تعطیلی برخی از تاسیسات گردشگری لرستان تا اطلاع ثانوی

به گزارش راوه بلاگ، استاندار لرستان در نشست با فعالان گردشگری، روسا و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه هتلداران، از تعطیلی برخی تاسیسات گردشگری استان از جمله تالارهای پذیرایی و رستوران ها با توجه به شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

تعطیلی برخی از تاسیسات گردشگری لرستان تا اطلاع ثانوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان لرستان، روز 19 تیرماه سیدموسی خادمی در نشست با فعالان توریستی، روسا و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه هتلداران، از تعطیلی برخی تاسیسات توریستی استان از جمله تالارهای پذیرایی و رستوران ها با توجه به شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به اینکه در سال 97 استان با رشد ورود توریست روبرو بود که این فرایند با وقوع سیل و فراگیری ویروس کرونا دچار وقفه شد افزود: توریستی محور اصلی توسعه استان است و به منظور توسعه توریستی پیگیری برای افزایش پروازها به استان، ارتقا سطح کیفی و همچنین درجه بندی مراکز اقامتی و پذیرایی و تزریق اعتبارات ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

خادمی افزود: به واسطه شیوع ویروس کرونا هم شرایط سلامت و هم اقتصاد تحت شعاع قرار گرفت که می ­توان با رعایت پروتکل­ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اعمال پروتکل اقتصادی بر این مسائل فایق شد.

کننده عالی دولت در لرستان با اشاره به شیوع بالا ویروس کرونا و شرایط قرمز استان شرح داد: فعالان توریستی علاوه بر رعایت پروتکل­های بهداشتی می­ توانند به فرهنگ­سازی در جهت استفاده از ماسک، حذف ترددهای بی­ مورد و عدم برگزاری مراسم عروسی و عزا در جامعه کمک کنند.

رئیس ستاد خدمات سفر استان در خاتمه گفت: بنا بر مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برخی از مراکز توریستی همچون تالار، باغ تالار، قهوه ­خانه، کافی­شاپ، رستوران و سایر مراکز مشابه از تاریخ 16 تیرماه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

در ابتدای این جلسه قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان با اشاره به انجام 3974 مورد بازدید نظارتی در طی سه ماه نخست سال از مراکز و تاسیسات توریستی استان افزود: سلامت مردم و توریستان در اولویت این اداره کل قرار گرفته است و نظارت و پایش این اماکن به منظور رعایت مصوبات ستاد تشدید خواهد شد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همچنین ضمن تاکید بر برخورد با تورهای غیر مجاز در استان شرح داد: به منظور برخورد با این گونه تورها مکاتبات متعددی با دادستان محترم و نیروی انتظامی انجام گرفته است.

در این نشست فکوری رئیس جامعه هتلداران استان خواستار بازنگری در پروتکل­های بهداشتی مراکز اقامتی با در نظر دریافت ابعاد فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی شد.

فکوری عدم استهمال اقساط توسط بانک­ها را یکی دیگر از مسائل مراکز اقامتی استان در زمان شیوع بیماری کرونا دانست.

رئیس هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسه روسای دفاتر خدمات مسافرتی کشور در استان لرستان افزود: این جلسه فرصت مناسبی را برای توسعه توریستی استان فراهم خواهد کرد.

الیاس محبی ضمن تقدیر از برنامه ­های اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای توسعه توریستی افزود: علیرغم وقوع سیل و همه­گیری کرونا اداره کل میراث فرهنگی از تمام ظرفیت ­ها برای رونق توریستی لرستان استفاده کرده است.

رئیس هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی استان در خاتمه تعلق ندریافت تسهیلات برای دفاتر آسیب دیده از سیل، سخت گیری بانک ­ها در بحث ضامن و برگزاری تورهای غیر مجاز در سطح استان را از مسائل دفاتر خدمات مسافرتی استان دانست.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1168

به "تعطیلی برخی از تاسیسات گردشگری لرستان تا اطلاع ثانوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی برخی از تاسیسات گردشگری لرستان تا اطلاع ثانوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید