تنفر سونی از کراس پلی روی PS4 با لو رفتن اسناد محرمانه تأیید شد

به گزارش راوه بلاگ، بر کسی پوشیده نیست که سونی برای مدتی از بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) روی کنسول پلی استیشن 4 جلوگیری می کرد اما اسناد و ایمیل های محرمانه جدید منتشرشده نشان می دهند که سونی تا چه اندازه مخالف این ویژگی بوده است و پس از مدتی با چه شرایطی راضی به این کار شده است.

تنفر سونی از کراس پلی روی PS4 با لو رفتن اسناد محرمانه تأیید شد

ابتدا سونی از بازی بین پلتفرمی در بازی های راکت لیگ و ماینکرفت جلوگیری کرد. این در حالی بود که نینتندو و مایکروسافت هر دو اجازه فعال سازی این قابلیت را در نینتندو سوییچ و ایکس باکس داده بودند. با این حال مشکل اصلی وقتی پدیدار شد که سونی در سال 2018 مانع کراس پلی در بازی فورتنایت شد. این اتفاق باعث شد بازیکنان این بازی عصبانی شوند و اعتراض هایی را به این خاطر به سونی وارد نمایند. هرچند پس از آن سونی با وجود کراس پلی در فورتنایت موافقت کرد اما اکنون معین شده است که این قضیه شرط های خاصی را داشته و سونی به خاطر این کار هزینه ای از توسعه دهندگان طلب نموده است.

طبق شواهد، در سال 2018 جو کراینر، نایب رییس اپیک گیمز، در ایمیلی در سال 2018 درباره قابلیت بازی بین پلتفرمی خطاب به سونی اعلام نموده بود: من نمی توانم به سناریویی فکر کنم که اپیک چیزی که می خواهند را به دست نیاورد و آن هم احتمال تبدیل شدن فورتنایت به عظیمترین بازی روی پلی استیشن است.

کراینر در ایمیلی که فرستاده، درباره پیشنهاد اپیک گفته است: می خواهیم این برای هر دو طرف یک برد باشد. ما کراس پلی را با همکاری سونی معرفی می کنیم. اپیک تمام کوشش خود را می نماید تا از این طریق سونی همچون یک قهرمان به نظر برسد. بگذارید این یک برد عظیم برای همه باشد. اپیک نظر خود را درباره مسأله تغییر نمی دهد، بنابراین بگذارید اکنون درباره آن توافق کنیم. اپیک حتی به پلی استیشن پیشنهاد داده که شخصیت هایی ویژه ای با موضوع پلی استیشن اضافه کند یا چیزهایی انحصاری برای دارندگان پلی استیشن پلاس در نظر بگیرد. نکته جالب اینجاست که با وجود قدرت و محبوبیت فورتنایت، اپیک حاضر بوده که چنین باج هایی به سونی بدهد و طبق ایمیل کراینر، آن ها را مثل قهرمان نشان دهد. در حالی که واقعیت به گونه دیگری بوده است. البته، اپیک هم می دانسته که بخش زیادی از بازیکنانش روی پلی استیشن قرار دارند و این توافق می تواند به نفع آن ها باشد.

با این حال، در آن موقع سونی موافقت نکرد. جیو کورسی (Gio Corsi)، مدیر ارشد روابط میان توسعه دهندگان سونی در آن وقت، ایده کراس پلی را رد کرد و در پاسخ به ایمیل اپیک نوشت: بازی بین پلتفرمی یک موفقیت آسان نیست و مهم نیست که آن بازی چقدر عظیم باشد، همان طور که می دانید، بسیاری از شرکت ها این ایده را دنبال می نمایند اما حتی یکی از آن ها شرح نمی دهد که این قضیه چگونه می تواند باعث بهبود و پیشرفت تجارت پلی استیشن گردد.

در اوت سال 2019، سونی بالاخره با کراس پلی در فورتنایت موافقت کرد اما طبق این شواهد همه چیز به آسانی نبوده است. سونی بالاخره شیوه ای را یافت که بتواند از این طریق منفعت ببرد و در ازای این قابلیت و دسترسی دیگر رقبا به جامعه عظیم بازیکنان پلی استیشن، هزینه ای را از توسعه دهندگان بازی دریافت کند. البته، این قضیه در شرایطی خاص رخ می دهد.

طبق این شواهد، وقتی که در بازی بین پلتفرمی تعداد بازیکنانی که بازی را با پلی استیشن انجام می دهند از مقدار معین شده بیشتر گردد، ناشر آن بازی باید درصدی از آن هزینه و درآمد را که از پیش معین شده، به سونی بپردازد.

تیم سویینی، مدیر اپیک گیمز، در بخشی از شهادت خود در دادگاه اپیک و اپل تأیید کرد که از میان شرکت های صاحب پلتفرم سونی تنها شرکتی است که این هزینه را دریافت می نماید. او می گوید: در شرایطی خاص، اپیک باید درآمد اضافی به سونی پرداخت کند. تیم سویینی همچنین اشاره می نماید که اپیک برای فعال کردن کراس پلی در پلی استیشن مجبور بوده که با این شرط توافق کند.

این کار سونی قطعا می تواند برای توسعه دهندگان بازی ها ناخوشایند باشد و مانعی برای فعال کردن قابلیت کراس پلی در این پلتفرم ایجاد کند. با این حال، چنین کارهایی از سوی شرکت های عظیم عجیب نیست چرا که به هر حال سود و رشد تجارتشان ملاکی کلیدی برای آن ها است. از آنجایی که سونی بیشترین تعداد بازیکنان بازی فورتنایت را در میان کنسول ها دارد و بیشترین سود فورتنایت هم از پلی استیشن حاصل می گردد، سونی با این ترفند خواسته مطمئن گردد که با فعال شدن بازی بین پلتفرمی متضرر نمی گردد. هرچند همان طور که گفته شد، کار سونی برای شرکت های مختلف و به خصوص توسعه دهندگان کوچکتر اتفاق ناخوشایند و بدی است و نمی توان از آن دفاع کرد.

منبع: The Verge

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2345

به "تنفر سونی از کراس پلی روی PS4 با لو رفتن اسناد محرمانه تأیید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنفر سونی از کراس پلی روی PS4 با لو رفتن اسناد محرمانه تأیید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید