توصیف اکونومیست از ترامپ و بایدن؛ دروغ یا آدم عادی

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران: اکونومیست با مقایسه ترامپ و بایدن نوشته شگفت انگیزترین خصیصه دوران ترامپ حقیر شمردن حقیقت است بایدن هم داروی معجزه آسایی برای درد آمریکایی ها نیست اما انسان نیکی است که مدنیت را به کاخ سفید بازمی گرداند.

توصیف اکونومیست از ترامپ و بایدن؛ دروغ یا آدم عادی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا نویسنده نشریه اکونومیست با اشاره به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات دور پیش نوشت: کشوری که دونالد ترامپ را در سال 2016 برگزید ناراضی و دودسته بود. ترامپ اکنون به دنبال پیروزی دوباره در کشوری است که ناراضی تر و متفرق تر شده است.

جو بایدن داروی معجزه آسایی برای درد آمریکایی ها نیست اما انسان نیکی است که مدنیت و ثبات را به کاخ سفید بازمی گرداند. او آماده است تا کار سخت و طولانی متحد ساختن کشور چند پاره را شروع کند.

در ادامه این مقاله آمده است: سیاست های ترامپ در نبود بیماری کووید 19 می توانست منجر به پیروزی او در دور دوم گردد. کاهش مالیات ها و مقررات، افزایش 4.7 درصدی دستمزد ربع تنگدست کارگران و شکستن رکورد 30 ساله اعتماد مشاغل خرد از این جمله است. وی با محدود ساختن مهاجرت آنچه را که رأی دهندگانش می خواستند، داد.

نویسنده در ادامه این نوشتار به آسیب های دوران ریاست جمهوری ترامپ پرداخت و نوشت: ترامپ در چهار سال گذشته بارها حرمت ارزش ها، اصول و آدابی که آمریکا را بهشتی برای مردمش و هدایت برای دنیا ساخته نگاه نداشت و هرگز به دنبال آن نبود که نماینده اکثریت آمریکائی هایی باشد که به او رأی ندادند.

شگفت انگیزترین خصیصه دوران ریاست جمهوری ترامپ حقیر شمردن حقیقت است. تمامی سیاستمداران دروغ می گویند ولی دولت او واقعیات بدیل را به آمریکا ارائه نموده است.

حزب گرایی و دروغگویی رسوم و قواعد را تضعیف می نمایند. در مسئله کووید 19 ترامپ فرصت داشت تا مردم کشورش را حول واکنشی سازمان یافته متحد سازد و متعاقب آن مانند سران دیگر کشورها برنده انتخابات گردد. در عوض او فرمانداران دموکرات به چشم رقیب یا گوشت قربانی می دید.

در ادامه این مقاله آمده است: چهار سال دیگر از رئیس جمهوری بدسابقه چون ترامپ تمامی این لطمات را تعمیق نموده و آنها را افزایش می دهد. در سال 2016 رأی دهندگان آمریکایی نمی دانستند که به چه رأی می دهند. اکنون می دانند. بایدن نخواهد توانست عداوت تلخی را که دهه هاست در آمریکا افزایش می یابد خاتمه دهد ولی می تواند راهی به سوی آشتی ایجاد کند.

نویسنده در توصیف ویژگی هایی که بایدن را رئیس جمهوری مناسب آمریکا می سازد نوشت: او چندجانبه گراست و کمتر از ترامپ به دنبال تقابل است ولی عزم و اراده بیشتری دارد.

جمهوری خواستار نگرانند که بایدن ضعیف و مسن اسب تروایی برای چپ تندرو باشد. درست است که بخش تندرو حزب دموکرات پرشور و فعال است اما او و معاونش کامالا هریس در دوران تبلیغات انتخاباتی نشان دادند که می توانند تندروها را مهار نمایند.

پیروزی قاطع حزب دموکرات می تواند به سود جمهوری خواستار نیز باشد. جمهوری خواستار ضد ترامپ استدلال می نمایند که ترامپیسم به هیچ اصولی پایبند نیست و حزب آنان به یک رنسانس احتیاج داشته و باید ترامپ را قاطعانه طرد کرد.

اگر بایدن انتخاب گردد نمی توان موفقیت را تضمین کرد ولی او با وعده نوسازی قدم به کاخ سفید خواهد گذاشت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1628

به "توصیف اکونومیست از ترامپ و بایدن؛ دروغ یا آدم عادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیف اکونومیست از ترامپ و بایدن؛ دروغ یا آدم عادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید