طراحی مفهومی لباس Exosuit اسپیس ایکس به فضانوردان یاری می نماید تا توده عضلانی را در فضا حفظ نمایند

به گزارش راوه بلاگ، در عرض تنها 11 روز در فضا 20 درصد توده عضلانی می تواند از دست برود. فضانوردان باید هر روز نزدیک به دو ساعت و نیم ورزش نمایند تا از تحلیل رفتن یا آتروفی عضلانی جلوگیری نمایند.

طراحی مفهومی لباس Exosuit اسپیس ایکس به فضانوردان یاری می نماید تا توده عضلانی را در فضا حفظ نمایند

قرار گرفتن در معرض گرانش صفر باعث کوچک شدن فیبر های عضلانی می گردد و فضانوردان را بسیار ضعیف و ناهماهنگ می نماید.

اما لباس Cosmofit Exosuit که برای یاری به تناسب اندام به وسیله حرکات منظم طراحی شده، برای فضانوردانی که با مأموریت آینده اسپیس ایکس می خواهد تحولی ایجاد کند. فضانوردان آینده قرار است پایگاهی در ماه برای جایگزینی ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2030 ایجاد نمایند و باید به رفاه و سلامتی آنها در طولانی مدت یاری کرد.

لباس تازه به وسیله مینوو لی، دانشجوی دانشگاه Hongik، برای پوشیدن در داخل پایگاه طراحی شده است و با مقاومت درونی که در برابر حرکاتی مانند راه رفتن ایجاد می نماید باعث می گردد که پیاده روی ساده به یک تمرین ورزشی برای حفظ توده عضلانی تبدیل گردد.

لباس Cosmofit از دو قسمت مجزا ساخته شده است - خود لباس و اجزای مکانیکی که به پشت و دور کمر در قسمت خارجی وصل می شوند. این لباس دارای پد های الکترودی است که در اطراف گروه های مختلف ماهیچه ای قرار گرفته اند و باعث تحریک الکتریکی عضلات مختلف بدن می گردد تا آن ها را فعال و سالم نگه دارد و در عین حال به ریکاوری عضلات پس از تمرینات استرس زا یاری می نماید.

بعلاوه، اسکلت بیرونی در خارج از یک سری موتور برای ایجاد مقاومت مکانیکی استفاده می نماید تا به فضانورد یاری کند هنگام حرکت، فشار بیشتری اعمال کند. این کار، فعالیت های منظم را به تمرین های کوچک (مثلاً دویدن یا ورزش با وزنه های بسته به مچ پا) تبدیل می نماید که از آتروفی شدن یا ضعیف شدن عضلات جلوگیری می نماید.

حتی این امکان وجود دارد که سطج بیرونی علایم حیاتی و شاخص های تناسب اندام را ردیابی کند و به فضانوردان نگاهی جامع به سلامت آن ها بدهد. دو ساعت و نیم ورزش در روز یک کار کاملاً سخت به نظر می رسد. پس تبدیل کردن حرکات روزانه به یک تمرین نامحسوس ساده تر به نظر می رسد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 خرداد 1403 بروزرسانی: 8 خرداد 1403 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3112

به "طراحی مفهومی لباس Exosuit اسپیس ایکس به فضانوردان یاری می نماید تا توده عضلانی را در فضا حفظ نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی مفهومی لباس Exosuit اسپیس ایکس به فضانوردان یاری می نماید تا توده عضلانی را در فضا حفظ نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید