زابل آلوده ترین شهر ایران و دنیا است

به گزارش راوه بلاگ، به گفته محقق ارشد موسسه محیط زیست استکهلم زابل یکی از آلوده ترین شهرهای ایران و دنیا است.

زابل آلوده ترین شهر ایران و دنیا است

گری حق محقق ارشد موسسه محیط زیست استکهلم، در همایش متروپلیس که در هتل همایموزه مشهد برگزار گردید، گفت:

آلوده ترین شهرها در نیجریه، پاکستان و بعد ایران قرار گرفته است که در ایران زابل آلوده ترین شهر است. باید بدانیم که آلوده ترین شهرها کدام هستند تا بر آن اساس آنالیز ها و برنامه ریزی ها انجام گردد.

وی اضافه کرد که آلودگی هوا نه تنها در فضای آزاد بلکه در فضای بسته نیز وجود دارد؛ در حال حاضر سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده است به علت آلودگی هوا 7 میلیون نفر در دنیا از دست رفته اند که بخشی از آن به وسیله آلودگی هوا در فضای باز بوده است.

محقق ارشد موسسه محیط زیست استکهلم با بیان اینکه در حال حاضر مساله تغییر اقلیم بسیار حائز اهمیت است، گفت که در حال حاضر 50 درصد از جمعیت دنیا در شهرها ساکن هستند این در حالی است که تا سال 2030 این آمار به 60 درصد خواهد رسید.

حق یادآور شد که باید داخلی عمل کنیم و دنیای فکر کنیم تا سلامت برای همه مردم افزایش یابد بعلاوه باید به آنالیز منافع این تصمیمات و تلفیق این دو هدف بپردازیم به علت اینکه همه ما حق داریم هوای سالم داشته و از آن بهره مند شویم.

اوموت اروغلو نماینده صندوق دنیای توسعه شهرها در FMDV نیز در این مراسم، بیان نمود:

FMDV در حال حاضر 10 نمایندگی در سراسر دنیا دارد که یکی از این نمایندگی ها در شهرداری مشهد است.

وی اعلام کرد که فعالیت های FMDV در مورد حمایت های اقتصادی در پروژه های شهری به وسیله ارائه استراتژی های اقتصادی، فنی و مهندسی است.

کنرادفون ریتر نماینده آلمان در این همایش، یادآور شد که متاسفانه پروژه های بزرگ شهرداری ها هنوز انجام نشده اند و در انتظار بودجه هستند، چرا بانک هایی که پر پول هستند و آماده سرمایه گذاری، هنوز در این خصوص سرمایه گذاری انجام نمی دهند.

وی اضافه کرد که در حال حاضر پول هست، اما به صورت اتوماتیک دسترسی به این پول ها امکان پذیر نیست و این موضوع شرایط ناراحت کننده ای دارد.

ریتر مطرح کرد که بخش خصوصی نیز دارای پول و هم علم تخصصی است، اما هنوز بسیار زیاد مانده تا بتواند ظرفیت این بخش استفاده گردد؛ باید برای بخش خصوصی انگیزه ایجاد کرد بعلاوه به طوری هوشمندانه عمل کرد تا بخش عمومی نیز ورشکست نگردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2896

به "زابل آلوده ترین شهر ایران و دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زابل آلوده ترین شهر ایران و دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید