خبرنگاران کرونای انگلیسی به الیگودرز رسید

به گزارش راوه بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - رییس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز گفت: نتیجه آزمایش یک فرد مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان مثبت اعلام شد.

خبرنگاران کرونای انگلیسی به الیگودرز رسید

به گزارش خبرنگاران عبداله ملاطاهری روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا اضافه نمود: با توجه به شیوع و سرایت بسیار سریع کرونای انگلیسی از مردم درخواست می شود دوری از تجمع و استفاده از ماسک را جدی بگیرند و از خریدهای غیرضروری در آستانه نوروز اجتناب کنند.

وی گفت: هفت تخت مراقبت های ویژه بچه ها (nicu) دربیمارستان امام جعفر صادق (ع) به منظور پذیرش بچه ها زیر 10 سال تجهیز شده است.

وی اضافه نمود: از مجموع 14 هزار و 740 تست مخاطی کرونا در شهرستان، چهار هزار و 839 مورد مثبت بوده است و یکهزار و 925 نفر مبتلا و مشکوک طی سال گذشته تا به امروز در بیمارستان بستری شدند که 579 نفر از این تعداد، ابتلای قطعی داشتند.

ملاطاهری با اشاره به مرگ قطعی 144 شهروند الیگودرز بر اثر کرونا گفت: در حال حاضر 17 نفر در بیمارستان شهرستان بستری هستند که حال هفت نفر آنها وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه پرستاری می شوند.

ماشاءالله نعمتی فرماندار الیگودرز نیز گفت: از مردم درخواست می شود با توجه به سرعت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی و خطرناک بودن آن، دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت و از حضور در دورهمی ها و هرگونه تجمع خودداری کنند.

وی تعداد بالای مبتلایان در این شهرستان را ناشی از مراسم ترحیم و عروسی دانست و اضافه نمود: با برگزارکنندگان مراسمی که محدودیت های ابلاغی ستاد کرونا را رعایت نکنند، برخورد قانونی خواهد شد.

نعمتی با تاکید بر انسداد تمامی تفرجگاه های شهرستان شرح داد: گشت مشترک متشکل از کننده دادستان، نیروی انتظامی، صمت، اصناف و شبکه بهداشت و درمان به منظور بازرسی مستمر صنوف در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ایجاد و با متخلفان برخورد قانونی شود.

گفتنی است روز گذشته ابتلای شهروندانی از کوهدشت و خرم آباد به کرونای انگلیسی تایید شد و الیگودرز سومین شهر آلوده به این ویروس در لرستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2137

به "خبرنگاران کرونای انگلیسی به الیگودرز رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونای انگلیسی به الیگودرز رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید