توزیع هوشمند میوه تنظیم بازاری شب عید 20 درصد زیر قیمت بازار

به گزارش راوه بلاگ، مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور با اشاره به شروع خرید میوه های تنظیم بازاری شب عید از باغداران گفت: سال جاری میوه تنظیم بازاری شب عید علاوه بر عرضه سنتی معمول به طور هوشمند درب منازل با 15 تا 20 درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می گردد.

توزیع هوشمند میوه تنظیم بازاری شب عید 20 درصد زیر قیمت بازار

به گزارش ایرنا، صدرا علی اکبرخانی در نشست خبری خود درباره تنظیم بازار میوه شب عید اضافه نمود: برای تحقق این امر 24 هزار تن پرتقال تامسون، 8 هزار تن پرتقال والنسیای جنوب و 17 هزار تن سیب درختی تامین می گردد علاوه بر این 10 درصد بیش از احتیاج استان ها برای شب عید ذخیره سازی می گردد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور توضیح داد: نحوه توزیع میوه های تنظیم بازاری شب عید امسال علاوه بر توزیع سنتی معمول هر ساله، بخشی از آن به طور هوشمند درب منازل عرضه خواهد شد.

علی اکبرخانی گفت: به منظور جلوگیری از بروز التهاب در بازار، میوه های تنظیم بازاری 15 تا 20 درصد زیرقیمت بازار عرضه می گردد.

وی با بیان اینکه امسال فراوری پرتقال تامسون مازندران بین 20 تا 30 درصد کاهش قیمت داشته است، گفت: برای حمایت از فراوریکنندگان داخلی میوه های تنظیم بازاری با قیمت هایی بالاتر از قیمت بازار خریداری می گردد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور گفت: مقدار فراوری سیب درختی در امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اقدامات تنظیم بازاری مسئله ای برای تنظیم بازار شب عید نخواهیم داشت، اضافه نمود: امسال هوشمندسازی میوه شب عید در تعدادی از استان های بزرگ کشور انجام می گردد و درصورت موفقیت این طرح به استان های دیگر تعمیم داده می گردد.

به گزارش ایرنا، هر ساله دولت برای حمایت از فراوریکنندگان، سیب درختی و پرتقال شب عید را با قیمت های مناسب خریداری و برای حمایت از مصرف کنندگان با نرخ های تنظیم بازاری به بازار عرضه می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2752

به "توزیع هوشمند میوه تنظیم بازاری شب عید 20 درصد زیر قیمت بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع هوشمند میوه تنظیم بازاری شب عید 20 درصد زیر قیمت بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید