شهردار اُتاوا می خواهد کامیون های مصادره شده کاروان آزادی را بفروشد

به گزارش راوه بلاگ، شهردار اُتاوای کانادا با ستایش پلیس برای سرکوب معترضان کاروان آزادی گفت که می خواهد وسایل نقلیه توقیف شده از معترضان را بفروشد.

شهردار اُتاوا می خواهد کامیون های مصادره شده کاروان آزادی را بفروشد

خبرنگاران - جیم واتسون، شهردار اُتاوا سرکوب معترضان کاروان آزادی در مرکز کانادا از طریق پلیس را ستود و به رسانه های دولتی گفت که کامیون ها، کمپینگ ها و وسایل نقلیه توقیف شده از معترضان باید فروخته شوند و ادعا کرد که اختیارات اضطراری بحث برانگیز جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور به او، اجازه چنین کاری را می دهد.

به گزارش آرتی، شهردار اُتاوای کانادا روز شنبه در مصاحبه با شبکه سی بی سی (CBC) از افسران پلیس برای پاکسازی معترضان از مرکز شهر اتاوا، تمجید کرد. تظاهرات کامیون داران در کانادا که به مدت 3 هفته در اعتراض به واکسیناسیون اجباری در اُتاوا ادامه داشت، پس از استناد ترودو به قانون شرایط اضطراری، از طریق افسران پلیس شهر و پلیس فدرال کانادا در روز دوشنبه شکسته شد.

بیشتر بخوانید:

آرتی گزارش داد با وجود فیلم های ویدئویی که صحنه های تکان دهنده خشونت پلیس را نشان می دهد، واتسون گفت که افسران کار قابل توجهی انجام داده اند و واکنش آن ها بسیار سنجیده بود.

در ایت تظاهرات دست کم 170 معترض دستگیر شده اند، بیش از 50 وسیله نقلیه توقیف شده است و دولت حساب های بانکی دست کم 76 شرکت کننده و حامی تظاهرات را مسدود کرده است.

روزنامه گاردین پیش از این روز شنبه گزارش داده بود در حالی وارد هفته سوم شد که پلیس این کشور از اسپری فلفل و بمب صوتی برای متفرق کردن آن ها استفاده کرد و حتی برخی گزارش ها نیز بیانگر استفاده پلیس از اسلحه و شکستن شیشه کامیون ها است.

این تظاهرات در ابتدا نسبت به اعلام واکسیناسیون اجباری برای رانندگانی که در مرز تردد دارند، برگزار شد و رفته رفته مسائل دیگری از جمله سیاست های کلی دولت کانادا را هدف اعتراضات قرار داد.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2862

به "شهردار اُتاوا می خواهد کامیون های مصادره شده کاروان آزادی را بفروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار اُتاوا می خواهد کامیون های مصادره شده کاروان آزادی را بفروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید