خبرنگاران آگاهی نداشتن، عامل بحران مسمومیت الکلی در خوزستان

به گزارش راوه بلاگ، اهواز-خبرنگاران- یک متخصص مسمومیت ها و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بحران مسمومیت با الکل در استان در چند روز اخیر به دلیل آگاهی نداشتن مردم از نحوه مصرف الکل بوده است.

خبرنگاران آگاهی نداشتن، عامل بحران مسمومیت الکلی در خوزستان

به گزارش خبرنگاران دکتر علی حسن رحمانی شامگاه سه شنبه در برنامه شب های کارون مرکز صدا و سیمای خوزستان با موضوع مسمومیت الکلی بیان نمود: در بحران مسمومیت با الکل در استان که در چند روز اخیر رخ داد برخی از افراد فکر می کردند که با خوردن الکل در مقابل ویروس کرونا مقاوم می شوند اما اینگونه نیست.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در 2 هفته اخیر با سه بحران ویروس کرونا، تجهیز بیمارستان رازی در چهار روز و بحران مسمومیت با الکل روبرو بوده است.

همه الکل ها سمی هستند

دکتر رحمانی ادامه داد: الکل های مختلف با مصارف پزشکی و صنعتی سمی هستند و استفاده نادرست از این الکل ها می تواند جان افراد را به خطر بیندازد.

این متخصص مسمومیت ها ادامه داد: الکل اتانول برای مصارف پزشکی استفاده می شود و الکل متانول و یا الکل صنعتی نیز فقط مصرف صنعتی دارد و استفاده نادرست از این الکل باعث به خطر انداختن سلامت فرد و یا مرگ وی شود.

وی با اشاره به اینکه راه های مختلفی برای جذب الکل از بدن وجود دارد ادامه داد: الکل می تواند از طریق پوست ، خوردن و یا تزریق کردن وارد بدن شود و درصد جذب بالایی نیز دارد و می تواند باعث آسیب زدن به اعضای بدن فرد شود.

دکتر رحمانی ادامه داد: خوردن الکل می تواند بر بینایی و کلیه های فرد تاثیر منفی بگذارد، از علائم مسمومیت های الکلی 2 بینی و کاهش هوشیاری و اسیدی شدن خون است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در صورتی که الکل تقلبی رااز الکل صنعتی تهیه کنند امکان تشخیص آن وجود ندارد مگر اینکه در آزمایشگاه معین شود.

دکتر رحمانی اضافه کرد: در چند روز اخیر که موجی از افراد مسموم بر اثر الکل به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز مراجعه کردند با عکسل العمل به موقع و مناسب کارکنان بیمارستان 90 درصد افراد مسموم شده بر اثر الکل درمان شدند.

این متخصص مسمومیت ها بیان نمود: خانواده ها باید به فرزندان خود در خرید و مصرف الکل های ضدعفونی کننده آموزش دهند تا به دلیل نداشتن آگاهی سلامت آن ها به خطر نیفتد.

وی با اشاره به اینکه اغلب افرادی که دچار مسمومیت الکلی شدند جوان بودند گفت: خانواده ها نقش زیادی را در آگاهی بخشیدن به جوانان و فرزندان خود در نحوه استفاده از الکل ها را دارند، مردم اطلاعات در خصوص ویروس کرونا را از سایت ها و رسانه های معتبر دریافت کنند.

در چند روز اخیربحران مسمومیت بر اثر الکل در استان رخ داده است که در این حادثه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز 36 نفر فوت کردند و 170 نفر بر اثر خوردن الکل مسموم شدند.

برخی مردم به دلیل نداشتن آگاهی با تصور اینکه با خوردن الکل می توانند در مقابل ویروس کرونا مصون شوند دچار مسمومیت شدند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمار بالای مسمومیت الکلی در استان نشان از توزیع و عرضه الکل تقلبی در استان است.

تا کنون 110 نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که 25 نفر از این تعداد جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 520

به "خبرنگاران آگاهی نداشتن، عامل بحران مسمومیت الکلی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آگاهی نداشتن، عامل بحران مسمومیت الکلی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید