ترامپ، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را برکنار کرد

به گزارش راوه بلاگ، رییس جمهوری آمریکا مایکل اتکینسون بازرس کل جامعه اطلاعاتی این کشور را برکنار کرد.

ترامپ، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را برکنار کرد

به گزارش تارنمای پولیتیکو، دونالد ترامپ عصر آدینه به وقت محلی در نامه ای به کمیته های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان، کنگره را از تصمیم خود آگاه کرد.

ترامپ در نامه خود گفته که برکناری اتکینسون تا 30 روز بعد از ارسال نامه عملی می گردد.

ترامپ در نامه خود نوشت که دیگر اعتمادی به اتکینسون ندارد و اختیارات رییس جمهوری این اجازه را به وی می دهد که بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را برکنار کند.

آدام شیف رییس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که اقدام ترامپ، یک کوشش آشکار دیگر برای ضربه زدن به استقلال جامعه اطلاعاتی آمریکاست.

اتکینسون نخستین کسی است که کنگره را از دریافت شکایتی درباره تماس تلفنی جنجالی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین آگاه کرد.

جوزف مگوایر مدیر وقت اطلاعات ملی آمریکا کوشش نموده بود تا شکایت افشاگری را که درباره این تماس تلفنی ارائه شده بود، کتمان کند اما اتکینسون با آن مخالفت کرد.

ترامپ در تماس تلفنی تابستان سال گذشته، زلنسکی را تحت فشار قرار داده بود تا درباره فعالیت اقتصادی پسر جو بایدن تحقیق کند.

این اقدام ترامپ به منزله کوشش برای ضربه زدن به اعتبار بایدن به عنوان یکی از نامزدهای اصلی رقابت ریاست جمهوری با وی تلقی شده بود.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان خاتمه لایحه استیضاح ترامپ را تصویب کرد. رییس جمهوری در این لایحه به سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در اجرای عدالت متهم شد.

اما سنای آمریکا که تحت کنترل هم حزبی های جمهوریخواه ترامپ واقع شده است، در نهایت رییس جمهوری آمریکا را از این اتهامات تبرئه کرد.،ایرنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 651

به "ترامپ، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید