کاهش دستمزد؟ بگذریم!

به گزارش راوه بلاگ، در ایران اما باشگاه ها هیچ واکنشی به موضوعات شیوع کرونا ندارند و به انتظار نشسته اند که دیگران تصمیمی بگیرند. باشگاه ها نه به فکر بحران های اقتصادی خود هستند و نه به فکر بحران های اقتصادی باشگاه های کوچک.

کاهش دستمزد؟ بگذریم!

مازیار گیلکان| در فوتبال ایران حتی باشگاه ها به رغم بدهی های خانمانسوز به فکر راهکاری برای کاهش دستمزدها بر اثر تعطیلی فوتبال با شیوع ویروس کرونا نیفتاده اند. باشگاه های ایرانی البته بر اثر بحران هایی عظیم تر نیز به فکر کاهش دستمزدها نبودند و تعطیلی لیگ برتر چیزی به زیان های آنها اضافه نمی نماید که باعث گردد باشگاه ها درباره پرداخت دستمزدها نگران شوند.

فوتبال ایران ساختار اقتصادی عجیب و غریبی دارد. همواره دچار بحران اقتصادی است اما همواره عطش دارد که گران تر بازیکن بخرد و گزاف تر قرارداد ببندد. باشگاه ها به این دلیل که اغلب مالکیت خصوصی ندارند، چندان نگران فردای خود نیستند و همواره می دانند که در اوج بحران های اقتصادی بودجه ای برای نجات باشگاه می رسد.

در جای جای جهان درباره کاهش دستمزدهای بازیکنان فوتبال بحث درگرفته است، باشگاه بارسلونا پس از کاهش 70 درصد از دستمزد بازیکنانش در دوران تعطیلی فوتبال، دوباره به فکر کاهش دستمزدها افتاد. لیونل مسی و سایر بازیکنان باشگاه مدعی شده اند که افرادی در داخل این اخبار را منتشر نموده اند. آنها نوشته اند که نسبت به وخامت اوضاع مطلع اند و تعجب می نمایند چرا این افراد سعی نموده اند اینگونه با اعمال فشار به بازیکنان آنها را وادار به کاری نمایند که پیش از این هم قصد داشتند انجام دهند. این بازیکنان همچنین اعلام نموده اند که به کارمندان باشگاه یاری اقتصادی هم خواهند کرد. باشگاه بارسلونا پیش از این اعلام نموده بود که خود رأساً اقدام به کاهش دستمزد بازیکنان و کارمندان خود می نماید. اما در فوتبال ایران باشگاه ها انگار از بارسلونا متمول ترند و چندان نگران پرداخت دستمزدها نیستند.

البته در فوتبال ایران باشگاه ها در تمام سالیان اخیر همواره در پرداخت بازیکنان بی تعهد بودند و همواره دیرهنگام دستمزدها را پرداخت می کردند و گاهی پرداخت نمی کردند، بنابراین دور از انتظار است که بازیکنان برای بخشیدن دستمزد خود پیش قدم شوند یا مثل بازیکنان بارسا به فکر یاری به کارمندان باشگاه باشند. روابط بازیکن و باشگاه در ایران آنچنان تیره و تار است که حس مشترکی بین آنها وجود ندارد.

باشگاه های عظیم در فوتبال به باشگاه های کوچک یاری اقتصادی می نمایند، مثل 4 تیم آلمان در این فصل لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند، بایر لورکوزن و ار .ب. لایپزیگ که اعلام کردند برای یاری به سایر باشگاه های دسته اول و دوم بوندس لیگا در شرایطی که به خاطر پاندمی کرونا مسابقات تعطیل شده و آنها درآمدشان را از دست می دهند، 20 میلیون یورو یاری می نمایند. کارل هاینس رومنیگه، رییس باشگاه بایرن مونیخ گفت: با این کار ما و سه باشگاه دیگر می خواهیم همبستگی مان را با سایر باشگاه ها نشان دهیم. در این شرایط سخت مهم است که شانه های قوی تر تکیه گاه شانه های ضعیف تر باشند.

در ایران اما باشگاه ها هیچ واکنشی به موضوعات شیوع کرونا ندارند و به انتظار نشسته اند که دیگران تصمیمی بگیرند. باشگاه ها نه به فکر بحران های اقتصادی خود هستند و نه به فکر بحران های اقتصادی باشگاه های کوچک. کاهش دستمزد هم طبق اصول و تدبیر حرفه ای در برنامه باشگاه ها نیست، شاید چون اساساً به فکر پرداخت دستمزد نیستند که به فکر کاهش آن باشند!

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 675

به "کاهش دستمزد؟ بگذریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دستمزد؟ بگذریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید