اولین آزادراه فارس 1400 افتتاح می شود

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران/فارس معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه های کشور، وعده داد که آزاد راه شیراز - اصفهان (اولین آزادراه استان فارس) سال 1400 به بهره برداری می رسد.

اولین آزادراه فارس 1400 افتتاح می شود

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از راه های در دست احداث شهرستان کازرون، گفت: آزادراه شیراز - اصفهان به طول 225 کیلومتر، طولانی ترین آزاد راه کشور محسوب می شود و سال 1400 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راه و شهرسازی فارس خادمی، همچنین گفت: شبکه ریلی یزد به استان فارس نیز که طول آن 271 کیلومتر است و از شهرستان اقلید در فارس عبور می کند و بزرگترین خط ریلی است، در بهار سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه های کشور، همچنین با اشاره به بازدید خود از پروژه راه سازی در دست احداث در بخش خشت کازرون، گفت: این پروژه، محور دومی است که فارس را می تواند از طریق گناوه به استان بوشهر متصل و نیز بخش خشت کازرون را هم از بن بست خارج کند.

خادمی اضافه کرد: طول محور یاد شده 30 کیلومتر است و با تکمیل مطالعات آن می کوشیم برای سال 1400 در ردیف تخصیص بودجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد پروژه تونل محرم کازرون نیز گفت: در سال 99 اعتبار این طرح 110 میلیارد ریال تعیین شد و در بودجه سال آینده این رقم به 200 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و افزون بر این می کوشیم که از ماده 50 منابع اعتباری بانک ها و سایر منابع برای شتاب بخشیدن به فرایند ساخت این تونل بهره گیریم.

به گفته خادمی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اتمام تونل محرم که در راستا کازرون به بوشهر قرار گرفته است، چهار هزار میلیارد ریال است.

این مقام مسئول همچنین درباره پروژه چهارخطه در دست ساخت ارژن به تنگ ابوالحیات کازرون، گفت: این پروژه به طول 21 کیلومتر، 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون اعتباری افزون بر 1700 میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است.

خادمی با بیان اینکه تلاش ها برای بهره برداری از راه ارژن به تنگ ابوالحیات در بهار سال 1400، ادامه دارد، گفت: عملیات ساخت قطعه باقی مانده از راستا کمارج به کنارتخته در محور کازرون به بوشهر نیز سال 1400 آغاز خواهد شد و برای چهار خطه کردن محور بوشهر به فارس هم به 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1994

به "اولین آزادراه فارس 1400 افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آزادراه فارس 1400 افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید