روستای زیارت و جاذبه هایی که در عمرتان ندیده اید

به گزارش راوه بلاگ، امامزاده روستای زیارت گرگان، طبیعت چشم نواز، مردم مهربان، چشم اندازهای کم نظیر، خانه های روستایی و فرصت کمپینگ در منطقه ای شگفت انگیز از دلایل انتخاب روستای زیارت به عنوان یک مقصد مجذوب کننده هستند.

روستای زیارت و جاذبه هایی که در عمرتان ندیده اید

روستای زیارت گلستان یکی از انتخاب های خوب برای سفر است و تجربه ای متفاوت را در اختیارتان می گذارد. تصاویر روستای زیارت آن قدر زیبا هستند که وسوسه سفر را به جان هر کسی می اندازند. اگر می خواهید با این روستا و جاذبه هایش آشنا شوید و برای سفر به آن برنامه ریزی کنید، با خبرنگاران همراه باشید.

جهت دسترسی به روستای زیارت گلستان

به محض خروج از گرگان وارد جاده ای جنگلی و زیبا می شوید که پیچ در پیچ و کمی خطرناک است؛ اما زیبایی های بسیاری را در خود دارد. جاده ای با پیچ های تند و رو به بالا به طول 7 کیلومتر که در هر لحظه شما را شگفت زده می کند. طی کردن این جهت آن قدرها سخت نیست چرا که وجود رستوران ها، کافه ها و کیوسک های کنار جاده و چشم انداز ها شما را به مقدار کافی سرگرم می کنند.

دیدنی های زیارت

اولین چیزی که با ورود به حریم روستا به چشم تان می آید ویلا های نوسازی هستند که سنخیتی با فضای روستا ندارند و شاید کمی هم توی ذوق شما بزنند؛ اما کمی بعد این بافت قدیمی روستاست که خودش را به شما می نمایاند و مجذوب کنندهیت سفر از همین جا آغاز می شود.

معماری مجذوب کننده و جلوه تاریخی

روستای زیارت متشکل از کوچه های پیچ در پیچ و باریکی است که نمای بیرونی روستا را شکل می دهند. خانه های دو طبقه روستا به شکل خاصی در کنار هم چیده شده و کم کم معابر شکل گرفته اند.

آبشارهای زیارت

آبشار دوقلو

یکی از دیدنی های طبیعی روستای زیارت آبشار دوقلو است و رسیدن به آن مستلزم 15 دقیقه پیاده روی است. این آبشار در جهت رود آبشار شکل گرفته است و دل طبیعت گردها را می برد.

آبشار خال دره

آبشار خال دره که با نام جل دُره نیز شناخته می شود در شرق روستا و در میان دره ای زیبا واقع شده است. تنها با یک راهنمای کاربلد محلی می توانید به این آبشار برسید.

چشمه آبگرم زیارت

در روستای زیارت و ضلع شرقی رودخانه خاصه رود چشمه آبگرمی واقع شده است که با نام زیارت خوانده می شود و در حال حاضر 4 مظهر (محل پدیدار شدن آب) و محل خروجی به فاصله تقریبی 10 تا 20 متر دارد.

جنگل و درختان ارزشمند

در نزدیکی روستای زیارت جنگل های هیرکانی وجود دارند که می توانند گردشی به یادماندنی را برای شما رقم بزنند. این جنگل ها از منحصربه فردترین جنگل ها در جهان هستند و برخی از آن ها را با عنوان موزه زنده یاد می کنند.

تفریحات در روستای زیارت

کوهنوردی

زیارت در میانه یکی از راه های قدیمی و محل اتصال شاهرود و فلات مرکزی ایران به دریای خزر واقع شده است. اگر به دیدنی های ایران علاقه دارید، دیدنی های رشت، شهر باران و چای را بخوانید.

جمع آوری گیاهان

اگر در روزهای آفتابی گذرتان به زیارت بیفتد مردان و زنانی را می بینید که کوله ای قرمز رنگ، پشمی و شبیه گلیم بر پشت دارند. آن ها برای جمع آوری گیاهان خاص یا میوه های جنگلی به منطقه ها اطراف می فرایند و تقریبا هر روز این کار را انجام می دهند.

شکم گردی

در نزدیکی روستا، آتش تنور های هیزمی کنار جاده غوغایی به پا کرده اند و بوی خوش نان محلی از آن ها به مشام می رسد. این نان مخصوص همین منطقه است و با نان محلی گرگان به نام کلاج فرق می کند. نانی گرم و سفید که گرد، کلفت و شبیه فطیر است و طعمی به یادماندنی دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری تنها غذای بنفش جهان، جاذبه گردشگری خراسان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2906

به "روستای زیارت و جاذبه هایی که در عمرتان ندیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای زیارت و جاذبه هایی که در عمرتان ندیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید