خبرنگاران دولت با وجودتنگناها رویکرد ارتقا نظام حمایتی بازنشستگان را محقق کرد

به گزارش راوه بلاگ، رشت - خبرنگاران - استاندار گیلان گفت : دولت تدبیر و امید علیرغم محدودیت منابع اقتصادی رویکرد ارتقاء نظام حمایتی و رفاهی بازنشستگان به ویژه سالمندان را به خوبی طی سالیان اخیر دنبال نموده و این مهم را در امسال به مرحله اجرا درآمد.

خبرنگاران دولت با وجودتنگناها رویکرد ارتقا نظام حمایتی بازنشستگان را محقق کرد

ارسلان زارع روز یکشنبه در جلسه شورای سالمندان استان با اشاره به اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، اضافه نمود : این اقدام به طور نسبی رضایتمندی این قشر ارزشمند جامعه را به دنبال داشته است.

وی در عین حال برای ارتقا حرمت و احترام و صندلی سالمندان و نیز رضایتمندی آنان بر ضرورت برنامه ریزی در جهت تقویت سمن ها و زمینه سازی برای مشارکت مردم در تأمین حقوق سالمندان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در سیر تکوینی زندگی همه پس از دوران کودکی، جوانی و میانسالی به کهنسالی گفت : افراد در این ایام احتیاجمند یاری های خاصی هستند و مردم ما به خوبی می دانند که از دیدگاه دینی، ملی و فرهنگ ایرانی به سالمندان فارغ از اینکه چه مرام، قومیت، مذهب و ملیتی دارند باید احترام گذاشت و در مسایل انسانی، همه سهیم و شریک باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه جمعیت به سالمندان توجه ویژه ای شده است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نیز در این راستا براساس اسناد راهبردی بالادستی اقدامات موثری به ثمر رسانده است.

زارع اضافه نمود: باتوجه به اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است این مهم به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات همیشه مورد توجه بوده و بسیاری از طرح ها و برنامه های این حوزه در سطح کشور باید به صورت آزمایشی (پایلوت) در گیلان اجرا گردد.

وی با اشاره به اینکه سالمندان الهام بخش خانواده ها، کانون های محبت و استحکام نظام خویشاوندی و پیونددهنده نسل ها هستند، گفت: وجود عواطف در نظام خویشاوندی برای تعامل با سالمندان، نقش تاثیر گذاری دارد و ارتباطات خانوادگی را قوام می بخشد.

وی همچنین گفت : همانگونه که طی بیش از 10 ماه اخیر بسیاری از مناسبت های آیینی و مذهبی متاثر از وجود کرونا به گونه ای دیگر برگزار گردید؛ انتظار است میهمانی های خانوادگی به ویژه در شب یلدا با بهره گیری از فراوری محتواهای اجرا شده توسط رسانه ها، به وسیله بستر فضای مجازی برپا گردد تا سایه پرمهر بزرگترهای خانواده و وجود ارزشمندشان سالیان متمادی استمرار یابد.

استاندار گیلان در ادامه بر لزوم امکان سنجی دانشگاه های استان برای اضافه نمودن رشته های روانشناسی یا مشاوره سالمندان در مقطع PHD تأکید کرد و گفت: انتها نامه ها و پژوهش های استان به موضوعات ارتقاء سطح خدمات و احصاء احتیاجهای اجتماعی و مالی سالمندان و پاسخ به آنها راهنمایی گردد.

وی تکریم و حفظ منزلت سالمندان را شعف انگیز دانست و بر ضرورت فعال تر شدن کارگروه رسانه براساس برنامه های راهبردی سالمندان در موضوع فراوری محتوا و تبلیغات محیطی تأکید و توضیح داد: مناسب سازی معابر شهری و نیز دستگاه های اجرایی متناسب با احتیاج سالمندان باید بیش از گذشته و با جدیت، اجرایی گردد.

زارع همچنین تکریم بازنشستگان توسط نهادها و دستگاه های اجرایی و بهره گیری از تجربیات و اندیشه های آنان را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه گزارش کمیته های تخصصی سالمندان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملکرد دستگاه های اجرایی در سال گذشته توسط مدیرکل بهزیستی، معرفی نظام مراقبت از راه دور سالمندان توسط دانشگاه علوم پزشکی و صدور کارت منزلت با رویکرد خدمات فراگیر رفاهی و بهداشتی بیان شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1833

به "خبرنگاران دولت با وجودتنگناها رویکرد ارتقا نظام حمایتی بازنشستگان را محقق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت با وجودتنگناها رویکرد ارتقا نظام حمایتی بازنشستگان را محقق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید