بازی در موزیک ویدئو؛ کسب و کار جدید ستاره های سینما

به گزارش راوه بلاگ، روزنامه خراسان: در سال های اخیر، بازیگران مختلف در موزیک ویدئو های خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ، حضور پیدا نموده اند و دیگر این نوع نقش آفرینی تبدیل به اتفاق معمول و مرسومی شده است. به تازگی موزیک ویدئوی با من بخوان با صدای علیرضا قربانی و با حضور مهرداد صدیقیان منتشر شده است.

بازی در موزیک ویدئو؛ کسب و کار جدید ستاره های سینما

پیش از این هم اوایل بهمن سال 98، موزیک ویدئوی لیلابانو با صدای خواننده جوانی به نام علی صدیقی و با حضور لیلا اوتادی در فضای مجازی منتشر شد، به همین بهانه نگاهی به حضور بازیگران در موزیک ویدئوی خوانندگان داشته ایم.

سرگشتگی صدیقیان

حضور بازیگران در موزیک ویدئوی برخی از خوانندگان باسابقه و شناخته شده مانند بازی مهرداد صدیقیان در موزیک ویدئوی علیرضا قربانی، به بیشتر شنیده شدن آن آهنگ یا دیده شدن ویدئوکلیپ یاری می نماید و از طرفی هم باعث می شود خودش در فضای متفاوتی غیر از فیلم و سریال و در قالب یک موزیک ویدئو، دیده شود؛ بنابراین می توان این اتفاق را به نفع هر دو طرف ماجرا دانست.

مهرداد صدیقیان در این ویدئوکلیپ که فضای خاص و متفاوتی دارد، نقش فردی را بازی می نماید که میان جمعیتی از افرادی که با چشم های بسته دور و اطرافش دیده می شود دنبال گمشده خود می شود و سرگردان شده است. در طول مدت این ویدئوکلیپ احساس سرگشتگی و غریبگی با اطرافیان در چهره مهرداد صدیقیان دیده می شود.

در ستایش لیلابانو

اما موضوع درخصوص برخی بازیگران دیگر متفاوت است. مثلا حضور لیلا اوتادی در موزیک ویدئوی خواننده ای مانند علی صدیقی که میان علاقه مندان به موسیقی شهرت ویژه ای ندارد، می تواند یاری زیادی به شناخته شدن آن خواننده و دیدن شدن موزیک ویدئوی او بکند. در واقع می توان گفت حضور او حکم تبلیغ برای آن خواننده و موسیقی اش را دارد. مضمون این ترانه ستایش زنی به نام لیلابانو است و لیلا اوتادی در این ویدئو کلیپ نقش پرستار یک بیمارستان روانی را بازی می نماید که از لحاظ ظاهری شباهتی به عشق از دست رفته یکی از بیماران دارد. البته او به لحاظ حسی، بازی خاصی در این ویدئوکلیپ ندارد.

حضور کمرنگ سینمایی ها در موزیک ویدئو ها

هرچند که تا به حال بازیگران مختلفی در موزیک ویدئوی خواننده ها حاضر شده اند، اما به طور کلی بازیگران سینما معمولا کمتر در موزیک ویدئو دیده می شوند و در موارد استثنا، اگر هم بخواهند چنین تجربه ای داشته باشند، در موزیک ویدئوی خواننده معتبر و باسابقه ای مانند همایون شجریان حضور پیدا می نمایند. مهتاب کرامتی یکی از همان نمونه های استثنا ست که سال 93 در موزیک ویدئوی خمش باش با صدای همایون شجریان بازی کرد.

باران کوثری، سحر دولتشاهی، نوید محمدزاده و امیر جدیدی دیگر سینماگرانی هستند که در موزیک ویدئوی چرا رفتی این خواننده حضور داشتند که سال 93 منتشر شد. البته هدف از استفاده از حضور بازیگران و ساخت این ویدئو، تنها استفاده از آن در مراسم رونمایی از آلبوم نه فرشته ام نه شیطان بود و با کلیپ های دیگری که خوانندگان منتشر می نمایندتفاوت داشت.

از گلاب جمعه تا ترلان پروانه

گلاب جمعه، مونا فرجاد و نورا هاشمی سه هنرمندی هستند که آن ها نیز به تازگی بازی در ویدئو کلیپ را تجربه نموده اند. سالار عقیلی به مناسبت روز مادر ویدئویی با نام مادر و با بازی این سه بازیگر را در فضای مجازی منتشر کرد. گلاب جمعه در این موزیک ویدئو، نقش یک مادر کهن سال را بازی می کرد و نورا هاشمی فرزند واقعی او که از لحاظ ظاهری هم شباهت هایی به او دارد، نقش جوانی وی را بازی می کرد. از این جهت حضور هر دو در این موزیک ویدئو جذابیت داشت. اما پیش از این ها هم بازیگران دیگری در ویدئو کلیپ خوانندگان دیده شده اند.

تا به حال الهه حصاری در موزیک ویدئوی گمونم با صدای رضا صادقی، شهرزاد کمال زاده در موزیک ویدئوی پرسه با صدای حامد همایون و بهاره کیان افشار در موزیک ویدئوی ز من می گریزی با صدای سپنتا مجتهدزاده، حضور داشته اند. فرزاد فرزین نیز یکی از خوانندگانی است که در موزیک ویدئو های خود زیاد از حضور بازیگران استفاده می نماید. یکتا ناصر در موزیک ویدئوی خرابش کردی، پرستو صالحی در موزیک ویدئوی دیوونه و ترلان پروانه در موزیک ویدئوی روز های تاریک با صدای فرزاد فرزین بازی نموده اند.

رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل هم جزو بازیگرانی هستند که تجربه حضور در ویدئو کلیپ ابر می بارد با صدای همایون شجریان را داشته اند. البته این موزیک ویدئو از سوی مردم و علاقه مندان به موسیقی با استقبال روبرو نشد و واکنش های انتقادی فراوانی را به دنبال داشت. منتقدان اعتقاد داشتند ابر می بارد جز نشان دادن تصاویر رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل در حالت های احساسی مختلف و یادآوری لحظات قبل از جدایی کاراکتر آن ها، جذابیتی نداشت و سیر داستانی خاصی را دنبال نمی کرد.

منبع: برترین ها
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1038

به "بازی در موزیک ویدئو؛ کسب و کار جدید ستاره های سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی در موزیک ویدئو؛ کسب و کار جدید ستاره های سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید