سرانجام نامه نگاری عاشقانه ترامپ و کیم؛ تغییر معادلات در شبه جزیره کره با بایدن

به گزارش راوه بلاگ، انتخاب جو بایدن به عنوان جانشین دونالد ترامپ می تواند معادلات در شبه جزیره کره و بخصوص ارزیابی های کره شمالی را تغییر دهد. به نظر پیونگ یانگ دیگر نمی تواند از لبخندهای ترامپ مقابل رسانه ها به سود خود بهره برداری کند.

سرانجام نامه نگاری عاشقانه ترامپ و کیم؛ تغییر معادلات در شبه جزیره کره با بایدن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درحالی که روسای جمهور و مقامات ارشد بسیاری از کشورهای نزدیک به آمریکا پیغام های تبریک خود به مناسبت انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا را به وی ارسال می نمایند در این بین کره شمالی و رئیس این کشور که در دوره ریاست جمهوری ترامپ ملاقاتهای مهمی با یکدیگر داشتند، سکوت نموده است. به گفته کارشناسان به نظر می رسد ملاقاتهای جذاب بین رئیس کره شمالی و رئیس جمهوری جدید آمریکا دیگر تا مدتی از دستور کار خارج شده باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روابط دیپلماتیک عجیب بین پیونگ یانگ و واشنگتن در دوره ترامپ از توهین و جنگ لفظی به نامه های عاشقانه کشیده شد و در نهایت در 2018 ترامپ و کیم با یکدیگر اولین ملاقات مهم خود را انجام دادند. البته این ملاقات بیشتر جنبه رسانه ای داشت و هیچ پیشرفت قابل ذکری در زمینه خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ در واقعیت رخ نداد.

با پیروزی بایدن، کارشناسان معتقدند که آمریکا به جهت هنجارهای استاندارد دیپلماتیک باز می گردد و دولت وی خواهان گام های ملموس به سمت خلع سلح و پیشرفت واقعی در مذاکرات پیش از شرکت در هرگونه نشست رسانه ای است. وی حتی در کمپین های انتخاباتی خود تاکید نمود که حاضر به ملاقات با رئیس کره شمالی بدون پیش شرط نیست و از همین رو ترامپ را به بی پروا کردن رئیس کره شمالی متهم کرد.

بایدن حتی در آخرین مناظره انتخاباتی خود رئیس کره شمالی را به آدولف هیتلر تشبیه کرد و به ترامپ گفت: او (ترامپ) درمورد دوست خوبش صحبت نموده، که درواقع یک تبهکار است. مثل این است که بگوییم رابطه خوبی با هیتلر داشتیم قبل از اینکه به اروپا حمله کند.

در سوی مقابل پیونگ یانگ نیز به انتخاب بایدن و یا نتایج انتخابات در آمریکا هنوز واکنشی نشان نداده اما اظهارات پیشین دولت کره شمالی درباره بایدن و تشبیه او به سگ هار که باید تاسرحد مرگ کتک بخورد، حاکی از آن است که نمی توان به آینده روابط محبت آمیز بین دوطرف چندان خوشبین بود.

پیونگ یانگ از دوره ریاست جمهوری ترامپ به عنوان فرصتی برای دستیابی به یک توافق استفاده کرد که امکان حفظ دستکم تعدادی از تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک را بدست آورد که هردو طبق قطعنامه های شورای امنیت ممنوع اعلام شده اند.

در دوره مذاکره با ترامپ، پیونگ یانگ به توسعه زرادخانه های خود ادامه داد که آخرین بار در هفتادپنجمین سالگرد تاسیس حزب دستاوردهای موشکی خود را به نمایش گذاشت. درواقع کره شمالی هوشمندانه در این مدت به تولیدات موشکی خود ادامه داد اما درعین حال مراقب بود تا طبق توافقات اجرا شده در فوریه 2019 در هانوی از خطوط قرمز رئیس جمهوری آمریکا درخصوص آزمایش موشک بالستیک یا آزمایش هسته ای عبور نکند.

به نظر می رسد انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، اتفاقی نبود که پیونگ یانگ انتظار آن را داشته باشد. پیروزی بایدن محاسبات کره شمالی را تا اندازه زیادی تغییر داد. سابقه فعالیت بایدن در دولت اوباما و اجرای سیاست صبر استراتژیک و عدم مذاکره با پیونگ یانگ تا دریافت امتیاز یا سرنگونی رژیم از داخل، خبر خوشی برای کره شمالی نیست.

کره شمالی نیز گزینه انجام آزمایش هسته ای را پیش روی خود دارد اما به احتمال زیاد منتظر ارزیابی دقیقتر از دولت بایدن خواهد ماند و از دست زدن به اقدامات تحریک آمیز پرهیز خواهد نمود. باتوجه به اعتباری که پیونگ یانگ در دوره ترامپ برای خود بدست آورده، چنین تصمیمی می تواند با واکنشی سخت از سوی آمریکا و متحدانش همراه گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1671

به "سرانجام نامه نگاری عاشقانه ترامپ و کیم؛ تغییر معادلات در شبه جزیره کره با بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام نامه نگاری عاشقانه ترامپ و کیم؛ تغییر معادلات در شبه جزیره کره با بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید