احیای برند بلک بری با شکست روبه رو شده است

به گزارش راوه بلاگ، بر اساس گزارش های منتشر شده از طرف منابع خبری، برنامه های احیای برند بلک بری با عرضه یک گوشی اندرویدی مجهز به کیبورد فیزیکی متوقف شده است. در سال 2020 یک استارت آپ به نام OnwardMobility برند بلک بری را تصاحب کرد و مدیران این شرکت اعلام کردند که در سال 2021 یک گوشی با طراحی مشابه بلک بری Priv که از کیبورد فیزیکی بهره می برد، راهی بازار خواهند کرد.

احیای برند بلک بری با شکست روبه رو شده است

سال 2021 بدون عرضه گوشی تازه بلک بری سپری شد. در این میان، شرکت OnwardMobility مدتی قبل پستی را در رابطه با کنار نگذاشتن این پروژه منتشر کرد. البته این شرکت اعتراف کرده که برای این پروژه با تاخیرها و چالش های مختلفی روبه رو شده و به همین علت گوشی موردنظر در سال 2021 به دست کاربران نرسیده، اما ابراز امیدواری کردند که احتمالا به زودی اخبار تازه مربوط به این پروژه را اعلام خواهند کرد.

حالا بر اساس گزارش های تازه که به نقل از چندین منبع آگاه منتشر شده اند، شرکت OnwardMobility به طور کامل این پروژه را کنار گذاشته است. همچنین گفته می شود مدیرعامل بلک بری مجوز استفاده از برند این شرکت برای ساعت گوشی های هوشمند را لغو کرده است. از سوی دیگر احتمالا چالش های مربوط به زنجیره تامین هم منجر به تشدید مسائل شده است.

سخنگوی شرکت OnwardMobility هنوز به این گزارش ها واکنشی نشان نداده است و مشخص نیست که آیا این استارت آپ گوشی مدنظر خود را برند دیگری راهی بازار می کنند یا نه. البته باید خاطرنشان کنیم در آخرین پست منتشر شده از سوی این شرکت هم هیچ اشاره ای به نام بلک بری نشده است.

بلک بری که روزی روزگاری یکی از مهم ترین سازندگان گوشی ها بود، در سال 2016 از بازار موبایل خارج شد و در حال حاضر این شرکت در حوزه امنیت سایبری و ارائه سرویس های نرم افزاری برای سازمان ها فعالیت می کند. طی سال های گذشته دو شرکت TCL و Optiemus Infracom برای مدتی با بهره گیری از این برند، گوشی های مختلفی را راهی بازار کردند اما هر دو در این زمینه به موفقیتی نرسیدند. با توجه به تعداد بالای شرکت هایی که طی سال های گذشته تلاش کرده اند برند بلک بری را احیا کنند، باید دیگر کار این برند را تمام شده حساب کنیم.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2808

به "احیای برند بلک بری با شکست روبه رو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای برند بلک بری با شکست روبه رو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید