تابش از سازمان حمایت برکنار شد؛ بیک زاده جایگزین شد

به گزارش راوه بلاگ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی صدیف بیک زاده را به عنوان سرپرست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منصوب کرد.

تابش از سازمان حمایت برکنار شد؛ بیک زاده جایگزین شد

به گزارش شاتا، در حکم سیدرضا فاطمی امین آمده است: نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان منصوب می شوید.

در بخش دیگری از این حکم آمده است: انتظار می رود با همکاری همه بخش های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان های حاکمیتی در خدمت به مردم و کسب وکار ها کوشا باشید.

پیش از این عباس تابش از سال 1397 به عنوان رئیس سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان منصوب شده بود.

فرمان عجیب مسئول برکنارشده در فروردین 1401: قیمت ها کاهش یابد، همین امشب!

عباس تابش روز 24 فروردین سال جاری در نشستی با بعضی مدیران صنایع شهرستان ساوه و فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی که در دفتر انجمن مدیران صنایع واقع در شهر صنعتی کاوه برگزار گردید، اظهار کرد: چرخ تنظیم بازار کشور از چرخ فراوری می گذرد نه از بگیر و ببند. باید اول کالایی فراوری گردد تا مصرف نماینده ای وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: شرایط مالی کشور می طلبد تا آنالیزی در حوزه قیمت صورت گیرد. در جهان هیچ کشوری نیست که در اقتصاد دخالت نکند و دولت ها نقش تنظیم گر در اقتصاد جوامع را دارا هستند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: به قیمت گذاری دستوری به چشم مذموم و ناپسند نگاه می گردد و این نگاه مغایر با دخالت دولت در اقتصاد است چرا که وقتی صحبت از قیمت حدود 50 کالا می گردد بیانگر آن است که نگاه دولت به اقتصاد دستوری نیست بلکه جزئی است.

وی گفت: افزایش حقوق و دستمزد با توافق نماینده کارگری و کارفرمایی اجرا شده و دولت تنها شاهد این تفاهم بوده است بنابراین نباید به بهانه افزایش دستمزد دست به افزایش قیمت ها زد. قبل از هرگونه تغییر قیمت کالا باید مستندات به صورت کارشناسی آنالیز و تصمیم گیری گردد.

وی گفت: هرگونه افزایش قیمت خودسرانه غیرمنطقی است و از فراورینمایندگان انتظار می رود از افزایش قیمت خودداری نمایند. هر فراورینماینده ای که مشمول قیمت گذاری پیشین است و بدون اطلاع نسبت به افزایش قیمت 50 کالای اساسی اقدام نموده باید آنرا اصلاح کند.

تابش گفت: هرگونه افزایش قیمت کالا همین امشب اصلاح گردد. به استناد قانون، دولت با هرگونه افزایش قیمت برخورد قانونی خواهد نمود. نباید بر هم زننده نظم عمومی توزیع کالا باشیم و اگر فراورینمایندگان به قیمت قبل از سال برنگردند با آن ها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمایت از فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان گفت: هرگونه تغییر قیمت پس از ماه مبارک رمضان در جلسه تنظیم بازار به صورت دقیق و کارشناسی آنالیز و اعلام خواهد شد.

وی گفت: مردم را باید با قیمت فراورینماینده آشنا کنیم و مصرف نماینده بتواند به راحتی کالای خود را خریداری کند. این حق مصرف نماینده است که از یک شبکه توزیع شیشه ای و شفاف برخوردار گردد و دولت هم مکلف است که این حق مسلم مصرف نماینده را تامین کند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2887

به "تابش از سازمان حمایت برکنار شد؛ بیک زاده جایگزین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابش از سازمان حمایت برکنار شد؛ بیک زاده جایگزین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید