تخلیه کنسولگری آمریکا در چنگدو در چین

به گزارش راوه بلاگ، با نزدیک شدن مهلت چین به آمریکا برای تعطیل کردن کنسولگری خود در شهر چنگدو، دیپلمات های آمریکایی در حال تخلیه اسناد و وسایل این ساختمان دیده شده اند.

تخلیه کنسولگری آمریکا در چنگدو در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مهلت 72 ساعته چین برای تعطیل کردن کنسولگری آمریکا در چنگدو دوشنبه صبح به انتها می رسد و رسانه های محلی از خروج چندین کامیون از محل این ساختمان خبر داده اند.

چین به تلافی اقدام دولت آمریکا در تعطیل کردن کنسولگری این کشور در شهر هیوستون در ایالت تگزاس دستور تعطیلی کنسولگری چنگدو را صادر کرد.

بر اساس گزارش های رسانه های چینی، اهالی محلی اطراف کنسولگری جمع شده اند و مشغول دریافت عکس هستند.

آن ها همچنین هنگام خروج یک اتوبوس حامل کارکنان کنسولگری از ساختمان، برای آن ها هو کشیدند.

ماموران پلیس که در اطراف کنسولگری حضور دارند، مانع از نزدیک شدن مردم به این ساختمان شده اند.

کنسولگری آمریکا در چنگدو مناطق وسیعی از جنوب شرقی چین، از جمله منطقه خودمختار تبت را زیر نظر دارد.

علاوه بر چنگدو، آمریکا در 4 شهر دیگر چین و همین طور در هنگ کنگ کنسولگری دارد و سفارتخانه اش هم در پکن مستقر است.

تخلیه کنسولگری چنگدو در حالی صورت می گیرد که مهلت 72 ساعته تعطیل کردن کنسولگری چین در هیوستون آدینه به انتها رسید و پس از آن افرادی که به نظر می رسید ماموران دولت آمریکا هستند، وارد این ساختمان شدند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هدف از تعطیل کردن کنسولگری چین در هیوستون را سرقت اموال معنوی آمریکایی ها توسط چین عنوان نموده است.

یکی از مقام های وزارت امور خارجه آمریکا هم چینی ها را متهم نموده که از کنسولگری هیوستون برای جاسوسی در دانشگاه های آمریکا استفاده می کردند.

چین اتهام های آمریکا را رد نموده است.

در ماه های گذشته روابط پکن و واشنگتن بر سر همه گیری ویروس کرونا، جنگ تجاری و تصویب قانون امنیتی جدید در هنگ کنگ پر تنش بوده است.

در هفته گذشته یک شهروند سنگاپور در دادگاهی در آمریکا اتهام جاسوسی برای چین را پذیرفت. چهار شهروند چین هم به کلاهبرداری و دروغگویی برای دریافت ویزا آمریکا متهم شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1233

به "تخلیه کنسولگری آمریکا در چنگدو در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه کنسولگری آمریکا در چنگدو در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید