تشکیل انجمن های دوستدار میراث فرهنگی در راستای ثبت جهانی هورامان

به گزارش راوه بلاگ، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در جلسه روز چهارشنبه 11 تیرماه 99 که به منظور بررسی شرایط انجمن های مردم نهاد تشکیل شد از تشکیل انجمن های دوستداران میراث فرهنگی در راستای ثبت جهانی هورامان خبر داد.

تشکیل انجمن های دوستدار میراث فرهنگی در راستای ثبت جهانی هورامان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، در جلسه ای که با حضور اسماعیل مریوانی سرپرست اداره کل، محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی، پویا طالب نیا مدیرپایگاه ملی منظر فرهنگی-تاریخی هورامان، روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستانهای سنندج و سروآباد و صباح حسنی فعال فرهنگی منطقه هورامان برگزار شد بر لزوم تشکیل انجمن های دوستداران میراث فرهنگی در هورامان در راستای حفظ مواریث فرهنگی این منطقه تاکید شد.

اسماعیل مریوانی سرپرست اداره کل با مهم ارزیابی کردن تاثیر کلام و گفتار مردم بومی منطقه بر سایر مردم در زمینه های مختلف، اظهار کرد: اهرم ها و امکانات دولتی به تنهایی توان حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگ و طبیعت را ندارد بر همین اساس لزوم دخالت دادن مردم در تصمیم گیری ها، نظارت ها و همچنین حفاظت از این منابع خدادادی امری ضروری است.

وی ارتباط نزدیک و صمیمانه مسئولین با مردم روستاها را یکی از راهکارهای حفاظت از آثار تاریخی برشمرد و افزود: بحث و مصاحبه پیرامون اهمیت مواریث فرهنگی با ارتباط چهره به چهره و در یک جو محبت آمیز بسیار تاثیر گذارتر از برگزاری کارگاهها و سمینارهای آموزشی در برخی از مناطق استان به ویژه منطقه هورامان است.

محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به فعالیت و همکاری مناسب انجمن های دوستداران میراث فرهنگی در سطح استان در راستای صیانت از آثار تاریخی گفت: انجمن های میراث فرهنگی بعنوان حافظان مواریث فرهنگی باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

پویا طالب نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده شده در راستای ثبت جهانی هورامان گفت: همکاری و تعامل با مردم راهگشای پیشبرد اهداف اداره کل میراث فرهنگی در زمینه ثبت جهانی هورامان است برهمین اساس این پایگاه آماده حمایت از تاسیس انجمن های میراث فرهنگی در روستاهای منطقه هورامان است.

در ادامه مقرر شد ساز و کارهای لازم برای تسریع در تشکیل انجمن های مردم نهاد و دوستدار میراث فرهنگی در هورامان در دستور کار قرار گیرد و گزارش نهایی تشکیل این انجمن های در جلسه آینده توسط معاونت میراث فرهنگی استان ارائه شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1098

به "تشکیل انجمن های دوستدار میراث فرهنگی در راستای ثبت جهانی هورامان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل انجمن های دوستدار میراث فرهنگی در راستای ثبت جهانی هورامان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید