ظهور پرداخت های موبایلی با اینترنت اشیا

به گزارش راوه بلاگ، بهره گیری از اینترنت اشیا، ظهور سیستم های پایانه فروش هوشمند به پذیرش فراگیر پایانه فروش بیومتریک، ظهور پرداخت های موبایلی به وسیله پایانه فروش، رهگیری دیجیتال محصول و برچیده شدن صف ها و آسان شدن پرداخت از راه دور منجر می گردد.

ظهور پرداخت های موبایلی با اینترنت اشیا

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، هرچند تاثیرگذاری صنعت اینترنت اشیا در چند سال گذشته شگفت انگیز بوده است، تحولی که این فناوری در بازار خدمات اقتصادی ایجاد خواهد نمود، به همان اندازه تاثیرگذار خواهد بود.

طبق یافته های مطالعه ای از مارکتز اند مارکتز که اطلاعات آن در پژوهشگاه فضای مجازی منتشر شده، پیش بینی می گردد که تا سال 2023 بازار جهانی اینترنت اشیا بانکداری و خدمات اقتصادی از 249.5 میلیون دلار به 2.03 میلیارد دلار برسد. این رقم نشان دهنده رشدی هشت برابری در فقط پنج سال یا نرخ رشد مرکب سالانه 52 درصدی است. همچنین انتظار می رود بازار فناوری اینترنت اشیا در صنعت خرده فروشی نیز تا سرانجام سال جاری به 35 میلیارد دلار برسد. شش روندی که محرک رشد اینترنت اشیا و کلان داده در خدمات اقتصادی و خرده فروشی خواهند بود در این گزارش آمده است.

یکپارچه آسان شدن ارزیابی ریسک

ارزیابی ریسک یکی از حوزه هایی است که در آینده نزدیک فناوری اینترنت اشیا در آن تحول ایجاد خواهد نمود. سازوکار فعلی ارزیابی ریسک در بخش خدمات اقتصادی را در نظر بگیرید. فرایندی بسیار سلیقه ای مشابه آن فرایندی است که به رکود عظیم سال 2008 منجر شد. حال آینده ای را در نظر بگیرید که در آن ارزیابی ریسک هوشمند با استفاده از فناوری های کلان داده و اینترنت اشیا ممکن شده است.

اینترنت اشیا و کلان داده جمع آوری مقادیر زیاد داده هایی را آسان می نمایند که برای معین شرایط ریسک مشتریان استفاده می شوند. بعد این داده ها را می توان هوشمندانه و به نحوی تحلیل کرد که به دست آوردن پروفایل ریسک هر شرکت یا فردی راحت و آسان گردد. از این داده ها همچنین می توان به منظور پیش بینی ریسک های آینده افراد و سازمان ها استفاده کرد.

بهبود مقوله امنیت نهادهای اقتصادی

فناوری اینترنت اشیا به ایجاد آینده ای امن تر به ویژه در صنایع خرده فروشی و خدمات اقتصادی یاری خواهد نمود. دوربین های هوشمند و حسگرهای حرکت متصل به اینترنت فقط دو نمونه از فناوری های هوشمندی هستند که نهادهای اقتصادی و خرده فروش ها می توانند برای داشتن امنیت بهتر از آن ها استفاده نمایند. این فناوری ها علاوه بر اینکه به صورت اتوماتیک به ورود بدون اجازه دزدها و اشخاص ثالث تاییدنشده واکنش نشان می دهند (این فناوری ها دسترسی به بعضی سیستم ها را مسدود می نمایند، راه های خروج از محوطه را برای فرد متجاوز مسدود می نمایند، بلافاصله شما را خبر می نمایند و اطلاعات زیادی به شما می دهند که می توانید با توجه به آن ها دست به اقدام بزنید)، به محافظت در برابر مخاطرات محیطی می پردازند که می توانند تهدیدهای امنیتی ایجاد نمایند یا به آسیب منتهی شوند.

ایجاد انقلاب در پرداخت های مبتنی بر سرانجامه فروش

پیش بینی می گردد ارزش صنعت سرانجامه فروش تا سال 2025 به 109 میلیارد دلار برسد و فناوری اینترنت اشیا نقش پررنگی در این اتفاق ایفا خواهد نمود. اگرچه سیستم های سرانجامه فروش برتر موجود همین حالا هم تعدادی قابلیت بسیار جذاب دارند، رشد و تکامل فناوری سرانجامه فروش همچنان ادامه خواهد داشت. ظهور سیستم های سرانجامه فروش هوشمند به پذیرش فراگیر سرانجامه فروش بیومتریک، ظهور پرداخت های موبایلی به وسیله سرانجامه فروش، رهگیری دیجیتال محصول که باعث برچیده شدن صف ها می گردد و آسان شدن پرداخت از راه دور و بسیاری از پدیده های دیگر منجر می گردد.

مهم تر اینکه اینترنت اشیا و کلان داده ذخیره سازی، پردازش و انتقال کارآمد داده ها را به نحوی ممکن می نمایند که هم امن تر است و هم آنالتیکس پیشرفته ای ارائه می دهد که با نهایت دقت بر نقض احتاقتصادی داده ها نظارت و در این مورد به شما اطلاع رسانی می نماید. این اتفاق سیستم های سرانجامه فروش را امن تر و قابل اطمینان تر می نماید و در نتیجه صنعت خرده فروشی را بهبود می بخشد.

مدیریت موجودی بهره ورتر

خرده فروش ها به خوبی از هزینه سیستم مدیریت موجودی نابهره ور مطلع هستند. داده ها نشان می دهند که خرده فروش های آمریکایی به دلیل نداشتن موجودی کالای مورد احتیاج حدود 45 میلیارد دلار و به دلیل داشتن موجودی مازاد 224 میلیارد دلار از دست می دهند.

اینترنت اشیا و کلان داده می توانند دشواری های مربوط به موجودی را رفع نمایند. سیستم های اتوماتیک مدیریت موجودی مبتنی بر اینترنت اشیا که رهگیری لحظه ای موجودی در سرانجامه فروش را آسان می نمایند، خیلی زود در همه خرده فروشی ها وجود خواهند داشت. این سیستم های موجودی به صورت اتوماتیک داده فراوری می نمایند تا اقلام موجود را نشان دهند و این داده ها را به شکل موثر تحلیل می نمایند تا موجودی مورد احتیاج برای آینده را پیش بینی نمایند.

جابه جایی و نظارت هوشمند بر دارایی

در حال حاضر با استفاده از کامپیوترها و فناوری، نظارت بر دارایی تا حدودی اتوماتیک شده است، اما همچنان فرایند و آنالیز های غیراتوماتیک زیادی دارد. اینترنت اشیا و کلان داده این شرایط را تغییر خواهند داد.

اینترنت اشیا فرایند جمع آوری اطلاعات لحظه ای و داده هایی را اتوماتیک می نماید که می توان اتوماتیک تحلیل شان کرد تا شرایط کنونی را درک و آینده را پیش بینی کرد. اینترنت اشیا همچنین برای رهگیری دارایی ها از حسگرهای تعبیه شده در آن ها استفاده می نماید (و به متغییرهایی مثل دما، رطوبت، مجاورت و حرکت توجه می نماید) و بعد به صورت اتوماتیک داده های مفیدی را در خصوص این دارایی ها فراوری می نماید. این توانایی نظارت پیشرفته بر سلامت و حرکت دارایی ها را امکان پذیر می نماید.

افزایش کاربرد فناوری پوشیدنی در تراکنش های اقتصادی

ساعت های هوشمند و فناوری پوشیدنی که به طور اتوماتیک بر سلامت و فعالیت انسان نظارت می نمایند مدام فراگیرتر می شوند. این دستگاه ها همیشه اطلاعاتی ضروری در خصوص سلامت فرد پوشنده ارائه می دهند. حال به دستگاهی مشابه برای پرداخت فکر کنید. وقتی وارد بانک می شوید، سیستم اینترنت اشیا بانک با دستگاه پوشیدنی شما ارتباط برقرار می نماید و دستگاه شما اطلاعات ضروری در خصوص فعالیت شما را به بانک می فرستد. این اتفاق علاوه بر اینکه بسیاری از فرایندهای غیراتوماتیک تضییع نماینده وقت را حذف می نماید و رضایت مشتری را افزایش می دهد، انجام تراکنش های بدون تماس را هم آسان تر و همزمان امنیت بهینه را تامین می نماید.

صنعت اقتصادی همین حال هم از مزیت های اینترنت اشیا و کلان داده بهره می برد. درحالی که کسب وکارهای بیشتری متوجه مزیت های اینترنت اشیا می شوند، نرخ بهبود شیوه های منسوخ کسب وکار نیز به سرعت افزایش می یابد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1456

به "ظهور پرداخت های موبایلی با اینترنت اشیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظهور پرداخت های موبایلی با اینترنت اشیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید