آیا پیک ششم کرونا طولانی تر و شدیدتر خواهد بود؟

به گزارش راوه بلاگ، سخنگوی علوم پزشکی گیلان، شدت ورود به پیک ششم را وابسته به رفتار های اجتماعی تک تک افراد دانست و گفت: اگر پروتکل های بهداشتی را بیشتر و جدی تر رعایت کنیم، در صورت ورود به پیک بعدی بیماری یک مرحله گذار کوتاه تر، آرام تر و مناسب تر از پیک های گذشته خواهیم داشت.

آیا پیک ششم کرونا طولانی تر و شدیدتر خواهد بود؟

به گزارش ایسنا، فردین مهرابیان، از بستری شدن 92 بیمار تازه کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان های گیلان 360 نفر بوده که از این تعداد 51 نفر در بخش مراقبت های ویژه و 56 نفر بدحال هستند و شرایط جسمی خوبی ندارند.

وی شدت ورود به پیک ششم را وابسته به رفتار های اجتماعی تک تک افراد دانست و اضافه نمود: اگر پروتکل های بهداشتی را بیشتر و جدی تر رعایت کنیم، در صورت ورود به پیک بعدی بیماری یک مرحله گذار کوتاه تر، آرام تر و مناسب تر از پیک های گذشته خواهیم داشت، اما عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی عبور از مرحله گذار پیک را طولانی تر و شدیدتر خواهد کرد که همراه با مسائل زیادی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست از عادی انگاری بیماری پرهیز کنند و گفت: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و استفاده از وسائل حفاظت فردی به ویژه ماسک هنگام تردد در اماکن و معابر عمومی همچنان از مهمترین راهکار های پیشگیری از ابتلا به کروناست.

مهرابیان، از واکسیناسیون 85.5 درصدی جمعیت بالای 12 سال استان گیلان در نوبت اول خبر داد و گفت: همچنین 42.7 درصد جمعیت بالای 12 سال استان پیروز به دریافت نوبت دوم واکسن خود شدند و فرایند واکسیناسیون با دقت و سرغت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی را اطلاع ثانوی الزامی است، بیان کرد: راه مقابله با بازگشت گیلان به روز های بحرانی و مرگبار کرونا، واکسیناسیون و پرهیز از دورهمی های خانوادگی است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2656

به "آیا پیک ششم کرونا طولانی تر و شدیدتر خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پیک ششم کرونا طولانی تر و شدیدتر خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید