شکایت کاربران از مک های مجهز به اپل M1: از ناسازگاری نرم افزاری تا عدم اتصال بلوتوث

به گزارش راوه بلاگ، اپل چند هفته پیش از چیپ M1 و مک های مجهز به آن رونمایی کرد و حالا کاربران به آن ها دسترسی دارند. با عرضه گسترده تر این محصولات، شاهد شکایت کاربران از مسائل آن ها در زمینه ناسازگاری نرم افزاری و همچنین عدم اتصال بلوتوث هستیم.

شکایت کاربران از مک های مجهز به اپل M1: از ناسازگاری نرم افزاری تا عدم اتصال بلوتوث

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،با معرفی اولین اپل سیلیکون به نام M1، کامپیوترهای اپل در حال دور شدن از پردازنده های اینتل هستند و تا دو سال دیگر، تنها شاهد استفاده از این چیپست ها در دنیای مک خواهیم بود. مک بوک پرو 13 اینچی، مک بوک ایر و مک مینی جدید همگی به این پردازنده مجهز شده اند. در حالی که در آنالیز ها این محصولات عملکرد تقریبا بی نظیری از خود نشان داده اند، کاربران از چندین مشکل خبر می دهند.

یکی از این مسائل مربوط به سازگاری نرم افزاری آن ها می گردد. یکی از تحلیلگران دنیای فناوری به نام پاتریک مورهد در توییتر از مسائل مک بوک پرو مجهز به چیپ M1 خبر داده است. علاوه بر مورهد، کاربران دیگری نیز از این موضوع شکایت نموده اند.

به گفته مورهد، مرورگر مایکروسافت اج روی سیستم عامل مک او اس بیگ سور و مک مجهز به اپل M1 نصب می گردد، اما پس از چندین دقیقه از کار افتاده و کرش می نماید.

در حالی که آنالیز ها به شارژدهی بالای باتری اشاره می نمایند، ظاهرا در این زمینه نیز اختلاف نظر وجود دارد. بعضی کاربران به این موضوع اشاره می نمایند که پس از تنها 5 ساعت کار با مک بوک پرو جدید، شارژ باتری آن به 10 درصد می رسد. انتظار می رود این مشکل مربوط به باگ های سیستم باشد و با عرضه بروزرسانی برای سیستم عامل یا برنامه ها رفع گردد.

علاوه بر مک بوک پرو، ظاهرا مک مینی نیز برای کاربران دردسرساز شده است. بعضی از صاحبان مک مینی مجهز به چیپ M1 اپل از مسائل در ارتباط بلوتوث این دستگاه خبر می دهند.

یکی از این افراد، یوتیوبری به نام پاتریک موتاسو است که برای استفاده از تجهیزات بلوتوثی با مک مینی با مشکل روبرو شده است. این یوتیوبر در ویدیویی به عدم امکان استفاده از ماوس بلوتوثی اشاره نموده چرا که ارتباط میان این ماوس و مک مینی بطور مداوم قطع می گردد.

توماسو از ماوس های مختلفی مانند MX Master 3 شرکت لاجیتک و مجیک ماوس 2 اپل استفاده نموده که بطور متناوب ارتباط میان آن ها قطع می گردد. این یوتیوبر همچنین در ارتباط ایرپاد پرو و سایر تجهیزات بی سیم خود با استفاده بلوتوث نیز با مشکل روبرو شده است.

توماسو در این زمینه تنها نیست و کاربران دیگری از عدم شناسایی ماوس و کیبورد بلوتوثی توسط مک مینی M1 شکایت نموده اند. در حال حاضر دلیل چنین مسئله ای معین نشده و می تواند یک باگ نرم افزاری یا نقص سخت افزاری باشد. هنوز اپل چنین موضوعی را به عنوان یک مشکل اعلام ننموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1735

به "شکایت کاربران از مک های مجهز به اپل M1: از ناسازگاری نرم افزاری تا عدم اتصال بلوتوث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت کاربران از مک های مجهز به اپل M1: از ناسازگاری نرم افزاری تا عدم اتصال بلوتوث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید