آشنایی با جزیره کیش

به گزارش راوه بلاگ، آنچه که باید درباره جزیره کیش بدانید

جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری ایران است که حتما باید به آن سفر کرد. جزیره کیش با جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان، مراکز خرید مدرن و بیشمار و سواحل زیبا و آرام هر ساله شاهد گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است. اگر شما هم علاقه مند به سفر به کیش کیش هستید پس در این مطلب با ما همراه باشید تا به اطلاعات لازم در خصوص این جزیره زیبا دست پیدا کنید. در ادامه اطلاعات مختصری در خصوص جاذبه های گردشگری کیش، غذاهای محلی کیش و بهترین زمان سفر به کیش خواهیم داد. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با جزیره کیش

درباره کیش

مقاصد گردشگری جذاب و دیدنی، جنوب ایران و سواحل خلیج فارس را احاطه نموده است. هر کدام از این سواحل و جزایر نشان دهنده ویژگی های متمایز تاریخی و فرهنگی ایران هستند. در جنوب ایران، خلیج نیلگون فارس با جزایر زیبایش خودنمایی می نماید. امکان ندارد کسی به آبی مطلق و بی انتهایی که جزایر خلیج فارس را احاطه نموده نگاه کند و شیفته آن نگردد. اما در میان جزایر خلیج فارس مشهورترین و محبوب ترین آن ها جزیره کیش است که مانند نگینی در خلیج فارس می درخشد. جزیره کیش در 19 کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است و خدمات رفاهی و تفریحی مدرن را در کنار زندگی سنتی در اختیار گردشگران قرار می دهد.

با سفر به جزیره کیش می توانید از سواحل زیبای این جزیره، اسکله عظیم تفریحی، مراکز خرید مدرن، مکان های تاریخی و بسیاری جاذبه های بی نظیر این جزیره لذت ببرید. بنابراین در سفر به جزیره کیش فرصت های بسیاری برای لذت بردن از سفر خود خواهید داشت. از طرف دیگر جزیره کیش همانند جزیره قشم منطقه آزاد تجاری محسوب می گردد، به همین دلیل گردشگران خارجی می توانند به مدت 14 روز بدون ویزا در این جزیره اقامت داشته باشند و این امر در کنار زیبایی ها و تفریحات بی نظیر جزیره کیش باعث شده است تا این جزیره مقصد گردشگری مناسبی برای گردشگران خارجی باشد.

جاذبه های گردشگری کیش

از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کیش می توان به پارک پرندگان، اسکله عظیم تفریحی، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، پارک آبی اوشن کیش، شهر تاریخی حریره و پلاژ اختصاصی بانوان اشاره نمود. جزیره کیش منطقه مناسبی برای لذت بردن از تفریحات آبی است. به همین دلیل بازی ها و تفریحات آبی این جزیره مانند پاراسل، غواصی، جت اسکی، قایق های کف شیشه ای و بسیاری تفریحات دیگر شما را به اوج لذت و هیجان خواهند برد.

تفریحات و جاهای دیدنی کیش

غذاهای محلی کیش

همانند دیگر مناطق ایران، جزیره کیش هم غذاهای سنتی مخصوص به خود را دارد و رستوران هایی که انواع غذاهای ایرانی در آن ها سرو می گردد. علاوه بر این به دلیل مدرن بودن جزیره کیش، می توانید غذاهای با کیفیت بین المللی را نیز در این جزیره زیبا امتحان کنید. غذاهای سنتی کیش معمولا ترکیبی از غذاهای دریایی با عطر و طعم غذاهای عربی است که از محبوب ترین آن ها می توان به سمک مشوی، مرگوگ، محمر، مجبوس لحم، مضروبه و هریسه اشاره نمود.

بهترین زمان سفر به کیش

با رونق صنعت گردشگری، جزیره کیش به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است. آب و هوای جزیره کیش به دلیل گرم و شرجی بودن، در فصل پاییز و زمستان بسیار مطلوب و دلپذیر است. به همین دلیل اگر قصد گردش در کیش را دارید فصول سرد سال بهترین زمان برای سفر به کیش است.

ارزانترین و بهترین فصل سفر به کیش

اما اگر می خواهید از تفریحات آبی کیش لذت ببرید بهتر است که در فصل بهار به این جزیره زیبا سفر کنید. از طرفی فصل تابستان به دلیل گرمای هوا ارزانترین فصل سفر به کیش محسوب می گردد. البته در این فصل مراکز خرید کیش اجناس خود را با تخفیف به مشتریان خود عرضه می نمایند و اگر به قصد خرید به کیش سفر می کنید، تابستان فصل مناسبی برای سفر به این جزیره زیبا خواهد بود.

منبع: فلای تودی
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1424

به "آشنایی با جزیره کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جزیره کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید