چطور نفخ شکم را درمان کنیم؟

به گزارش راوه بلاگ، فاکتورهای زیادی در نفخ شکم نقش دارند، مانند هورمون ها، ژنتیک، تغذیه و غیره. بدین ترتیب همواره هم غذا عامل اصلی نفخ نیست؛ بنابراین شما می توانید با تغییراتی کوچک تفاوت های بزرگی ایجاد کنید.

چطور نفخ شکم را درمان کنیم؟

ساده ترین نقطه برای آغاز، کم کم افزایش دادن فیبر غذایی است. اگر ناگهان فیبر غذایتان را زیاد کنید اثر معکوس خواهد داشت؛ مثلا سعی کنید میوه و سبزی و حبوبات و غلات کامل بیشتری وارد رژیم غذایی تان کنید، غلات صبحانه از نوع پرفیبر انتخاب کنید، برای میان وعده میوه و سبزیجاتی مانند هویج و سیب بخورید، به اسموتی هایتان دانه چیا، توت و تمشک منجمد اضافه کنید. در این مطلب خبرنگاران به آنالیز پاسخ سوال چطور نفخ شکم را درمان کنیم؟ می پردازد.

برای کاهش نفخ در کوتاه مدت، مصرف نمک را کاهش دهید و حبوبات و سبزی های کلمی مانند بروکلی کمتر مصرف کنید. این مواد غذایی بسیار ارزشمندند؛ اما به علت فیبر فراوانی که دارند می توانند ایجاد نفخ نمایند.

زود بخوابید

شب ها کمی زودتر خوابیدن نه تنها جلوی ریزه خوری های شبانه تان را می گیرد بلکه باعث می گردد دچار کمبود خواب نشوید. کمبود خواب شب می تواند سوخت وساز بدن را کند نموده و منجر به افزایش کورتیزول شده و بدن را تشویق به انباشت چربی کند. اگر می خواهید کالری سوزی تان را بیشتر کنید و سطح کورتیزول بدنتان را متعادل نگه دارید باید شب ها هفت تا هشت ساعت بخوابید.

وعده های غذایی تان را حذف نکنید

هر سه تا چهار ساعت غذا بخورید و از خوردن صبحانه فرار نکنید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه نمی خورند، طی روز بیشتر دچار افت قند خون و گرسنگی می شوند. برای میان وعده هایتان نیز پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده در نظر بگیرید تا بیشتر احساس سیری کنید و بدنتان به طور پیوسته کالری بسوزاند.

بیشتر آب بنوشید

کم آب شدن بدن می تواند باعث گردد بدن به احتباس آب تمایل پیدا کند و در اطراف شکمتان سایز اضافه کنید. غذاها و میوه های آبدار بیشتر بخورید. سعی کنید سالاد و سبزیجات همراه غذایتان را بیشتر کنید و خیار و کرفس و کاهو بیشتر بخورید. برای نتیجه گرفتن بیشتر مطلب با یک لیوان از این نوشیدنی 10 فایده به بدن خود برسانید! را بخوانید.

برای میان وعده انواع مغز بخورید

تحقیقات نشان داده خوردن انواع مغزها با کمتر بودن سایز دور کمر مرتبط است. مغزها سرشار از چربی های تک غیراشباع هستند و همین باعث می گردد سیرنماینده خوبی باشند. حتما مغزها را بدون نمک اضافی بخورید تا به علت سدیم زیاد پف نکنید و یادتان نرود برای هر وعده یک مشت مغز کافی است.

دستشویی رفتن را به تاخیر نیندازید

بیشتر افراد دوست ندارند در این مورد حرف بزنند؛ اما شما واقعا باید هر روز برای دستشویی رفتن و اجابت مزاجتان وقت بگذارید. اگر این کار را نکنید و مثلا به بهانه عجله داشتن، دستشویی رفتن را به تاخیر بیندازید، به مغزتان یاد می دهید سیگنال های بدنتان را نادیده بگیرد و در نتیجه زمینه برای نفخ ناشی از یبوست فراهم می گردد.

بیشتر پروبیوتیک بخورید

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به سیستم گوارش در تجزیه غذا یاری می نمایند و جلوی مسائل گوارشی را که می توانند باعث نفخ شوند می گیرند. برای اینکه به میکروبیوم روده تان یاری کنید تا برترین عملکرد را داشته باشد، غذاهای پروبیوتیک دار مانند ماست، کفیر، کیمچی، میسو و ساورکرات بیشتر بخورید.

پیاده روی کنید

حتی اگر نمی توانید باشگاه بروید و ورزش کنید، سعی کنید روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید. پیاده روی فعالیت ساده ای است که متابولیسم را بالا می برد و به چربی سوزی یاری می نماید.

زنجبیل مصرف کنید

این گیاه نه تنها خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد بلکه یک ادرارآور طبیعی نیز هست. زنجبیل می تواند با یاری به عبور غذا از روده، گوارش را بهبود داده و نفخ را کاهش دهد. زنجبیل یک راه فوری و معروف و موثر برای کاهش نفخ است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 6 غذایی که کبد شما را نابود می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2934

به "چطور نفخ شکم را درمان کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور نفخ شکم را درمان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید