این وسط، عاشق کی باشم؟!

به گزارش راوه بلاگ، بخشی از فیلمبرداری اجرا شده، اما بازیگر هنوز نمی داند باید عاشق چه کسی باشد؛ آن هم در یک فیلم عاشقانه! از کارگردان هم که می پرسد، او هم سردرگم است. در واقع کل فیلمنامه هنوز روی هواست. بازیگران عصبی اند، نویسندگان و تهیه کننده دائما دعوا دارند و در یک جمله بخواهیم خلاصه کنیم: خر تو خر است!

این وسط، عاشق کی باشم؟!

به گزارش روزنامه هفت صبح، حالا باورتان می گردد این پشت صحنه چه فیلمی باشد؟ وقتی خاطرات دست اندرکاران فیلم را می خواندم، لحظه ای با خودم گفتم نکند دارد درباره سینمای ایران حرف می زند. چون همفری بوگارت به قدری عصبی است که بیشتر اوقات داخل کابینش می رود و بیرون نمی آید. بیچاره اینگرید برگمن هم که اصلاً نمی داند این وسط باید عشقش را به کدام نقش ابراز کند. خودش در خاطراتش می گوید. تهیه کننده هم از جنجال های مدام پشت صحنه می گوید.

ضمن اینکه اداره سانسور هم چندین ایراد گرفته که یکی از یکی مزخرف تر است. به سانسور هایی که در فیلم کازابلانکا باید اعمال می شد نگاه کنید: اواخر آوریل 1942، رئیس اداره سانسور فیلم به جک وارنر نوشت این فیلمنامه شامل مواردی می گردد که از نظر اداره سانسور غیر قابل قبول هستند. ما نمی توانیم قبول کنیم که کاپیتان رنو برای دادن ویزا به زن ها آن ها را فریب می دهد…

صفحه پنجم، جمله دخترک فردا صبح آزاد خواهد شد عوض گردد به دخترک بعداً آزاد خواهد شد، صفحه 75 جمله تو از جنگ لذت می بری، من از زن ها لذت می برم تغییر کند به تو جنگ را دوست داری، من زن ها را دوست دارم. (کتاب پشت پرده هالیوود، ص 22) به این ها اضافه کنید جار و جنجال و بحث بین کارگردان (مایکل کورتیز) و بازیگر اصلی، همفری بوگارت.

اینگرید برگمن هم در خاطراتش می گوید: هر روز تعویض هایی در فیلمنامه می شد و به ما دیالوگ های تازه می دادند که بگوییم. هیچ کس نمی دانست که داستان دارد به کدام جهت می رود و خاتمه فیلم چه خواهد بود. هر روز می پرسیدیم خب، ما کی هستیم؟ اینجا چه کار می کنیم؟ و مایکل کورتیز می گفت مطمئن نیستم، بیایید این صحنه امروز را بگیریم تا ببینیم فردا چه می گردد!

بعد هم به تدریج به خروجی کار می رسند و هیچ کس نمی داند از این آش شله قلمکار قرار است چه چیزی دربیاید. دارم از کتاب پشت پرده هالیوود (ماجرا های پشت پرده ساختن 34 فیلم مشهور سینما) حرف می زنم؛ کتابی که به تازگی با جمع آوری، اقتباس و ترجمه علی موسوی از سوی نشر ایجاز چاپ شده است.

کتابی فوق العاده پر از نکات جالب درباره پشت صحنه فیلم های معروف. البته بخش هایی از این نکات در سایت ها و مطبوعات و نشریات پیش تر منتشر شده و با ترجمه های مختلف آن ها را خوانده اید. اما نکته مهم درباره کتاب این است که بخش هایی تازه دارد و پیش تر نخوانده اید. ضمن اینکه در هر فصل از کتاب، به یکی از فیلم های مشهور پرداخته شده.

خواندنش را به هر کسی که شیفته فیلم های مشهور است توصیه می کنم؛ به ویژه کسانی که دوست دارند بدانند پشت صحنه چه گذشته است. از جمله فیلم هایی که در این کتاب به آن ها پرداخته شده می توان به دکتر ژیواگو (دیوید لین)، قصه عشق (آرتور هیلر)، جن گیر (ویلیام فریدکین)، راکی (جان جی اویلدسون)، رفقای خوب (مارتین اسکورسیزی)، نیمه شب در پاریس (وودی آلن) و… اشاره نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2990

به "این وسط، عاشق کی باشم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این وسط، عاشق کی باشم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید