چرا به ارمنستان سفر کنیم؟

به گزارش راوه بلاگ، اگر هم دوست ندارید با تور ارمنستان سفر کنید و خودتان سفرتان را برنامه ریزی می کنید، باز هم با ما همراه باشید، اطلاعات مختصر و مفیدی درباره این کشور جمع وجور و مهمان نواز داریم که خوب است قبل از سفر بدانید.

چرا به ارمنستان سفر کنیم؟

ارمنستان به پایتختیِ ایروان، در قفقاز جنوبی با ایران، ترکیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان همسایه است. ارمنستان اولین کشوری است که در سال 301 میلادی مسیحیت را دین رسمی اعلام نموده است و تا بخواهید کلیسای قدیمی و دیدنی دارد. در 1991 پس از فروپاشی شوروی، مردم این کشور بعد از کشمکش های تاریخی فراوان به آرزوی دیرینه شان رسیدند و ارمنستان کشوری مستقل شد. ایران و ارمنستان در طول تاریخ رابطه ای همراه با احترام متقابل داشته اند. اعلام بی طرفی ایران در جنگ قره باغ، این حسن همجواری را قوام ویژه ای بخشید، طوری که امروزه ارمنی ها رفتار شایسته و درخوری با مسافران ایرانی دارند که مشابهش را در دیگر کشورهای قفقاز کمتر می بینید.

ویزای ارمنستان

این کشور از لحاظ تاریخی و فرهنگی اشتراک زیادی با ایران دارد. جغرافیای کوهستانی و آب وهوای خنکش، به ویژه در فصل های گرم سال، ارمنستان را به یکی از سفرهای مجذوب نماینده خارجی برای گردشگران ایرانی تبدیل می نماید. علاوه بر آب وهوای دلچسب و طبیعت زیبا، ارمنستان مجذوب نمایندهیت های دیگری هم دارد. اول این که ویزای ارمنستان در فرودگاه ایروان یا در مرز زمینی صادر می گردد. در حال حاضر در سال 2015 میلادی ویزای 21روزه، 3000درام و ویزای سه ماهه، 15000درام هزینه دارد.

هزینه های سفر

دیگر این که ارمنی ها مردمانی آرام و خوش برخوردند و همان طور که گفتیم با مسافران ایرانی برخورد خوب و گرمی دارند. یکی دیگر از مجذوب نمایندهیت های تور ارمنستان نرخ برابری واحد پول این کشور با ریال است، درام (Dram) ارمنستان نسبت به ارزهای خارجی دیگر مقرون به صرفه است (در حال حاضر در شهریور 1394 هر درام حدود 7 تومان یا 7000ریال خرید وفروش می گردد). ارمنستان از لحاظ هزینه های خوردوخوراک و حمل ونقل هم مقصد مناسبی محسوب می گردد، تقریبا هزینه خوردوخوراک با ایران برابر و حتی گاهی مقرون به صرفه تر است. شبکه حمل ونقل شهری این کشور شامل خودروهای تریل باس برقی، مترو، اتوبوس، مینی بوس(ون) و تاکسی می گردد. پس برای گشت وگذار در تور ارمنستان مسئله ای نخواهید داشت. کرایه تاکسی در این کشور گران نیست و به صرفه است؛ میانه مظنه کرایه تاکسی دربستی حدود 750 درام است. پس در ارمنستان، برخلاف دیگر سفرهای خارجی، هزینه تاکسی سواری کمرشکن نخواهد بود. تا دلتان خواست دربست بگیرید و با نبود مشکل ترافیک، هرجا را دوست داشتید بگردید.

مشاهیر ارمنستان

ارمنستان به کشور کوچکی است که نزدیک سه ونیم میلیون نفر جمعیت دارد. با این حال جامعه ارمنی های آمریکا، بعد از جامعه یهودیان، دومین و پرنفوذترین لابی فعال و قدرتمند آمریکاست. در میان افراد مشهور دنیا در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، به چهره های زیادی برمی خورید که ارمنی اند یا تبار ارمنی دارند. مثل آندره آغاسی تنیسور مشهور، گری کاسپاروف شطرنج باز معروف، دیوید نعلبندیان تنیسور پرآوازه، سرگئی پاراجانوف کارگردان نامدار دوران حکومت شوروی، سرژ تانکیان خواننده گروه راک system of a down و… که یا متولد ارمنستان اند یا از تبار ارمنی های مهاجر در کشورهای دیگرند.

زمستان در ارمنستان

ارمنستان کشوری کوهستانی است و تنها ده درصد از شهرهای این کشور ارتفاعی کمتر از هزارمتر دارند. بلندترین قله این کشور آراگاتس است که 4090متر ارتفاع دارد. تور ارمنستان سفری مناسب برای اسکی و ورزش های زمستانی است. زاخکادزور در استان کوتایک تفریحگاه زمستانی اهالی ارمنستان و گردشگران است. برخی از مسافران ایرانی هم به قصد اسکی به ارمنستان می فرایند. پیست اسکی این منطقه اسکی بازهای حرفه ای و مبتدی را از ارمنستان و کشورهای خارجی به خود جذب می نماید. در زاخکادزور علاوه بر پیست اسکی، کلاب، تله کابین و کلیسایی متعلق به قرن یازدهم وجود دارد. اگر اهل اسکی و سرما نیستید، نگران نباشید، تابستان زاخکادزور هم در تور ارمنستان مجذوب نماینده است. این منطقه ییلاقی در تابستان پوشش گیاهی رنگارنگ و شاهکاری دارد که آن را به زاخکادزور به معنی دره گل ها مشهور نموده است.

تابستان در ارمنستان

دریاچه سوان (Sevan) در شرق ارمنستان در ارتفاع 1924متری از سطح زمین، از مرتفع ترین دریاچه های آب شیرین دنیا است. این دریاچه در فصل های گرم سال تفریحگاه ارمنی ها و مسافران تور ارمنستان و دیگر گردشگران از سراسر دنیا است. اگر تابستان به تور ارمنستان رفتید و خواستید تنی به آب بزنید، این دریاچه ساحل شنی و امکاناتی نظیر پارک آبیِ مفرّح، یک مجموعه سوارکاری و یک زمین تنیس و سویت های اقامتی دارد.

ارمنستان در کل کشور پهناوری نیست و در تور ارمنستان می توانید با برنامه ریزی به شهرهای این کشور سر بزنید و دیدنی هایشان را ببینید. یک سوم جمعیت ارمنستان در ایروان زندگی می نمایند و باقی در شهرهای دیگر. گیومری (Gyumri)، آبویان (Abovian)، وانادزور (Vanadzor)، اجمیادزین (Ejmiadzin)، آشتاراک (Ashtarak)، کاپان (Kapan)، گوریس (Goris)، آپاران (Aparan)، آرتاشات (Artashat)، هرازدان (Hrazdan)، ایجوان (Ijevan)، آماسیا (Amasia)، مارالیک (Maralik)، مارتونی (Martuni)، ماسیس (Masis)، الاوردی (Alaverdi) و وادنیس (Vardenis) از شهرهای مهم ارمنستان به شمار می فرایند.

برترین زمان تور ارمنستان از اواخر اردیبهشت تا آخرهای شهریور است. اما همان طور که گفتیم در فصل های سرد سال هم برای اسکی و لذت بردن از برف می توانید به این کشور سفر کنید. در ارمنستان هم مثل بسیاری از کشورها مناسبت های مختلفی وجود دارد که اگر با تور ارمنستان شما هم زمان شوند، می توانید از فستیوال ها و جشن هایی که برگزار می شوند حسابی لذت ببرید. جشن هایی مانند ایام سال نوی میلادی، کریسمس، دِرِندِز(آتش بازی)، باریگِندان (برغندان)، زاقکازارد و… .

اگر به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید و انگلیسی تان بدکی نیست، با کلیک روی لینک زیر اطلاعات خوب و جامعی درباره ارمنستان به دست می آورید:

Armeniapedia: یک منبع خوب و جامع برای هرچیزی که بخواهید درباره ارمنستان بدانید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2914

به "چرا به ارمنستان سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به ارمنستان سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید