بعضی از بهبودیافتگان کرونا این بیماری عجیب را می گیرند

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران : بعضی از بهبودیافتگان کرونا به نوعی اختلال بویایی مبتلا شده اند که با نام پاروزمیا شناخته می گردد، این اختلال بویایی باعث می گردد افراد بسیاری از بو های ناخوشایند و عجیب را بدون آن که منبع خارجی داشته باشد تجربه نمایند، این بوها می توانند شامل بوی ماهی فاسد شده، نان سوخته یا حتی زباله باشند.

بعضی از بهبودیافتگان کرونا این بیماری عجیب را می گیرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از انتخاب، دکتر نیرمال کومار، جراح گوش، حلق و بینی در انگلستان، می گوید که پدیده ای بسیار عجیب در میان بیماران بهبود یافته کرونا دیده می گردد که برای مدتی شرایطی آزاردهنده را به آنان تحمیل می نماید.

تا مدتی پیش صرفا گزارش هایی پراکنده درباره رایحه های نامطبوع وجود داشت، اما اکنون بسیاری از بیماران مستقیما به بوی بد شبیه به بوی ماهی فاسد شده اشاره می نمایند. درواقع به نظر می رسد این یک علامت جدید است. کومار همچنین اشاره نمود که حتی کادر درمان نیز به علت مواجهه با بیماران کرونایی و البته ابتلا به این بیماری اکنون بعضی علائم بویایی ناخوشایند را تجربه نموده اند.

اما شاید سوال شما این باشد که اچرا افراد چنین علائمی را تجربه می نمایند، به گفته دکتر کومار، ویروس کرونا بر روی اعصاب سقف بینی تأثیر می گذارد (مانند یک شوک برای سیستم عصبی) و در نتیجه بویایی دچار اختلال شدید می گردد. عجیب ترین نکته این است که بعضی بهبودیافتگان کرونا، بو های بد را به شکل چرخشی تجربه می نمایند. برای مثال بعضی ابتدا بوی زباله، سپس بوی سوختگی و مدتی بعد بو هایی مثل غذا های فاسد شده را تجربه می نمایند.

یکی از پرسش های مهمی که اکنون همچنان مطرح است این است که چرا بعضی از افراد علائم بویایی را تجربه می نمایند و بعضی دیگر نیز چنین علائمی ندارند، پرسشی که هنوز پاسخ دقیقی برای آن وجود ندارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1859

به "بعضی از بهبودیافتگان کرونا این بیماری عجیب را می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از بهبودیافتگان کرونا این بیماری عجیب را می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید