خبرنگاران تئاتر در کوران کرونا به الهامات جدید دست یافت

به گزارش راوه بلاگ، تهران- خبرنگاران- هنرمندان ایرانی و ایتالیایی حاضر در نشستی مرتبط با تغییرات تئاتر به دلیل شیوع کرونا در اقامتگاه سفیر ایتالیا در ایران معتقدند بازیگران و کارگردانان نمایش از شیوه های نوین پخش آثار بهره گرفتند، زبان های کلامی و غیرکلامی را در هم ادغام نموده و سرچشمه الهامات نوین شدند.

خبرنگاران تئاتر در کوران کرونا به الهامات جدید دست یافت

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از سفارت ایتالیا در تهران، گفت وگوی پایانی درباره مجموعه هشت و نیم کلیپ تئاتری، شرایط تئاتر پس از کوید- 19 عصر دیروز (دوشنبه، 24 اسفند) در اقامتگاه سفیر ایتالیا در ایران برگزار گردید.

مجموعه هشت و نیم کلیپ؛ چطور شیوع کووید-19 زندگی ما را تغییر داد، با حمایت سفارت ایتالیا در ایران و همراهی از راه دور و از طریق شبکه های مجازی دو هنرمند ایرانی علی شمس و دانیال خیری خواه و همکاری دو هنرمند ایتالیایی؛ یعنی نیکولا پیانزولا Nicola Pianzola به عنوان بازیگر و آنا دورا دورنو Anna Dora Dorno کارگردان ایتالیایی و شرکت تئاتری ایتالیایی اینستبیلی واگانتی/ instabili vaganti ساخته و در حساب های کاربری سفارت ایتالیا در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام و دیگر پلتفرم های مجازی از اواسط مرداد ماه منتشر شد.

این مجموعه که اولین قسمت آن 15 مرداد در دسترسی علاقه مندان نهاده شد، آخرین قسمتش 15 بهمن عرضه شد و دیروز (24 اسفند) اقامتگاه سفیر ایتالیا میزبان بحث ویژه در باره شرایط فعلی تئاتر و چشم انداز آینده آن، به عنوان حسن ختام مجموعه بود.

این گفت وگو که مازیار فکری ارشاد، منتقد سینما و تئاتر اداره می شد از صفحه اینستاگرام سفارت ایتالیا در ایران پخش شد و ناظر حضور هنرپیشه نیکلا پیانزولا و کارگردان آنّا دورا دورنو از ایده پردازان و اجرا کنندگان مجموعه فوق با همکاری سفارت نیز بود که توسط اسکایپ از تور هنری خود در اسپانیا با این بحث همراه شد. دانیال خیری خواه و علی شمس، روح ایرانی این محصول مشترک و محمد رحمانیان، نویسنده و کارگردان مشهور ایرانی نیز با این بحث همراه شدند. گفت وگو در حضور جمع قلیلی از کارگردانان، هنرپیشه ها و منتقدین تئاتری ایرانی، جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار گردید.

جوزپه پرّونه، به دلیل دستیابی به نتایج مثبت، به هنرمندان تئاتری در این مجموعه تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد با شروع فرایند واکسیناسیون هنرهای نمایشی نیز به فضاهای نوین دست یابند.

این مجموعه کلیپ های تئاتری که به بعضی مضامین فیلم مشهور فلینی هشت و نیم اشاره دارد، به شکل مجازی سنت های تئاتری ایتالیایی و ایرانی را در باره موضوعی امروزی و جهانی، یعنی ارتباط ما در زمان همه گیری با عادات روز مره مان را در مقابل یکدیگر عنوان نمود و به این شکل یک همکاری مجازی خارق العاده شکل گرفت که محتوای آن، از عنصر غریب جدیدی در زندگی روزمره، یعنی ماسک، شیفت های شب و ارتباط مدام با عناصر مختلف و ضروری در دوران کرونا شکل گرفته است.

در تئاتر وسایل، فضاها و تماشاگرانی که به جای خودجوش بودن به ضبط کردن روی آورده و عدسی دوربین را جایگزین صحنه نموده اند و مخاطبان صحنه تئاتر به بیننده ناپیدای پشت صفحه نمایش تبدیل شده اند.

کارگردانان و بازیگران تئاتر حاضر در این نشست تاکید کردند چگونه همه گیری، به رغم تاثیر مخرب آن به دلیل بسته شدن تئاترها، به گونه ای نکته های مثبت نیز داشت و تولیدات محلی به همکاری ها و مخاطبان بین المللی دست یافت. بازیگران و کارگردانان تئاتر از شیوه های نوین پخش تولیدات تئاتری بهره گرفتند و زبان های کلامی و غیر کلامی را در هم ادغام نموده و سرچشمه الهامات نوین شدند و افق های جدیدی در برابر هنرهای نمایشی گشودند.

هر هشت اپیزود مجموعه یادشده؛ شامل فراتر از آینه، شیفت شب، نت های فقدان، به من نگویید قهرمان، تنها، حالت پرواز، قطع ارتباط، شروع دوباره و گفت وگوی پایانی بر روی کانال های یوتیوب، حساب کاربری توئیتر و اینستاگرام سفارت ایتالیا در تهران قابل رویت هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2117

به "خبرنگاران تئاتر در کوران کرونا به الهامات جدید دست یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تئاتر در کوران کرونا به الهامات جدید دست یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید