فروش جهانی رایانه رکورد زد

به گزارش راوه بلاگ، بازار رایانه شخصی در سال میلادی گذشته 14.8 درصد رشد کرد و رایانه های شخصی رومیزی، لپ تاپ و ورک استیشن بزرگترین فروش سالانه را از سال 2012 تجربه کردند.

فروش جهانی رایانه رکورد زد

به گزارش خبرنگاران، اطلاعات شرکت IDC نشان می دهد فروش رایانه شخصی سال میلادی گذشته 34 درصد در مقایسه با رکورد پایین این صنعت در سال 2017 رشد کرد و به 349 میلیون دستگاه رسید.

بهبود فروش رایانه شخصی که تا چند سال پیش تصور می رفت با توسعه استفاده از تلفنهای هوشمند رو به زوال می رود، قابل توجه بوده و مهم ترین و پرفروش ترین محصول در بازار دستگاه های الکترونیکی بوده است.

رشد فروش رایانه شخصی تحت تاثیر قرنطینه ها و افزایش دورکاری و یادگیری از راه دور در دوران پاندمی کووید 19 روی داد و افراد برای شرکت بچه ها در کلاسهای درس مجازی و ادامه فعالیت کاری از منزل، به خرید لپ تاپها و رایانه های رومیزی نو پرداختند. افزایش تقاضا برای این دستگاهها باعث کمبود موقتی عرضه در بازار رایانه های شخصی به خصوص در پاییز شد که ناشی از کمبود جهانی تراشه و محدودیت تامین قطعات ضروری بود.

بعضی از ناظران بازار بر این باورند که فرایند فروش پس از فروکش کردن پاندمی پایدار نخواهد بود. به عنوان مثال شرکت IDC در دسامبر اعلام نمود بازار اوج تقاضا در دوران پاندمی را پشت سر گذاشته و کاهش فروش در سال 2022 را پیش بینی کرد. اما بعضی همچنان خوش بین مانده اند که فروش رایانه شخصی با همین فرایند فعلی ادامه پیدا خواهد نمود. پت جلسینگر، مدیرعامل شرکت تراشه سازی اینتل در مصاحبه ای در اکتبر اظهار کرد: بر این باور است که بازار رایانه شخصی در راستا صعودی نوی واقع شده است که پایدار است. اینتل با داشتن 80 درصد سهم بازار، سازنده بزرگ پردازنده های مرکزی برای رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها به شمار می رود.

راهول تیکو، نایب رییس ارشد گروه محصول مشتری شرکت دل هم اظهارات مشابهی داشت و اعلام نمود پاندمی باعث تغییر دائمی در رفتار خرید شده و اکنون همه احتیاج دارند یک رایانه شخصی داشته باشند. از یک رایانه شخصی به ازای هر خانه به سمت یک رایانه شخصی به ازای هر فرد در خانه پیش می رویم که مدل تلفن هوشمند است.

طبق گزارش شرکت IDC، شش شرکت بزرگ سازنده رایانه شخصی از نظر مقدار فروش در سال 2021 شامل لنوو، HP، دل، اپل، ایسوز و ایسر هستند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مایکروسافت که سیستم عامل ویندوز را برای انواع مختلف رایانه های شخصی می فروشد، برنده بزرگ دیگر رونق بازار رایانه شخصی بود. اگرچه این غول نرم افزاری در سالهای اخیر توجه خود را به خدمات ابری مانند آزور معطوف نموده است اما ویندوز همچنان کسب و کار قابل توجهی است که 5.68 میلیارد دلار فروش در سه ماهه سوم سال 2021 داشت و رشد 10 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال 2020 ثبت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2814

به "فروش جهانی رایانه رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش جهانی رایانه رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید