رئیس جمهوری موقت پرو انتخاب شد

به گزارش راوه بلاگ، پس از گذشت یک هفته از تظاهرات خیابانی و بحران سیاسی در پرو، پایان فرانسیسکو ساگاستی به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور انتخاب شد.

رئیس جمهوری موقت پرو انتخاب شد

به نقل از خبرگزاری افه، به دنبال کشمکش های فراوان اعضای کنگره پرو پیرامون انتخاب رئیس جمهوری موقت این کشور، سرانجام فرانسیسکو ساگاستی قانونگذار 76 ساله تا 28 ژوئیه 2021 (ششم مرداد 1400) قدرت را به دست گرفت.

به نوشته این رسانه، پس از گذشت یک هفته بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین و همزمان با معضل شیوع گسترده کرونا، این نخستین گام به سوی حل و فصل تنش سیاسی در راستا انتقال دموکراتیک و مسالمت آمیز قدرت به شمار می رود.

به دنبال برکناری مارتین ویسکارا رئیس جمهوری پرو به اتهام فساد و ناتوانی اخلاقی، مانوئل مرینو رئیس جمهوری موقت پرو روز یکشنبه (25 آبان) بعد از گذشت کمتر از یک هفته نشستن بر مسند ریاست جمهوری استعفا کرد. این ترک سمت به دنبال آن انجام شد که قانون گذاران از او خواستند به خاطر کشته شدن دو نفر در جریان اعتراضات ناشی از برکناری ناگهانی رئیس جمهوری قبلی، استعفا دهد.

رئیس جمهوری سابق پرو که به خاطر تمایل به اصلاحات اقتصادی تا حدی از پشتیبانی مردمی برخوردار بود، قبل از برکناری در نطق تلویزیونی اعلام کرده بود در برابر فشار مجلس استعفا نخواهد داد، اما وی که همواره اتهام های وارده را رد می کرد در نهایت مجبور به پذیرش اتهامات و استعفا شد.

تظاهرات گسترده مردم پرو علیه اقدام کنگره در برکناری ویسکارا و مخالفت آنها با رییس جمهوری جدید، با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

پرو که از کشورهای آسیب پذیر منطقه آمریکای لاتین محسوب می شود که با بیش از 938 هزار مبتلا به ویروس کرونا و افزون بر 35 هزار جان باخته، در جایگاه چهارمین کشور آمریکای جنوبی از نظر میزان ابتلا به همه گیری واقع شده است. ، ایرنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1701

به "رئیس جمهوری موقت پرو انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری موقت پرو انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید