راه اندای مجدد بازار آینده سکه

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران: عضو شورای عالی بورس از دستور عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی به منظور تشکیل کارگروهی برای آنالیز توسعه معاملات سکه در قالب ابزارهای اقتصادی و راه اندازی مجدد قرارداد آینده سکه در بورس کالا اطلاع داد.

راه اندای مجدد بازار آینده سکه

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بورس کالا؛ شاهین چراغی در مورد امکان راه اندازی مجدد معاملات آینده سکه در بورس کالا گفت: مجموعه بازار سرمایه، دغدغه های بانک مرکزی در مورد بازار سکه و حساسیت های معاملات روی این کالای ارزشمند را درک می نماید به طوریکه در بعضی کالاها مانند سکه فقط موضوع خود آن کالا مطرح نیست بلکه اثراتی است که آن محصول می تواند بر سایر بازارها و اقتصاد ایجاد کند؛ لذا دغدغه های بانک مرکزی در این خصوص دغدغه های درستی است.

چراغی اضافه کرد: به همین دلیل در یکی از جلسات اخیر شورای عالی بورس، رئیس کل بانک مرکزی در مورد معامله سکه در قالب ابزارهای اقتصادی و راه اندازی مجدد قرارداد آینده سکه در بورس کالا، دستور ایجاد کارگروهی به منظور آنالیز بیشتر و ایجاد تفاهم را صادر کرد.

به گفته این عضو شورای عالی بورس با برگزاری نشست های مشترک و درک دغدغه های نهاد ناظر بازار پول می توانیم به نقطه مشترکی در بحث بازار سکه برسیم و ابزارهای اقتصادی بر پایه این دارایی را در بازار سرمایه توسعه دهیم.

چراغی با بیان اینکه خوشبختانه رئیس کل بانک مرکزی نگاه مثبتی به بازار سرمایه دارد و در ماه های اخیر نیز به طور جدی از بازار سرمایه حمایت نموده است، ابراز امیدواری کرد که نتیجه نشست های مشترک میان کارشناسان و مدیران بازار سرمایه و بانک مرکزی قطعا به نقطه مطلوبی خواهد رسید و پیش بینی می گردد معاملات آینده سکه نیز مجددا در بورس کالای ایران فعال گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 992

به "راه اندای مجدد بازار آینده سکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندای مجدد بازار آینده سکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید