دولت جدید تونس رأی اعتماد گرفت

به گزارش راوه بلاگ، مجلس تونس در جلسه ای 15 ساعته خاتمه با 129 رأی موافق و 77 رأی مخالف، به دولت جدید این کشور رأی اعتماد داد.

دولت جدید تونس رأی اعتماد گرفت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دولت جدید تونس به نخست وزیری الیاس الفخفاخ بامداد امروز پنجشنبه (به وقت تهران) با کسب 129 رأی موافق، 77 رأی مخالف و یک رأی ممتنع، رأی اعتماد مجلس این کشور را به دست آورد.

بر اساس گزارش روزنامه العربی الجدید، جلسه مجلس برای رأی اعتماد به دولت حدود پانزده ساعت طول کشید و دولت الفخفاخ کمترین میزان رأی موافق در بین هفت دولت اخیر این کشور از ناآرامی های سال 2011 تا کنون را کسب کرد.

پس از آنکه الحبیب الجملی نامزد النهضه نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند قیس سعید رئیس جمهور تونس در 20 ژانویه گذشته رسما الفخفاخ را مأمور تشکیل کابینه کرد.

در ادامه این گزارش آمده: علی رغم رایزنی های ماراتنی الفخفاخ و امیدواری وی به کسب 160 رأی، وی تنها با کسب 129 رأی توانست رأی اعتماد بگیرد.

العربی الجدید اضافه کرد، نخست وزیر جدید تونس با سیلی از نقدها از سوی ائتلاف های قلب تونس، الدستوری الحر، ائتلاف الکرامه و برخی نامزد های مستقل روبروست و محور این نقدها درباره دو تابعیتی بودن الفخفاخ و برخی وزرای وی و نیز حضور برخی اشخاص وابسته به نظام زین العابدین بن علی رئیس جمهور پیشین تونس است.

چهارشنبه هفته گذشته، پس از کش وقوس های فراوان، پایان تونس شاهد تشکیل کابینه جدید بود. الفخفاخ گفت که کابینه او متشکل از ائتلافی گسترده است که شامل احزاب و طیف های مختلف سیاسی می شود. او تأکید کرد که این کابینه بر اساس یادداشتی توافقی شکل گرفته که هدفش تضمین ثبات، احیای امید و اعتماد به مردم است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 421

به "دولت جدید تونس رأی اعتماد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جدید تونس رأی اعتماد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید