برخورد نزدیک با زندگی هابیت ها

به گزارش راوه بلاگ، سه گانه های ارباب حلقه ها و هابیت، نقش به سزایی در ارتقای جلوه های ویژه کامپیوتری سینما ایفا نموده اند. اما آیا تمام لوکیشن ها در استودیو فیلم برداری شده اند؟ خبرنگاران را همراهی کنید.

برخورد نزدیک با زندگی هابیت ها

همه ما کم و بیش با هابیت ها آشنایی داریم. موجوداتی که در نگاه اول، قدِ کوتاه و پاهای بزرگشان به چشم می آید. معروف ترین اثر سینمایی که این موجودات را به تصویر کشیده است، سه گانه ارباب حلقه ها بود که در سال 2001 میلادی قسمت اول آن، یاران حلقه و در سال 2003 میلادی نیز قسمت آخر با نام بازگشت پادشاه به نمایش عایدی. پیتر جکسون، کارگردان معروف سینما نیز معروفیت خود را به واسطه فراوری همین سه گانه به دست آورده است. او پس از حدود یک دهه، سعی در تکرار همین پیروزیت با سه گانه ای مشابه به نام هابیت نمود که به عقیده بسیاری منتقدان و علاقه مندان به سینما ناکام ماند.

سه گانه های ارباب حلقه ها و هابیت بر اساس رمان های معروفی با همین نام، اثر جان رونالد رول توکین ساخته شده اند. به طور حتم پیروزیت فیلم نیز تا مقدار ای به خاطر داستان مجذوب کننده و فیلم نامه پیروز برگرفته از همین رمان است. اما این تنها عامل نمی تواند باشد. ماندگاری یک اثر سینمایی حاصل کوشش گروهی و بسیاری عوامل گوناگون است. از فیلم نامه و کارگردانی گرفته تا موسیقی. برای یادآوری فضای فیلم، پیشنهاد می کنیم ویدیوی اجرای موسیقی متن زیبای فیلم با نوازندگی استادانه فلوت جیمز گلوی، ملقب به مردی با فلوت طلایی را در ادامه ببینید و لذت ببرید.

دانلود ویدیو

اما فاکتوری که شاید بیش از سایر عوامل توجه بینندگان فیلم را به خود جلب نمود، جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم بود. از آنجا که فضای داستان در دنیایی با المان هایی فانتزی روایت می گردد، حضور پررنگ جلوه های کامپیوتری اجتناب ناپذیر بود. کاری که اگرچه پیچیده اما فیلم به خوبی از پس آن برآمد و دنیای فیلم را برای تماشاگر کاملا باورپذیر جلوه می داد. می توان گفت ارباب حلقه ها در زمینه جلوه های ویژه کامپیوتری انقلابی به حساب می آمد. حال اما ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا تمامی فیلم و دنیای فانتزی آن در داخل فضای بسته استودیویی فیلم برداری شده است. مسلما پاسخ این سوال خیر است.

هابیت ها عمدتا ساکن منطقه ای به نام شایر بودند. خانه های کوچک هابیت ها نیز در هابیتون مرکز شایر قرار گرفته اند. نقشه بالا هابیتون را در مرکز شایر به تصویر کشیده است. در واقع هابیتون از آن جمله لوکیشن های خارجی فیلم است که بیشتر آنها در کشور نیوزلند فیلم برداری شده اند. هابیتون همان محله ای است که شخصیت گاندولف جادوگر در ابتدای فیلم با درشکه وارد آن می گردد. دهکده ای آرام و سرسبز با خانه هایی کوتاه که در دل تپه ها ساخته شده اند.

هابیتون ابتدا تنها به منظور لوکیشن فیلم برداری فیلم ارباب حلقه ها در سال 1999 میلادی ساخته شد. اما پس از خاتمه کار به مقدار ای با محیط پیرامون خود پیوند خورده بود که با ورود به آن به هیچ وجه تصور حضور در یک لوکیشن فیلم برداری رخ نمی داد. بعلاوه با تصمیم پیتر جکسون مبنی بر ساخت سه گانه هابیت، لوکیشن هابیتون در سال 2010 میلادی نیز بازسازی شد. در این بازسازی از موادی استفاده شد که این مجموعه، سال های سال به عمر خود ادامه دهد.

به هابیتون خوش آمدید

هابیتون نه تنها دیگر لوکیشن فیلم برداری نیست، بلکه به عنوان مکانی دنیاگردی در نیوزلند، همه ساله میزبان تعداد بسیاری دنیاگرد از سرتاسر دنیا است. تورهای بسیاری مسئولیت راهنمایی و گردش بازدیدکنندگان از آن را بر عهده دارند. اگرچه که به صورت شخصی هم امکان بازدید از هابیتون هست، اما اگر در پی تجربه ای کامل به همراه راهنما باشید، بازدید به همراه تور منطقی خواهد بود.

با ورود به هابیتون چندین جهت برای گشت و گذار در دهکده وجود دارد. اگر شما هم سالها پیش به تماشای این فیلم هیجان انگیز نشسته اید، مشاهده مجدد دقایق ابتدایی فیلم و ورود گاندولف به شایر و مقایسه با آنچه که اینجا می بینید، مجذوب کننده خواهد بود.

ورود به خانه ها ممنوع است. البته بیشتر خانه ها هم تنها نمای خارجی بوده و داخل، خبری از اسباب و اثاثیه نیست. حتی ممکن است در جلوی بعضی خانه ها مواد خوراکی مصنوعی ببینید که برای طبیعی تر بودن فضا از آنها استفاده شده است. بعلاوه خانه ها برای فیلم برداری با مقدار های متفاوت ساخته شده اند. بعضی مناسب هابیت ها و کوتاه و بعضی دیگر بزرگتر.

معروف ترین این خانه ها، خانه بیلبو بگینز است که تصویر بالا آن را نمایش می دهد. اگرچه سکانس های داخل خانه تماما در استودیو ضبط شده اند، اما ورودی خانه به طور کامل برای دکور نیز ساخته شده است. علتش هم اگر به یاد داشته باشید سکانس ورود گاندولف به خانه بیلبو بگینز است که درب خانه باز می گردد تا گاندولف وارد گردد. بعلاوه جالب است بدانید درخت بزرگ الجثه قرار گرفته بالای این خانه، جزئی از دکور ساخته شده بوده و تمام برگ های آن مصنوعی است.

مهمان خانه اژدهای سبز همان جایی است که هابیت ها دور هم جمع می شدند و گپ می زدند. البته اینجا دیگر همه چیز دکور نبوده و گردشگران می توانند به داخل آن رفته و همه چیز مانند یک مهمان خانه واقعی خواهد بود. معمولا خاتمه تورهای یک روزه به این مهمان خانه ختم شده و نوشیدنی های محبوب هابیت ها نیز در آن سرو می گردد.

اما برای آنکه بیشتر با کلیت لوکیشن هابیتون آشنا شوید، شما را به تماشای ویدیویی ساخته شده از این منطقه دنیاگردی دعوت می کنیم. با تماشا این فیلم سکانس های بیشتری از فیلم ارباب حلقه ها را به یاد خواهید آورد و احتمالا شما هم مانند ما کمی خاطره بازی کنید. مانند صحنه پریدن از روی حصار.

دانلود ویدیو

برای آشنایی بیشتر با محل لوکیشن و تورهای هابیتون، می توانید به مقاله هابیتون کجاست؟ سایت که در بخش مقاله های مرتبط نیز آمده سر بزنید. بعلاوه با مراجعه به مقاله لوکیشن فیلم: ارباب حلقه ها اطلاعات کاملی از سایر لوکیشن های فیلم ارباب حلقه ها بدست می آورید.

در خاتمه نیز اگر از عاشقان سینما هستید و کنجکاوید که درباره لوکیشن های معروف بیشتر بدانید، حتما پیشنهاد می کنیم تا به صفحه لوکیشن فیلم سایت ما نگاه بیاندازید.

منبع: کجارو / hobbitontours.com / twistedsifter.com
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2773

به "برخورد نزدیک با زندگی هابیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد نزدیک با زندگی هابیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید