دکور خانه را با دکوراچی بچین!

به گزارش راوه بلاگ، چقدر به فضای داخلی، دکوراسیون و مبلمان اهمیت می دهید؟ شما هم جزو آنهایی هستید که به هماهنگی فضا و لوازم منزل دقت زیادی می نمایند؟ تناسب بین رنگ و مدل اثاثیه خانه و چیدمان آنها تا چه حد برایتان مهم است؟ اگر پاسختان به این قبیل پرسش ها به گونه ای است که نشان دهنده علاقه و دقت شما به دکوراسیون داخلی و مبلمان منزل یا محل کارتان است، حتما به دکوراچی سر بزنید.

دکور خانه را با دکوراچی بچین!

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

موسس و مدیرعامل شرکت بستر تجارت الکترونیک اسپاد (که در ادامه آن را به اختصار اسپاد ذکر خواهیم کرد) درباره داستان راه اندازی پلتفرم دکوراچی به جام جم می گوید: در فاصله سال های 84 تا 86 فراوریاتی در زمینه دکوراسیون داخلی داشتم. ولی متاسفانه در فروش محصولاتم چندان پیروز نبودم. البته همزمان در صنعت هم کار می کردم، اما انتها فشارهای مالی ناشی از آن شکست ها مرا مجبور به ترک وطن کرد. در خارج از کشور با انجام چند پروژه توانستم مقداری پس انداز کنم و بنا به دلایلی مجددا به ایران بازگشتم. با توجه به علاقه ای که همیشه به دکوراسیون داخلی داشتم، این بار هم سعی کردم محصولی را در همین زمینه فراوری کنم. اما باز هم سرنوشت مرا در آستانه شکست قرار داد؛ اما این بار تصمیم گرفتم شکست نخورم و دست به کاری زدم که نتیجه آن تولد پلتفرمی به نام دکوراچی شد.

حامد دلجو در ادامه می گوید: ما کسب وکار فروش اینترنتی دکوراسیون داخلی را از سال 95 آغاز کردیم. ولی رونمایی از مفهوم دکوراچی در سال 99 صورت گرفت. هدف از راه اندازی آن ایجاد بستری برای متحدکردن فراورینمایندگان ایرانی و قدرتمندکردن آنها برای حضور در عرصه های بین المللی و بازارهای دنیای بوده است. ما در آغاز کارمان چشم انداز ده ساله ای را تا انتهای سال 1404 ترسیم کردیم و مطابق با این برنامه ریزی امیدواریم بتوانیم قدم به قدم، مجموعه امکاناتی را برای انبوهی از کارگاه های فراوریی، دکوراتورها و همچنین مشتریان این گونه محصولات و خدمات به وجود بیاوریم.

یاری به کاهش هزینه های بازاریابی

مدیرعامل شرکت اسپاد در مورد ویژگی های پلتفرم دکوراچی در بازاریابی و نقش حمایتی آن برای صنعت دکوراسیون داخلی می گوید: برای ورود به بازارهای بین المللی موانع بزرگی مانند اعتمادسازی، نقل وانتقال پول، بحث لجستیک و ... وجود دار د که باعث می گردد هیچ فراورینماینده خردی ،توانایی نفوذ به عرصه دنیای را نداشته باشد. حتی در بازار داخلی نیز برای شناساندن یک کسب وکار، باید بتوان در نمایشگاه های مختلف حاضر شد یا هزینه های هنگفتی را به بخش تبلیغات اختصاص داد؛ شرایطی که بسیاری از تأمین نمایندگان حوزه دکوراسیون از پس آن برنمی آیند و می توان گفت فقط فراورینماینده هستند. در چنین اوضاعی، پلتفرم دکوراچی با هدف کاهش یا حتی به صفر رساندن هزینه های بازاریابی برای این دست از تأمین نمایندگان وارد عمل شده است تا آنها بتوانند تنها با فراوری محصول باکیفیت و ارائه آن با قیمت مناسب، سهمی از بازار را به خودشان اختصاص دهند.

دلجو در ادامه ضمن اشاره به ناهماهنگی ذاتی میان صنعت دکوراسیون داخلی و خرید غیرحضوری، خاطرنشان می نماید: طبق آمارهای دنیای، توفیق فروش محصولات دکوراسیون داخلی و مبلمان به صورت اینترنتی بسیار کم است. البته با توجه به عادت های خرید، این آمارها اصلا غیرمنتظره به نظر نمی رسد؛ برای مثال بسیاری از خریداران برای انتخاب یک مبل، حتما باید آن را از نزدیک ببینند، لمسش نمایند و ضمن آنالیز جنس آن رویش بنشینند تا از راحتی آن مطمئن شوند و ... اینها دلایلی هستند که باعث می گردد خرید غیرحضوری به شیوه ای ناکارامد برای حوزه مبلمان خانگی تبدیل گردد. شرایط در حوزه دکوراسیون نیز به همین شکل است و در مراحلی مانند توصیه کردن یا نصب لوازم، همیشه به حضور افراد متخصص احتیاج خواهد بود که این امر با فلسفه خرید اینترنتی مغایرت دارد. بنابراین ما در دکوراچی معتقدیم فروشگاه های دکوراسیون داخلی و مبلمان نه تنها قابل حذف شدن نیستند، بلکه نقش بسیار پررنگی در این صنعت ایفا می نمایند. درواقع ما فروشگاه ها را قلب تپنده کسب وکارمان می دانیم و به روش هایی مانند فراهم کردن منابع و محصولات با قیمت رقابتی، تأمین امکانات و تجهیزات باکیفیت مناسب و حتی مشتری یابی، همیشه از آنها حمایت خواهیم کرد.

چشم انداز دکوراچی

دلجو درباره اهداف بلندمدتی که برای مجموعه اسپاد در نظر گرفته شده است می گوید: به شرطی که بتوانیم در حوزه دکوراسیون داخلی و مبلمان به اهدافمان برسیم، می توان گفت هدف نهایی شرکت ما اجرای همین مدل از کسب وکار پلتفرمی برای صنایعی مانند فرش، کشاورزی، دارو، لوازم یدکی خودرو و ... خواهد بود. اینها حوزه هایی هستند که از ظرفیت بسیار بالایی در کشورمان برخوردارند، بهای تمام شده پایینی دارند، حجم اشتغال در آنها بالاست، انرژی ارزان است و بازارهای دنیای هم تشنه آنها هستند و فقط کافی است در بستری نظام مند به عرصه بین المللی وارد شوند.

وی می افزاید: برای درک بهتر این موضوع می توانید شرکت ایکیا (IKEA) را به عنوان غول تجهیزات دکوراسیون و مبلمان منزل در نظر بگیرید؛ این شرکت 211 هزار نیروی انسانی دارد، حدود 340 فروشگاه اختصاصی در سراسر دنیا دارد و فروش سالانه آن 45 میلیارد دلار است. حالا این اعداد را با صنعت دکوراسیون داخلی و مبلمان کشورمان مقایسه کنید؛ ما در ایران یک میلیون نفر شاغل در این حوزه داریم، 22 شهرک صنعتی تخصصی با سرمایه گذاری بزرگ در این صنعت داریم و حجم فروش داخلی سالانه ما فقط دو میلیارد دلار است! این آمار و ارقام به شکلی مشابه در دیگر صنایع ما نیز تکرار می شوند و می توان گفت ظرفیت های بالقوه بسیار زیادی در کشورمان وجود دارد.

رجحان دکوراچی در مقایسه با رقبا

موسس شرکت اسپاد در مورد عواملی که باعث رجحان دکوراچی نسبت به رقبایش هستند می گوید: رقیبان ما به دو دسته تقسیم می شوند؛ بخش اول رقبای سنتی ما هستند که فروشگاه لوازم خانه و دکوراسیون داخلی دارند و بخش دیگر را رقبای مدرن تشکیل می دهند که سایت فروش مبلمان و تجهیزات دکوراسیون دارند و فقط به صورت مجازی فعالیت می نمایند. تفاوت اصلی ما با سایت های فروش دکوراسیون داخلی این است که آنها فروشگاه فیزیکی ندارند و همان طور که قبلا اشاره کردیم، وجود فروشگاه، امری حیاتی در صنعت دکوراسیون داخلی و مبلمان منزل محسوب می گردد.

دلجو در ادامه می گوید: مزیت ما نسبت به رقبای سنتی مان این است که آنها شبکه فروش گسترده ای ندارند؛ این درحالی است که با وجود زمان کوتاهی که از راه اندازی پلتفرم دکوراچی می گذرد، تا کنون 76 کارگاه فراوریی به شبکه ما پیوسته اند، حدود 1700 فروشگاه دکوراسیون داخلی حداقل یک بار از خدمات ما استفاده نموده اند، تقریبا 360 فروشگاه به صورت ماهانه از ما خدمات دریافت می نمایند و همچنین در مجموعه خودمان هم در زمستانی که گذشت چهار فروشگاه تخصصی در زمینه لوازم دکوراسیون داخلی و مبلمان خانگی را افتتاح کردیم و در حال حاضر 50 گروه محصول را تحت پوشش قرار داده ایم. البته طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم، در بهار امسال تعداد این فروشگاه ها را به 15 می رسانیم و امیدواریم تا خاتمه امسال بتوانیم 50 فروشگاه اختصاصی در سراسر کشور داشته باشیم که زیربنای تقریبی هریک از آنها 150 مترمربع خواهد بود. همچنین تا خاتمه سال، حدود 100 گروه محصول را در سبد فروش مان قرار خواهیم داد.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2218

به "دکور خانه را با دکوراچی بچین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکور خانه را با دکوراچی بچین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید