اینها اکتفا نکنید: احتمالا بازی های مشابه جذاب و سرگرم نماینده دیگری هم هست که از قلم ما جا مانده و شما آنها را پیدا خواهید کرد. شب یلدا مبارک!

یلدای مجازی دورهمی آنلاین

با عجیب ترین شب یلدای عمرمان روبه رو هستیم. سال جاری برای یک شب چند ثانیه باید بیشتر از شب های دیگر دلتنگ عزیزانمان باشیم تا طولانی ترین شب سال را پشت سر بگذاریم اما برای این که کرونا حداقل در یک شب دوست داشتنی بیشتر از این کام ما را تلخ نکند، می توانیم این یلدای قرنطینه ای را با استفاده از گوشی هوشمند و تکنولوژی کمی شیرین کنیم و به صورت مجازی در کنار عزیزانمان باشیم.

Zoom یکی از پلتفرم های بسیار محبوب برای تماس های تصویری گروهی است که در دوران کرونا محبوبیت بیشتری هم پیدا نموده است.

این پلتفرم که برای کسب و کارها طراحی شده، حالا بین خانواده ها هم محبوبیت زیادی دارد. محیط محبت آمیز تر و غیر کاری تر این اپ نسبت به اسکایپ و گوگل میت، دلیل اصلی مقبولیت زوم بین خانواده ها در سراسر دنیا است.

زوم به شما اجازه می دهد تا 10 کاربر را به یک تماس تصویری دعوت کنید، موسیقی پس زمینه برای تماس خود انتخاب کنید یا حتی ایموجی، استیکر و افکت برای دیگران ارسال کنید.

با زوم شما می توانید در شب یلدا، از هر کجای دنیا، کل خانواده را دور هم جمع کنید و یک جمع محبت آمیز مجازی داشته باشید. نگران عظیم ترها و سن بالاهای فامیل هم نباشید، چرا که کار کردن با زوم راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

به وقت مهمانی

همان طور که گفتیم در شب یلدای سال جاری که قرار نیست دورهم جمع شویم، شما با اپلیکیشن زوم می توانید دیداری تازه کنید و یک دورهمی مجازی داشته باشید اما اگر می خواهید، کمی هم سرگرمی و بازی به دید و بازدید آنلاین تان اضافه کنید، سراغ اپلیکیشن Houseparty بروید.

این اپلیکیشن در واقع یک بازی آنلاین است. شما در یک تماس تصویری تا 10 نفر می توانید با دوستان خود در حین تماس تصویری، بازی هم انجام دهید.

همچنین هاوس پارتی می تواند این بازی را به یک رقابت سرگرم نماینده تبدیل و با ثبت امتیاز برای هرکدام از کاربران، برنده را نیز اعلام کند.

شما می توانید از هاوس پارتی برای بردگیم ها و کارت بازی ها بهره ببرید. اما علاوه بر این خود اپ نیز نزدیک به 10 بازی مختلف روی این پلتفرم آنلاین جا داده که هرکدام می تواند برای چند ساعت شما را حسابی درگیر کند.

سرگرمی و رقابت

حالا که دست تان برای بازی گرم شده و قرار است یخ جمع را با وجود آنلاین بودن این دورهمی آب کنید، بگذارید سراغ یک بازی فارسی زبان هم برویم. بازی جرات یا حقیقت را که حتما بلد هستید. یک بازی محبوب برای دورهمی های چند نفره. حالا این بازی به صورت آنلاین عرضه شده است.

کاربران به صورت آنلاین به هم وصل می شوند و به صورت شانسی روبه روی هم قرار می گیرند. یکی از کاربران وظیفه سؤال پرسیدن را دارد و کاربر دیگر باید بین حقیقت و شجاعت، یکی از آنها را انتخاب کند.

هر کاربر با توجه به دفعاتی که این چالش را به جان می خرد یا قرعه به نامش می افتد، امتیاز دریافت می نماید و در آخر برنده از میان کسانی انتخاب می گردد که نسبت به بقیه بیشتر در معرض سؤال قرار گرفته است.

اگر فکر می کنید بخش شجاعت بازی می تواند کمی سخت باشد، چندان نگران نباشید، چرا که این بازی امکان مشخص سطح سختی را هم به شما می دهد.

به طعم انار

مگر می گردد شب یلدا را بدون خوراکی های خوشمزه اش گذراند؟ اگر از آن کاربرانی هستید که یلدا را به خاطر خوراکی هایش دوست دارید، باید دست به کار شوید و به آشپزخونه بروید.

آشپزخونه یکی از کامل ترین اپ های آموزش آشپزی است و دستور پخت بیش از 2500 نوع دستور غذایی را در خود جا داده است اما چیزی که آشپزخونه را برای شب یلدا جذاب می نماید، منوهای متنوع آن برای این شب است. از غذاهای اصلی گرفته تا دسرها و خوراکی های یلدایی در این اپ جای دارد.

این اپ به هیچ وجه فقط مخصوص مادرها نیست، بلکه نوع آموزش آن قدر ساده و کاربردی است که می توانید بدون ترس از آشپزی مسؤولیت شام شب یلدا را به عهده بگیرید. دستور پخت ها در آشپزخونه به دو شکل تصویری و متنی است و همچنین می توانید با ورود مواد اولیه، غذای قابل پخت را انتخاب کنید.

به رنگ یلدا

حالا که همه چیز تکمیل است. جمع تان جمع است و تفریح و شام هم به راه است، وقت آن رسیده که سراغ دیوان حافظ بروید و با تفألی شب بلند خود را به یادماندنی تر کنید.

اپلیکیشن شب یلدا که در کافه بازار با همین نام قابل جست و جوست، مناسب شب های یلدایی است. شما در این اپ می توانید فال حافظ بگیرید و نتیجه آن را با دوستان و آشنایان تان به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این شما در اپ شب یلدا می توانید تصاویر، عکس نوشته و موسیقی های یلدایی هم پیدا کنید و به آنها گوش دهید یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر باز هم هنوز یلدا برایتان تکمیل نشده است، سراغ بخش آموزش اپ بروید و طراحی و آرایش هندوانه و دیگر دسرهای یلدایی را هم تجربه کنید البته این اپ تنها اپلیکیشن فارسی زبان مخصوص یلدا نیست و با یک جست و جوی ساده می توانید نتایج متنوع تری پیدا کنید.

مجید رحمانی - طراح مرحله بازی / ضمیمه کلیک روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1808

به "فهرستی از بازی های شب یلدا با رعایت پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرستی از بازی های شب یلدا با رعایت پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید