3 دلیل ایجاد شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون!

به گزارش راوه بلاگ، فرض کنید از سر کار به خانه آمده اید و می خواهید جلوی تلویزیون ریلکس کنید. اما وقتی تلویزیون را روشن می کنید، با صفحه بنفش روبرو می شوید! هاله بنفش روی صفحه تلویزیون مشکل رایجی نیست، اما به هرحال گاهی اوقات پیش می آید و ضروری است به آن پرداخته گردد وگرنه به تعمیرات تخصصی تلویزیون احتیاج پیدا خواهید کرد. ما در این مقاله، دلیل بنفش شدن تلویزیون را آنالیز می کنیم و به شما می گوییم موقعی که این مشکل ایجاد شد، چگونه برطرفش کنید. در این مقاله خبرنگاران، همراه ما باشید.

3 دلیل ایجاد شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون!

نکات کلیدی

  • بنفش یا آبی شدن نمایشگر، مشکل خیلی رایجی نیست و آن قدر نگران نماینده هم محسوب نمی شود.
  • شایع ترین دلیل بروز این مشکل، خراب یا شل شدن کابل های پشت تلویزیون است.
  • پیش از هر اقدامی برای تعمیر و رفع مشکل، بهتر است تلویزیون را ری استارت کنید.

چرا صفحه تلویزیون بنفش می شود؟

هاله بنفش روی صفحه تلویزیون، معمولا به کابل HDMI برمی شود. یا این کابل خراب شده و باید عوضش کنید، یا درست جا نگرفته و باید آنالیز شود. علاوه بر این ها، می تواند به بک لایت تلویزیون هم برشود یا صرفا، تنظیمات رنگ تلویزیون بهم خورده است.

حال، ما این دلیل ها و نحوه رفع کردنشان را آنالیز می کنیم.

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون

تعویض و تعمیر برد دستگاه تلویزیون

تعویض پاور، اسپیکر و پنل تلویزیون

تنظیم نرم افزار تلویزیون

نصب تلویزیون روی دیوار و پایه

تعمیر انواع تلویزیون در محل

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون

تعویض و تعمیر برد دستگاه تلویزیون

تعویض پاور، اسپیکر و پنل تلویزیون

تنظیم نرم افزار تلویزیون

نصب تلویزیون روی دیوار و پایه

تعمیر انواع تلویزیون در محل

درست وصل نشدن کابل HDMI

شایع ترین دلیل بنفش شدن تلویزیون همین مورد است. کابل مورد نظر از پشت تلویزیون شل شده و شما متوجه اش نشده اید. اما چه چیزی موجب این مشکل شده؟

احتمالا فرزندتان یا حیوان خانگی تان با این کابل بازی نموده و آن را شل نموده است. شاید هم خودتان آن را درست وصل ننموده اید. در هر صورت، حال این مشکل پیش آمده و باید رفعش کنید.

رفع مشکل

کابل را از تلویزیون و لپ تاپ یا هر چیز دیگری که کابل به آن وصل شده جدا کنید. حتی می توانید آن دستگاه ها را خاموش کنید و از برق بکشید. چند لحظه صبر کنید. سپس کابل را مجددا وصل کنید. این سری، حواستان باشد که کابل را درست وصل کنید. حال دستگاه ها را به برق وصل نموده و روشنشان کنید. احتمالا مشکل رفع شده است. اگر نشد، حواستان باشد که تلویزیون های تازه چندین پورت HDMI دارند پس اگر یکی از پورت ها شل بود، می توانید کابل را در پورت دیگری امتحان کنید.

ایجاد شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون به خاطر خراب بودن کابل HDMI

کابل را دوباره و سه باره وصل نموده اید، حتی در پورت ها مختلفی آن را امتحان کردید؛ اما درست نشد که نشد! هنوز هم تصویر بنفش پابرجاست.

احتمالا کابل HDMI خراب است. احتمالا خیلی وقت است دارید از آن استفاده می کنید و دیگر عمر خود را نموده است.

رفع مشکل

پیش از این که به طور قطع بگویید کابل خراب شده و نمی شود از آن استفاده کرد، آن را روی دستگاه دیگری هم امتحان کنید. یک تلویزیون، لپ تاپ یا پروژکتور دیگر پیدا کنید و آن کابل را به دستگاه وصل کنید تا کامل مطمئن شوید که از کار افتاده. اگر باز هم پروژه با شکست روبرو شد، وقتش شده که کابل تازهی تهیه کنید.

اگر کابل دیگری در خانه دارید، جایگزین این کابل کنید. اگر نه، یک کابل تازه خریداری کنید. HDMIها قابل تعمیر نیستند؛ پس فقط یکی از آن ها را خریداری کنید.

مشاهده فهرست قیمت تعمیر تلویزیون در خانه

مشکل بک لایت

این سری برای حل مشکل بنفش شدن صفحه تلویزیون، باید سراغ بک لایت برویم. این مشکل در تلویزیون های LED شایع است. بک لایت، همان چیزی ست که نور به تلویزیون می دهد. آن ها برای بالا بردن کیفیت تصویر و نمایشگر تلویزیون مهم و ضروری هستند. بک لایت معمولا یک هاله سفید و خنثی است؛ اما گاهی اوقات خراب می شود. خراب شدن بک لایت، معمولا زمانی اتفاق می افتد که عمر خود را نموده و دیگر توان کار بیشتر را ندارد. هاله بنفش روی صفحه تلویزیون، یکی از علائم خرابی بک لایت است چون این مشکل، گاهی اوقات خود را با ساطع کردن رنگ بنفش یا آبی نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: دلایل پرش تصویر تلویزیون چیست؟

رفع مشکل

تنها راه حلی که برای این مشکل وجود دارد، عوض کردن بک لایت است.

باید نوار ال ای دی یا ماژول تازهی سفارش دهید؛ اما تعویض بک لایت، کار چندان ساده ای نیست چون احتیاج به ابزار دارد. برای ای کار، توصیه می شود که حتما از تعمیرکاران تلویزیون یاری بگیرید. این افراد در امور این چنینی باتجربه هستند و می توانند در زمانی کوتاه، بک لایت را عوض نمایند.

پدیدار شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون به دلیل خرابی تنظیم رنگ

اگر رنگ تلویزیون نرمال نیست، حتما تنظیمات آن بهم خورده. اگر تصاویر هاله بنفش یا آبی دارند، یا مثلا خیلی گرم و روشن هستند، باید تنظیمات را چک کنید. این مشکل می تواند صرفا به این خاطر ایجاد شده باشد که دستتان به دکمه اشتباهی خورده. گاهی هم با ری ست کردن تلویزیون رفع می شود.

رفع مشکل

  1. روی منو یا تنظیمات کنترل کلیک کنید.
  2. Display seting را پیدا کنید.
  3. تنظیماتی که مربوط به contrast, hue یا saturation است را پیدا کنید.
  4. حال با توجه به سلیقه و ترجیح خودتان، تنظیمش کنید.

جمع بندی

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، مشکل ایجاد شدن هاله بنفش روی تلویزیون، مشکل شایعی نیست که هر روز با آن روبرو شوید، اما گاهی اوقات پیش می آید و خوب است بدون این که نگران شوید، بتوانید مشکل را رفع کنید.

توصیه می شود که در هنگام بروز مسائل این چنینی، اول از همه دستگاه را ری استارت کنید. اگر نتیجه مطلوب به دست نیامد، آن وقت سراغ چک کردن کابل ها و دستکاری تنظیمات بروید. امیدواریم بدون هیچ مسئله ای بتواند رنگ تلویزیون را به حالت اولیه برگردانید.

چنانچه برای تعمیر بک لایت تلویزیون یا هر مشکل دیگری احتیاج به نیروی متخصص در محل داشتید، از قلم نیاندازید که می توانید از تیم تعمیرکاران تلویزیون خبرنگاران یاری بگیرید. برای این که با ما در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری در مورد ثبت سفارش و متخصصین کسب کنید، می توانید با شماره 1471 تماس بگیرید، یا این که به وبسایت خبرنگاران رجوع کنید.

منبع: آچاره
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2951

به "3 دلیل ایجاد شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون!" امتیاز دهید

1 کاربر به "3 دلیل ایجاد شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 دلیل ایجاد شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید