طرح 7.5 میلیارد دلاری پنتاگون برای افزایش حضور نظامی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

به گزارش راوه بلاگ، وزارت دفاع آمریکا حمایت خود را از طرح نظامی 7.5 میلیارد دلاری جان مک کین با هدف تقویت حضور نظامی این کشور در منطقه آسیا اقیانوسیه اعلام نموده است.

طرح 7.5 میلیارد دلاری پنتاگون برای افزایش حضور نظامی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام بهاری با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، گری راس سخنگوی پنتاگون در سخنانی تاکید نمود: وزارت دفاع آمریکا بر این باور است که منطقه آسیا اقیانوسیه یک اولویت مهم است و از طرح 7.5 میلیارد دلاری جان مک کین برای تقویت حضور نظامی آمریکا در این منطقه حمایت خواهد نمود.

در ماه ژانویه مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا طرحی را برای اختصاص 1.5 میلیارد دلار در سال طی 2018 تا 2022 میلادی با هدف گسترش و تقویت حضور نظامی آمریکا در آسیا اقیانوسیه ارائه نموده است.

سخنگوی پنتاگون در ادامه توضیح داد: آسیا اقیانوسیه یک اولویت مهم برای آمریکا است و وزارت دفاع آمریکا متعهد به تضمین دادن این مساله است که نیروهای آمریکایی آماده و قادر برای مقابله با چالش های احتمالی در منطقه هستند.

این روزنامه اضافه کرد: جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز اخیرا از این طرح حمایت نموده است. وی در سخنانی تاکید نمود: این طرح موجب تقویت قدرت ارتش آمریکا و ارتقای صندلی نیروهای آمریکایی در منطقه خواهد شد.

تنش ها در منطقه به واسطه ادامه فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی و مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی به شدت افزایش یافته است. آمریکا ناوگروه ضربت را به منطقه اعزام نموده و کره شمالی نیز بر ادامه فعالیت های اتمی و موشکی خود تاکید نموده است.

غیر از این، واشنگتن بارها از ساخت و ساز جزیره های مصنوعی توسط چین در دریای جنوبی چین انتقاد نموده و خواهان متوقف شدن این اقدامات شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 215

به "طرح 7.5 میلیارد دلاری پنتاگون برای افزایش حضور نظامی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح 7.5 میلیارد دلاری پنتاگون برای افزایش حضور نظامی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید