خوردنی هایی که برای آرتروز بهتر از مسکن عمل می نمایند

به گزارش راوه بلاگ، اگر به درد مفاصل و بیماری آرتروز مبتلا هستید و یا می خواهید از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید، ادامه این مطلب را بخوانید.

خوردنی هایی که برای آرتروز بهتر از مسکن عمل می نمایند

به گزارش راوه بلاگ به نقل از راوه بلاگ، تورم، درد، سفتی، کاهش دامنه حرکت در مفاصل، این ها همه علائم یک بیماری بسیار شایع است که به آرتروز معروف است. در حقیقت، آرتروز آنقدر شایع است که بیش از 54 میلیون بزرگسال و 300 هزار نوزاد و کودک به آن مبتلا هستند.

آرتروز یا آرتریت روماتوئید، در دسته بیماری های خود ایمنی قرار گرفته است، به این معنی که سیستم ایمنی بدن به اشتباه سلول های عادی را بدون هیچ دلیل واضحی مورد حمله قرار می دهد. این بدان معناست که هیچ علت و معلولی از نظر پزشکی برای آن وجود ندارد. با این وجود، بسیاری از مبتلایان به آرتروز به وسیله انتخاب مواد غذایی خاصی که شامل موارد زیر است، تسکین درد پیدا نموده اند.

  • سبزیجاتی از خانواده کلم

کلم بروکلی، گل کلم و کلم همه بخشی از خانواده کروسیفردر گروه سبزیجات هستند. این غذاهای شگفت آور حاوی کاروتنوئیدها، ویتامین های C، E و K و فولات و منبع خوبی از فیبر هستند. ترکیب سولفورافان موجود در هر کدام از این گیاهان به کند کردن آسیب غضروف در مفاصل ناشی از استئوآرتریت یاری می نماید.

  • سیر

سیر یکی از اعضای خانواده آلیوم است که شامل پیاز و تره فرنگی نیز هست. سیر و این سبزیجات حاوی مواد مغذی از جمله ویتامین B6، منگنز، سلنیوم و ویتامین C هستند. سیر همچنین حاوی مواد معدنی از جمله فسفر، کلسیم، پتاسیم، آهن و مس است.

به علاوه ترکیبات گوگردی موجود در سیر (که ممکن است باعث بوی بد دهان شما گردد) می تواند ماده اصلی در تسکین درد و ورم مفاصل باشد. در حقیقت، مطالعات نشان داده اند که این ترکیبات باعث کاهش التهاب هایی می شوند که در ایجاد آرتروز و آسیب به مفاصل نقش زیادی دارند.

مفاهیم: آرتروز چیست؟

  • آب

اگر چیزی به عنوان یک نوشیدنی جادویی وجود داشته باشد، آن آب است. مرطوب نگه داشتن بدن برای خروج سموم از بدن لازم است. آب مفاصل را روغن کاری می نماید تا از بروز نقرس جلوگیری کند.

نوشیدن آب به خصوص قبل از غذا باعث می گردد کمتر غذا بخورید و باعث کاهش وزن می گردد. متخصصان می گویند که اضافه وزن می تواند آرتروز، نقرس، لوپوس، فیبرومیالژیا و سایر بیماری ها و شرایط مفصلی را بدتر کند.

بیشتر بخوانید: برای اینکه به آرتروز مبتلا نشوید دور این خوردنی ها را خط بکشید

هندوانه

هندوانه 92 درصد آب دارد و همانطور که می دانیم به بیرون راندن کلیه سموم و روان کردن مفاصل یاری می نماید. مطالعات نشان داده اند که مصرف هندوانه باعث کاهش التهاب و افزایش محتوای آنتی اکسیدانی بدن می گردد. همچنین این صیفی حاوی کاروتنوئید بتا کریپتوکسانتین زیادی است که می تواند خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

آووکادو

آووکادو به دلیل داشتن چربی غیر اشباع ضد التهاب است. این میوه همچنین سرشار از کاروتنوئید لوتئین، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. لوتئین و سایر آنتی اکسیدان ها با مبارزه با استرس اکسیداتیو در برابر ایجاد آرتریت روماتوئید از بدن محافظت نمایند.

آووکادو همچنین منبع خوبی از ویتامین E، یک ماده مغذی محلول در چربی، است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می نماید و به محافظت از سلول ها در برابر صدمات ناشی از رادیکال های آزاد یاری می نماید و از آسیب رادیکال آزاد به مفصل که باعث بروز آرتروز و درد شدید می گردد، جلوگیری می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 51

به "خوردنی هایی که برای آرتروز بهتر از مسکن عمل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردنی هایی که برای آرتروز بهتر از مسکن عمل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید