راهکارهای فناورانه حوزه آب به کنیا ارائه شد

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، با امضای توافق نامه ای 40 میلیون دلاری بین ایران و کنیا، شرکت های دانش بنیان ایرانی توانمندی های خود را به این کشور عرضه می کنند.

راهکارهای فناورانه حوزه آب به کنیا ارائه شد

در این توافق نامه مقرر شده است که دانش بنیان های ایرانی در حوزه های مختلفی مانند اکتشاف ذخایر آب، حفر چاه و آب رسانی به روش پمپاژ سولار، ارائه کنتورهای آب هوشمند و ایجاد زیرساخت سیستم های پرداخت آنلاین و راه کارهای مدیریت مصرف و پرداخت به این کشور محصولات و خدمات ارائه کنند.

بنا به گفته علیرضا حسنی مدیر پایگاه صادراتی ایران در کنیا، شناسایی فرصت های ارائه خدمات فنی و مهندسی و رایزنی های اولیه در کنیا از ماه ها پیش اجرا شده بود و علی رغم وجود مسائل تجاری فراوان، قابلیت و توانمندی شرکت های دانش بنیان ایرانی از نظر فنی در حدی است که بتوان با محصولات ممتاز اروپایی در بازارهای آفریقا رقابت کرد.

حسنی ادامه داد: عدم آشنایی بسیاری از شرکت ها با برخی اصول تجارت بین الملل و نقش ارتباطات در جریان های تجاری سایر کشورها چالشی است که باید از طریق افراد با نفوذ و خبره در سایر بازارها بر آن فائق آمد.

وی گفت: شرکت های ایرانی می توانند نیازهای فناورانه این کشور را رفع کنند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز شرایط حضور این شرکت ها در کنیا را فراهم کرده است. توافق نامه ایران و کنیا در این حوزه به خدمات نصب و راه اندازی کنتورهای آب هوشمند در نایروبی و توسعه این خدمات در 10 استان دیگر کنیا مرتبط می شود. همچنین بخش دیگر این موافقت نامه به ارائه خدمات اکتشاف، حفاری و پمپاژ آب با استفاده از انرژی های خورشیدی مرتبط است که با مشارکت بخش خصوصی کنیا در این کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: آمریکا، روسیه، ترکیه، چین و هند برنامه های بلندمدتی را برای نفوذ در آفریقا و کنترل منابع این قاره از طریق انتقال برخی خطوط تولید و نیز در اختیار دریافت مراکز کلیدی دولتی نظیر فرودگاه ها، زیرساخت های اطلاعاتی و خدماتی بانک ها، خطوط ترانزیتی حمل ونقل، راه آهن و معادن و اراضی کشاورزی در دست اجرا دارند و ضرورت دارد از اندک فرصت های پیش رو برای حضور در این بازار با تغییر برخی رویکردها و ملاحظات سیاسی ایران و حمایت جدی از حضور بخش خصوصی، استفاده شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 195

به "راهکارهای فناورانه حوزه آب به کنیا ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای فناورانه حوزه آب به کنیا ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید