خبرنگاران برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در خراسان رضوی

به گزارش راوه بلاگ، مشهد- خبرنگاران- معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی در مشهد اطلاع داد.

خبرنگاران برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در خراسان رضوی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

محمد مطیع روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: برگزاری این دوره های آموزشی برای تابستان سال جاری در 16 رشته صنایع دستی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: این رشته ها شامل تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، چرم دوزی، مجسمه سازی، قلمزنی، نقاشی روی پارچه و چاپ باتیک، سفالگری با چرخ، فیروزه کوبی، چاپ قلمکار، گلیم بافی، تذهیب، نگارگری و گل و مرغ، سرمه دوزی، میناکاری، سوزن دوزی های سنتی و جواهرسازی است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: علاقه مندان برای ثبت نام به آدرس مشهد، بولوار مدرس، بین مدرس یک و سه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشهد، طبقه منفی یک مراجعه نمایند.

360 رشته صنایع دستی در ایران فعال است که 90 رشته از این تعداد در خراسان رضوی وجود دارد. هم اکنون حدود 20 هزار نفر در خراسان رضوی از محل فراوری و فروش صنایع دستی ارتزاق می نمایند.

هشت هزار و 400 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی پروانه فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 952

به "خبرنگاران برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید