خبرنگاران همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در بخش انرژی برق بررسی شد

به گزارش راوه بلاگ، باکو - خبرنگاران - کمیسیون های فنی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همکاری های دو کشور در بخش انرژی برق را در یک نشست مجازی بررسی کردند.

خبرنگاران همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در بخش انرژی برق بررسی شد

به گزارش روز دوشنبه وزارت انرژی جمهوری آذربایجان, در نشست مجازی کمیسیون فنی مشترک در باره فرایند اجرای پروژه ساخت سد خداآفرین و قیز قلعه سی از سوی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان بر روی رود ارس بحث و تبادل نظر شد .

بر اساس این گزارش بودجه پیش بینی شده برای ساخت سدهای خداآفرین و قیز قلعه سی ، دریافت و نصب تجهیزات مورد نیاز برای این سدهای در دست ساخت از جمله موضوعات مورد بررسی کمیسیون فنی مشترک دو کشور بوده است .

همچنین در نخستین نشست مجازی کمیسیون فنی مشترک دو کشور مربوط به ساخت سدهای مارازاد و اردوباد بر روی رودخانه ارس در باره سرعت بخشیدن به کارهای ساخت و ساز سد اردوباد و نیز ارزیابی اثرات زیست محیطی ساخت این سد تبادل نظر شد .

طرفین همچنین توافق کردند نشست آینده کمیسیون های فنی مشترک در اواخر ماه سپتامبر جاری (دهه اول مهر ماه) در نخجوان برگزار شود .

توافقنامه ساخت و بهره برداری از سدها و نیروگاه های خداآفرین و قیز قلعه سی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران 24 بهمن سال 1394 در تهران امضا شد و از سوی مجلس دو کشور هم مورد تصویب قرار گرفته است .

برای اجرای این طرح انرژی، کمیسیون مشترک فنی متشکل از مسئولان و کارشناسان انرژی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است

توافقنامه ساخت و بهره برداری از سدهای اردوباد و مارازاد نیز 20 فروردین ماه سال 1393 در تهران میان دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان امضا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1426

به "خبرنگاران همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در بخش انرژی برق بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در بخش انرژی برق بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید