غریب آبادی: آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای عربستان شفاف سازی کند

به گزارش راوه بلاگ، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین خواهان شفاف سازی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای پنهانی عربستان و ارائه گزارش های لازم به اعضای آژانس شد.

غریب آبادی: آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای عربستان شفاف سازی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی انتشار اطلاعاتی در مورد ساخت کارخانه فراوری کیک زرد توسط عربستان سعودی، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی، از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست درباره برنامه پنهانی هسته ای این کشور شفاف سازی نموده و گزارشی را به اعضای آژانس ارائه نماید.

غریب آبادی با اشاره به این که عربستان سعودی در حال توسعه و اجرای یک برنامه بسیار غیرشفاف هسته ای می باشد، گفت: علیرغم اینکه عربستان عضو ان. پی. تی است و توافقنامه جامع پادمان دو جانبه در حال اجراء با آژانس دارد، ولی متاسفانه هنوز از تعهد پذیرش بازرسی های پادمانی آژانس خودداری می نماید و علیرغم درخواست های مکرر چندین ساله آژانس نیز تعهدات خود را به گونه ای اصلاح ننموده است که اجازه بازرسی به آژانس را بدهد.

نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین المللی انرژی با تصریح به این که عربستان سعودی هیچ رآکتور فعال تحقیقاتی و قدرت ندارد که بخواهد دنبال فراوری کیک زرد باشد، گفت: این موضوع در کنار اقدامات پنهانی سعودی ها در حوزه هسته ای و عدم اجازه ورود به بازرسان آژانس و همچنین فعالیت های بی ثبات نماینده آن در منطقه ، نگرانی ها درخصوص یک برنامه پنهانی سلاح هسته ای در این کشور را تقویت می نماید.

سفیر کشورمان تاکید نمود دولت ها و آژانس بایستی برای عربستان سعودی شفاف نمایند که جامعه بین المللی هرگونه انحراف را از یک برنامه هسته ای صلح آمیز قبول ننموده و با آن مقابله خواهد نمود.

غریب آبادی گفت: عربستان سعودی چنانچه دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است، بایستی تعهدات مربوطه آژانس را بپذیرد و کاملا شفاف عمل کند.

.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1301

به "غریب آبادی: آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای عربستان شفاف سازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی: آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای عربستان شفاف سازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید