اگزینوس 2200 شاید از اسنپدراگون 888 هم ضعیف تر باشد

به گزارش راوه بلاگ، سامسونگ که فرآیند ساخت تراشه های 4 نانومتری را به خوبی بلد است، از شرکت AMD خواسته که برای ساخت یک پردازنده گرافیکی به او کمک کند و نتیجه همه تلاش های آن ها تراشه اگزینوس 2200 شده است. این پردازنده باید در سری گلکسی S22 که قرار است در 9 فوریه (20 بهمن ماه) رونمایی شود، به ایفای نقش بپردازد. بر روی کاغذ اگزینوس 2200 چیپست جالبی به نظر می رسد، اما باید دید در شرایط واقعی این پردازنده چه حرف هایی برای گفتن دارد.

اگزینوس 2200 شاید از اسنپدراگون 888 هم ضعیف تر باشد

به زودی می توانیم پتانسیل پردازنده اگزینوس 2200 را ارزیابی کنیم، اما اطلاعات چندان دلگرم کننده ای در رابطه با این پردازنده در شبکه های مجازی دیده نمی شود. بنابراین، ممکن است داستان این تراشه طوری پیش برود که از لحاظ عملکردی نه تنها در برابر اسنپدراگون 8 نسل 1، بلکه در مقابل چیپست اسنپدراگون 888 سال گذشته نیز شکست بخورد. Ice Universe، افشاگر معروف و باسابقه حوزه فناوری نتایج آزمایش تراشه اگزینوس 2200 را در کیگ بنچ 5 منتشر و آن را باتراشه های A15 Bionic اپل، اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام، Dimensity 9000 مدیاتک و اسنپدراگون 888 مقایسه کرده است.

بر اساس نتایج این آزمایش، چیپست پرچم دار تازه سامسونگ در مقابل رقبای مذکور هیچ حرفی برای زدن نداشته و از همه آن ها شکست خورده است. طبق اطلاعات منتشر شده از این نتایج، پردازنده A15 Bionic قدرتمندترین پردازنده بین این چیپست ها بوده و تراشه Dimensity 9000 در رده دوم این لیست جای گرفته است. همچنین بعد از این دو تراشه، دیگر تراشه پرچم دار سامسونگ یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 در کمال ناباوری در رده سوم واقع شده است. خود این افشاگر از نتیجه این تست ابراز تاسف می کند که Dimensity 9000 مدیا تک، تراشه ای که در گوشی های هوشمند سری A سامسونگ استفاده خواهد شد، عملکردی بهتر از اگزینوس 2220 گلکسی S22 خواهد داشت. با این تفاسیر می توان گفت که گوشی های میان رده سامسونگ ممکن است قدرتمندتر از پرچم داران این شرکت باشند که این امر کمی عجیب به نظر می رسد.

همان طور که انتظار می رفت، تراشه پرچم دار سامسونگ با یک پردازنده گرافیکی تازه بر اساس معماری AMD RDNA 2 موجود در کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری S و X عرضه می شود. از نظر ترکیب هسته های پردازنده، این تراشه شباهت زیادی به تازهترین تراشه های پرچم دار مدیاتک و کوالکام دارد و به همین علت بار دیگر با یک هسته Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 و 4 هسته Cortex-A510 سروکار داریم. سامسونگ سرعت این هسته ها و اندازه حافظه کش آن ها را اعلام نکرده است.

تراشه اگزینوس 2200 به لطف پردازنده گرافیکی Xclipse 920 مبتنی بر معماری RDNA2، هسته های پردازشی مبتنی بر معماری Armv9 و یک هسته عصبی بهبود یافته (NPU) که عملکرد نسل قبلی خود را دو برابر می کند، بهترین تجربه بازی موبایلی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

پردازنده ی تازه Exynos 2200 و پردازنده گرافیکی Xclipse آن از قابلیت رهگیری پرتو و سایه زنی با نرخ متغیر برای گوشی های هوشمند پشتیبانی می کنند. این قابلیت ها که تا پیش از این فقط بر روی رایانه های شخصی، لپ تاپ ها و کنسول های بازی در دسترس بوده، تجربه گیمینگ گوشی را ارتقاء می بخشند.

غول فناوری کره ای همچنین تأیید کرده که پردازنده گرافیکی Xclipse 920 تنها اولین نسل از چندین پردازنده گرافیکی RDNA AMD در چیپست اگزینوس خواهد بود. بد نیست خاطر نشان کنیم که این پردازنده به غیر از پشتیبانی از یک دوربین 200 مگاپیکسلی، در مجموع از 7 دوربین پشتیبانی می کند که می تواند به طور هم زمان اطلاعات دریافتی از 4 دوربین را پردازش کند. از نظر فیلم برداری هم می توانیم به امکان ضبط ویدیوهای 4K HDR و 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه و 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه اشاره کنیم. هرچند که نمی توان خیلی به این اخبار و شایعه ها توجه کرد اما باید دید که بعد از معرفی رسمی سری گوشی های پرچم دار S22 کاربران چه واکنشی به پردازنده های این گوشی های هوشمند پرچم دار نشان می دهند.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2784

به "اگزینوس 2200 شاید از اسنپدراگون 888 هم ضعیف تر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگزینوس 2200 شاید از اسنپدراگون 888 هم ضعیف تر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید