آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر را خواهد داشت

به گزارش راوه بلاگ، در اوایل امسال، گزارش های متعدد حاکی از آن بود که اپل روی مقوله ارتقای دوربین سلفی سری آیفون 14 کار می نماید. به همین دلیل مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل به این شایعات با جزئیات جدیدی در خصوص تامین کنندگانی که اپل برای فراوری اجزای دوربین سلفی گوشی های هوشمند خود انتخاب نموده، دامن زده است. بنابراین به نظر می رسد که سری آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر سری آیفون ها را خواهد داشت.

آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر را خواهد داشت

طبق پستی که این تحلیلگر در توییتر به اشتراک گذاشته، اپل تامین نمایندگان خود را برای سیستم تازه دوربین سلفی آیفون 14 معین نموده است. بعضی از آن ها در حال حاضر شرکای اپل هستند، مانند شرکت سونی که به ارائه سنسورهای دوربین برای آیفون تازه ادامه خواهد داد. لنزهای دوربین سلفی آیفون 14 به وسیله شرکت های Genius و Largan ارائه خواهند شد، در حالی که ماژول فوکوس تازه این دوربین از شرکت های Alps و Luxshare تأمین می گردد.

غول فناوری آمریکایی بعلاوه شرکت Cowell و برای اولین بار شرکت کره ای LG Innotek را به عنوان شرکای خود خواهد داشت. در ماه گذشته اپل به علت مسائل کیفی، همکاری خود را با شرکت چینی فراوری قطعات دوربین به خاتمه رساند. پس از آن، شایعاتی مبنی بر همکاری این شرکت با شرکت کره ای LG Innotek به گوش می رسید که در نهایت این اتفاق اکنون اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش کو، آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر گوشی های آیفون را خواهد داشت. این تحلیلگر پیش بینی می نماید که دوربین سلفی سری آیفون 14 احتمالاً از قابلیت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می نماید. از جمله سایر بهبودهای دوربین سلفی تازه آیفون 14، می توان به لنز شش قسمتی آن اشاره نمود. بعلاوه انتظار می رود که دوربین سلفی گوشی هوشمند تازه اپل دیافراگم وسیع تر ƒ/1.9 را به کاربران ارائه دهد.

باید اشاره کنیم که دیافراگم گسترده تر اجازه می دهد که نور بیشتری از لنز عبور کند و به سنسور دوربین سلفی در مدل های آیفون 14 برسد. کو گفت که دوربین سلفی ارتقاء یافته می تواند با بهبود عمق میدان کیفیت عکس و فیلم ها در حالت پرتره را افزایش دهد و قابلیت فوکوس اتوماتیک در فیس تایم و تماس های ویدیویی می تواند تصاویر بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. برای مقایسه باید گفت که دوربین سلفی سری آیفون 13 از فوکوس اتوماتیک پشتیبانی نمی نماید و بعلاوه دیافراگم دوربین سلفی آن ƒ /2.2 است.

درباره نسل بعدی گوشی های پرچم دار اپل شایعه های زیادی در فضای مجازی دست به دست می گردد. بر اساس تازهترین اطلاعات منتشر شده، آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برد که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها احتمالا محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. همین طور انتظار می رود که مدل های مذکور حسگر دوربینی داشته باشند که آن ها را به برترین دوربین های گوشی هوشمند در سال 2022 تبدیل خواهد نمود. علاوه بر این ها، رندر های آیفون 14 پرو نشان می دهند که این گوشی لبه های متقارنی دارد و بعلاوه یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می گردد.

پیش تر آقای کو نیز در گزارش خود به برجستگی مدل های پرو آیفون 14 اشاره نمود. او علت اصلی افزایش ضخامت ماژول دوربین را بهره گیری از دوربین تازه می داند. در سال های اخیر تمام مدل های آیفون با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی عرضه شده اند. ولی حالا بعد از سال ها انتظار، اپل برای مدل های پرو آیفون 14 تصمیم گرفته از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده کند. گفته می گردد میزان سنسور این دوربین حدود 25 تا 35 درصد بزرگ تر از نسل قبلی است و بعلاوه باید به افزایش 5 تا 10 درصدی ارتفاع آن هم اشاره کنیم.

بزرگی این سنسور دوربین در آیفون 14 پرو 6.1 اینچی نسبت به آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی بیشتر به چشم می خورد. رندرهای تازه منتشر شده بعلاوه به لبه های گردتر آیفون 14 پرو اشاره می نمایند که ممکن است اپل به علت استفاده از ماژول دوربین بزرگ تر در این سری مجبور به تغییر لبه های این گوشی هوشمند شده باشد. گفته می گردد که این شرکت میخواهد تراشه A15 را به طور محدود ارتقاء دهد و تحت عنوان A16 دوباره معرفی کند. به همین دلیل تراشه استفاده شده برای مدل های پروی آیفون 14 با نام A16 پرو ارائه خواهد شد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2898

به "آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر را خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر را خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید