سیستم مورد برای اجرای کال آو دیوتی بلک آپس 6 اعلام شد؛ مناسب برای همه سیستم ها

به گزارش راوه بلاگ، بازی کال آو دیوتی بلک آپس 6 (Call of Duty: Black Ops 6) چندی پیش معرفی گردید. این بازی جدیدترین عنوان از این مجموعه به شدت پرطرفدار در سبک شوتر است که قرار است بخش داستانی و آنلاین این مجموعه را به سطح جدیدی وارد کند. بازی بلک آپس 6 به وسیله شرکت به وسیله شرکت Treyarch ساخته شده و ناشر آن نیز مانند همواره شرکت اکتیویژن (Activision) است. حال با نزدیک شدن به زمان عرضه این بازی شرکت سازنده تصمیم گرفته تا سیستم مورد احتیاج برای اجرای بازی کال آو دیوتی بلک آپس 6 را روی کامپیوتر اعلام بکند.

سیستم مورد برای اجرای کال آو دیوتی بلک آپس 6 اعلام شد؛ مناسب برای همه سیستم ها

کال آو دیوتی یکی از پرطرفدارترین مجموعه ها در دنیای گیمینگ است. به همین علت منطقی است که افراد زیادی منتظر عرضه بازی نو این مجموعه باشند و بلک آپس 6 نیز از چند جهت اهمیت دارد. اول اینکه در این چند بازی آخر کال آو دیوتی، شرکت های سازنده عملکرد خوبی نداشتند و به همین علت انتظارات از بلک آپس 6 بالاست. از طرفی بازی اصلی بلک آپس قبلی که بلک آپس 5 بود بخش داستانی نداشت و به همین علت داشتن بخش داستانی در این بازی نو اهمیت زیادی دارد. مخصوصاً اینکه هواداران از بخش داستانی بازی بلک آپس جنگ سرد (Black Ops Cold War) چندان راضی نبودند و حال نوبت شماره 6 است که بدرخشد.

با تمامی این اوصاف بلک آپس 6 در شرایط خاصی واقع شده است. با توجه به اینکه در کمتر از 2 ماه ما شاهد عرضه بازی نو کال آو دیوتی خواهیم بود، شرکت سازنده هم تصمیم گرفته تا سیستم مورد احتیاج برای اجرای این بازی را منتشر کند. طبق چیزی که اعلام شده سیستم مورد احتیاج بازی بلک آپس 6 چندان سنگین نیست و در نتیجه افراد زیادی می توانند آن را تجربه نمایند. همینطور اینکه این بازی به شدت بهینه طراحی شده و این نشان می دهد که اکتیویژن در پی تغییر در روند طراحی بازی خود است.

سیستم مورد احتیاج برای اجرای بازی کال آو دیوتی بلک آپس 6 روی کامپیوتر

حداقل سیستم مورد احتیاج برای اجرای این بازی

شرکت اکتیویژن توضیحات زیادی در خصوص جزئیات سیستم های اعلامی نداده است. با این حال گمان زده می گردد که حداقل سیستم مورد احتیاج برای اجرای بازی بلک آپس 6 به معنای نرخ فریم 30 در رزولوشن 1080p است. همینطور اینکه تمامی تنظیمات گرافیکی در Low قرار داشته تا بازی به خوبی اجرا بگردد.

  • پردازنده اصلی: Intel Core i5-6600 یا AMD Ryzen 5 1400
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 960 یا GTX 1650 یا AMD Radeon RX 470
  • اندازه رم مورد احتیاج: 8 گیگابایت
  • حافظه مورد احتیاج: 149 گیگابایت (اگر وارزون و COD HQ را دارید 78 گیگابایت)
  • سیستم عامل: ویندوز 10 یا 11

سیستم پیشنهادی برای تجربه بازی کال آو دیوتی بلک آپس 3

باز هم توضیحات زیادی در این مورد داده نشده ولی با توجه به تجربیات قبلی سیستم پیشنهادی به معنای اجرای بازی با نرخ فریم 60 در رزولوشن 1080p است. نکته اینجاست که تنظیمات گرافیکی در این حالت به شکل High بوده و جزئیات به نسبت زیاد است. در نتیجه شما یک تجربه روان در کنار جلوه های بصری خوب خواهید داشت.

  • پردازنده اصلی: Intel Core i7-6700K یا AMD Ryzen 5 1600X
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1080Ti یا RTX 3060 or AMD Radeon RX 6600XT یا Intel Arc A770
  • اندازه رم مورد احتیاج: 16 گیگابایت
  • حافظه مورد احتیاج: 149 گیگابایت (اگر وارزون و COD HQ را دارید 78 گیگابایت)
  • سیستم عامل: ویندوز 10 یا 11

چند نکته جالب در سیستم مورد احتیاج بازی کال آو دیوتی وجود دارد که باید در خصوص آن ها صحبت کنیم. اول اینکه این بازی با وجود حجم زیاد به شدت بهینه طراحی شده است. به همین علت است که روی انوع سیستم ها اجرا شده و شما می توانید با یک سیستم نسبتاً معمولی هم تجربه بسیار خوبی از این بازی داشته باشید.

نکته بعدی این است که با وجود اینکه اعلام شده حداقل رم مورد احتیاج 8 گیگابایت است، اصلاً این اندازه رم را برای دستگاه شما توصیه نمی کنیم. در دنیای امروزی و ویندوزهای نو شما احتیاج به حداقل 12 گیگابایت رم برای کارهای مختلف دارید و در نتیجه اصلاً داشتن 8 گیگابایت رم و اجرای بازی با آن منطقی نیست. در نتیجه بهتر است اگر می توانید رم سیستم خود را ارتقاء بدهید.

در ادامه باید گفت که در بازی کال آو دیوتی، با توجه به سبک شوتر و رقابتی که دارد، نرخ فریم اهمیت بسیار زیادی دارد. در نتیجه تا جایی که می توانید و آزار دهنده نیست، جلوه های بصری را فدای نرخ فریم بکنید. با این کار شما یک تجربه بسیار خوب از این بازی خواهید داشت و می توانید رجحان زیادی در بازی نسبت به رقبا داشته باشید.

همینطور اینکه در تنظیمات این بازی اشاره ای به ری تریسینگ (Ray Tracing) نشده است. در نتیجه اگر در تنظیمات وجود داشت با توجه به تأثیر بسیاری که در نرخ فریم بازی دارد، بهتر است آن را خاموش کنید. اگر هم در بازی وجود نداشت که جوری تنظیمات را بچینید که نرخ فریم بالای 60 دریافت کنید.

چیزی که در خاتمه توجه دوست داران تکنولوژی را به خود جلب می نماید کارت گرافیکی 1080ti است. این کارت گرافیکی با وجود اینکه حدود 10 سال پیش عرضه شد همچنان قدرت به شدت زیادی داشته و به همین علت است که یکی از برترین کارت های فراوری شده به وسیله شرکت انویدیا است. این کارت گرافیکی همچنان به راحتی از پس اجرای بازی های مدرن بر می آید و این نکته بسیار جالب است که با وجود گذشت نزدیک به 4 نسل از این کارت گرافیکی همچنان توانسته قدرت خود را به رخ نوه و حتی نتیجه خود برساند!

بازی کال آو دیوتی بلک آپس 6 یک نسخه عمومی آزمایشی هم دارد. این نسخه بتا به زودی و در تاریخ 16 شهریور در دسترس هواداران قرار خواهد گرفت و اگر مایل هستید آن را تجربه کنید، می توانید از فروشگاه های پلتفرم های مختلف آن را دریافت بکنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 شهریور 1403 بروزرسانی: 17 شهریور 1403 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3126

به "سیستم مورد برای اجرای کال آو دیوتی بلک آپس 6 اعلام شد؛ مناسب برای همه سیستم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم مورد برای اجرای کال آو دیوتی بلک آپس 6 اعلام شد؛ مناسب برای همه سیستم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید